در کوین سرا از جدیدترین و داغ ترین اخبار و مطالب دنیای ارزهای رمزپایه مطلع می شوید .

افت بیت کوین به زیر 10 هزار دلار؛ کاهش 25 درصدی در یک هفته

0 1,508

بیت کوین به دنبال بازپرسی های امنیتی و مشروعیت ارزهای رمزنگاری سه شنبه در طول جلسه سنا به نزول خود ادامه داد.

اولین و بزرگترین دارایی دیجیتال جهان سه شنبه 10 درصد افت کرد و به قیمت 9496 دلار رسید. در کل قیمت بیت کوین نسبت به هفته گذشته 25 درصد کاهش داشته است ولی ارزش آن نسبت به ماه اول سال 2019 همچنان سه برابر است.

بیت کوین پس از اعلامیه فیس بوک جهت راه اندازی یک ارز جهانی در ماه ژوئن، افزایش پیدا کرد. اما این اشتیاق در هفته های اخیر پس از زیر سوال بردن انگیزه و صحت این پروژه توسط قانون گذاران برتر آمریکا و مقامات کاخ سفید، محو شد. بسیاری افراد از بیت کوین استفاده های ناشایست مانند پولشویی و تامین مالی تروریستی کرده اند و این دلیلی شده تا اهداف فیس بوک زیر سوال برده شوند.

این مذاکره سه شنبه در کاپیتال هیل ادامه پیدا کرد و قانون گذاران، دیوید مارکوئس، مدیر اجرائی فیس بوک که رهبری ارائه این ارز دیجیتال جهانی را با ده ها شرکت دیگر مانند اوبر، پی پال و اسپاتیفای به عهده داشت را شدیدا مورد پرسش قرار دادند. در حالی که این غول فناوری گفت به تنهایی مسئولیت ایجاد ارز رمزنگاری لیبرا را به عهده ندارد اما قصد دارد از طریق یک کیف پول دیجیتال به نام کالیبرا از آن بهره مند شود.

دونالد ترامپ طی مجموعه ای از توییت ها در هفته گذشته گفت طرفدار بیت کوین و سایر ارزهای رمزنگاری نیست، آنها پول نیستند، قیمت آنها بشدت نوسانی و وضعیتشان بلاتکلیف است. او نیز گفت فیس بوک ممکن است برای انجام هر برنامه ای نیاز به یک منشور بانک داشته باشد. همچنین دو هفته گذشته، این ارز رمزنگاری توسط استیون منوچین، جروم پاول رئیس فدرال رزرو و تعدادی از اعضای کنگره مورد سوال قرار گرفت.

سناتور شروود براون در بین اعضای کنگره جزو تندرو ترین آنها بود. او جلسه کمیته بانکداری سنا را در حالی شروع کرد که معتقد بود ارز جدید رمزنگاری فیس بوک را “خطرناک” است.

این دموکرات ایالت اوهایو و عضو رتبه بندی کمیته در سخن آغازین خود گفت:

این کار نابخردانه ای است که ما به آنها فرصتی برای آزمایش حساب های بانکی مردم بدهیم، تا با استفاده از ابزارهای قدرتمندی که درک درستی از آن ندارند، مردم سخت کوش آمریکا را در معرض خطر قرار دهیم.

مارکوئس که مدیر اجرایی سابق پی پال بود به سوالات کمیته بانکداری سنا آمریکا پاسخ داد و گفت، امنیت ملی آمریکا بدون نوآوری در خدمات مالی، ممکن است عقب بماند.

مارکوئس گفت:

اگر ما در این فضا نباشیم، دیگران خواهند بود.

همچنین سیاستمداران دیگر واشنگتن برای شفافیت بیشتر سوالاتی را در مورد این پروژه پرسیدند. مکسین واترز دی کلیف، رئیس کمیته خدمات مالی کاخ سفید از فیس بوک خواست تا این پروژه را به تعویق بیاندازد و گفت:

این امر ادامه گسترش غیر قابل کنترل و توسعه آن به داخل زندگی کاربرانش است.

تام لی این عقب گرد عمومی را همچنان مثبت خواند زیرا ارزهای رمزنگاری و بیت کوین در حال حاضر واقعا در مرحله اصلی قرار دارند.

تام لی، استراتژیست سابق ارشد سهام در بانک جی. پی. مورگان سه شنبه به خبرگزاری CNBC گفت:

در حال حاضر، موضوع سیاست است و اینکه دولت میخواهد کجا به این موضوع وارد شود.

منبع CNBC

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.