در کوین سرا از جدیدترین و داغ ترین اخبار و مطالب دنیای ارزهای رمزپایه مطلع می شوید .

5 دلیل رشد بازی‌های بلاک چینی در آینده

0 1,679

کسانی که اخبار جهان را دنبال می کنند، احتمالا می دانند که صنعت بازی در مدت کوتاهی موفقیت بزرگی به دست آورده است. این یکی از صنایعی است که از همه گیری کووید 19 به میزان زیادی سود برده است.

با این حال، سرمایه گذاران عادی ممکن است از ارقام رشد زیر اطلاعی نداشته باشند:

ارزش بازار جهانی بازی در حال حاضر 180 میلیارد دلار است. جهت اطلاع، صنعت فیلم جهانی 100 میلیارد دلار ارزش دارد و  ارزش مجموع کل ورزش های آمریکای شمالی از نظر در آمد سالانه 73 میلیارد دلار است.

بازی بلاک چین
ارزش بازار صنعت بازی

کارشناسان پیش بینی می کنند که تعداد پخش کننده های بازی های آنلاین تا سال 2025 به یک میلیارد افزایش می یابد. به عبارتی از هر 9 نفر یک نفر پخش کننده خواهد بود.

سه مورد از چهار رویداد ورزشی برتر ایالات متحده که در سال 2018 بیشترین بازدید را داشتند، حتی رویدادهای ورزشی سنتی نبودند. آنها رویدادهای ورزشی الکترونیکی بودند. برای مثال، بازی لیگ افسانه ها 30 میلیون بازدید بیشتر از مسابقات قهرمانی AFC  و 45 میلیون بازدید بیشتر از مسابقات قهرمانی فوتبال NCAA داشته است.

تراویس اسکات در آوریل گذشته یک کنسرت مجازی در پلتفرم بازی Fortnite  برگزار کرد. همزمان با اجرای زنده این خواننده، تعداد بازدیدکنندگان این پلتفرم به بیش از 12.3 میلیون نفر رسید و اسکات 40 میلیون دلار از TechCrunch  و GamesIndustry.biz دریافت کرد.

 می توان بسیاری از این موارد را صرفا به ظهور فناوری و رشد تصاعدی نسبت داد. فناوری به تغییر نحوه برقراری ارتباط ما، تشکیل جلسات، ایجاد و مصرف داده ها، انتقال ارزش و تشکیل جوامع آنلاین ادامه می دهد.

هوارد شولتز (مدیرعامل سابق استارباکس) ایده “فضای فیزیکی سوم” را با مفهوم کافی شاپ خود گسترش داد. وی معتقد بود که انسان ها برای گرد هم آمدن در خارج از دفتر و خانه به “فضای سومی” نیاز دارند. استارباکس پاسخی به این نیاز بود.

ما همین مفهوم را امروز در میان نسل های جوان می بینیم. در حال حاضر، فضای متاورس در حال گسترش است. جایی که افراد زیادی در حال رفت و آمد به آن هستند. آنها برای تعامل با دوستان خود به آنجا می روند، به موسیقی گوش می کنند یا بازی های ویدئویی انجام می دهند. ما می توانیم این را به عنوان تکرار بعدی جوامع دیجیتال در نظر بگیریم: اتاق های گفتگو AOL، سپس سرویس شبکه سازی اجتماعی مای اسپیس، فیس بوک و در نهایت متاورس.

تاریخچه بازی

اولین بازی های ویدئویی در اواخر دهه 50 عرضه شدند (یک بازی تنیس ساده شبیه به پونگ). بعدا، آتاری در سال 1977 اختراع شد. شرکت نینتندو از اوایل دهه هشتاد با انتشار ماریو بروس (Mario Bros)، افسانه زِلدا (The Legend of Zelda)، دانکی کونگ (Donkey Kong) و غیره، شروع به عرضه بازی های ویدئویی محبوب کرد.

به خاطر داشته باشید که مدل این کسب و کار در طول سال ها به طور قابل توجهی تغییر کرده است. برای مثال، ما با پرداخت 60 دلار برای یک بازی در گیم استاپ (GameStop) شروع به بازی می کردیم. این هزینه یک بار پرداخت می شد و مدت زمان بازی نامحدود بود. بازی ها به شیوه ای مشابه با نحوه تبلیغ و انتشار فیلم های هالیوود منتشر شدند. آنها در دو هفته اول 90 درصد سود داشتند.

این مدل اکنون جای خود را به فری میوم (freemium) داده است. در این مدل، کاربران به صورت رایگان بازی می کنند، ولی در حین بازی برای ارتقا مهارت ها، لباس آواتارها، خرید اسلحه، بهبود انیمیشن ها و غیره، باید هزینه ای بپردازند. در حال حاضر، شاهد استفاده از این مدل در بازی های روبلاکس (Roblox) و فورتنایت (Fortnite) و سایر بازی های ویدئویی محبوب هستیم.

این یک مدل بسیار سودآور برای بازی سازان است، زیرا کاربران آنها را درگیر نگه می دارد و همیشه به روز هستند تا با دوستان خود رقابت کنند. ما در حال حرکت به دنیایی هستیم که در آن سیگنال های اجتماعی در بین نسل های جوان در متاورس از طریق آواتار درون بازی و سلاحی که به کار می گیرند، پدیدار شده اند. به آینده خوش آمدید.

چرا بازی به بلاک چین می رود؟

در حال حاضر، بازی در شبکه های داده محصور انجام می شوند. این بدان معناست که کاربران نمی توانند مالک دارایی های درون بازی خود (اسکین ها، آواتار ها، مهارت ها و غیره) باشند. پلتفرم مالک آنها است. اکسی اینفینیتی این مدل را بر هم زده ، چون کاربران مالک دارایی های خود (مانند توکن های NFT در بازی اکسی) هستند و می توانند آنها را برای کسب سود خود در بازار آزاد بفروشند . نمودار زیر درآمدهای کسب شده توسط کاربران اکسی اینفینیتی را  از ماه مه سال جاری تاکنون نشان می دهد.

اکسی اینفینیتی
درآمد کل اکسی اینفینیتی

درآمد سالانه برای این بازی بلاک چین به 2.7 میلیارد دلار می رسد. فناوری بلاک چین وسیله ای است که از طریق آن کاربران می توانند دارایی های درون بازی خود را داشته باشند. این در تکنولوژی مورد استفاده امروز امکان پذیر نیست.

بلاک چین به صنعت بازی اجازه می دهد تا به صورت ارگانیک شکل بگیرد

کاربران برای بازی باید پول پرداخت کنند. باز هم اکسی اینفینیتی در اینجا پیشتاز است. کاربران اکسی برای به دست آوردن اکسی NFT ها و توکن اکسی اینفینیتی  سرمایه گذاری می کنند تا بازی را شروع کنند. سپس، آنها می توانند توکن SLP را به دست بیاورند و این توکن های به دست آمده را می توان با سایر ارزهای رمزنگاری یا فیات و غیره مبادله کرد. بسیاری از کاربران در فیلیپین در طول مشکلات اقتصادی ناشی از کووید 19، توانسته اند با بازی اکسی چندین برابر حقوق ماهانه معمول خود دریافت کنند.

بلاک چین های عمومی برای همه آزاد هستند

با داشتن یک موبایل و متصل شدن به اینترنت می توانید در یک بازی بلاک چین شرکت کنید و درآمد کسب کنید. با افزایش عرضه گوشی های هوشمند  4G و 5G در بازارهای نوظهور، باید انتظار داشته باشیم که کاربران بیشتری در آینده نزدیک به بازی های مبتنی بر بلاک چین و ارز رمزنگاری دسترسی داشته باشند.

پروتکل های باز هزینه های فناوری های موجود را کاهش می دهند

بلاک چین های عمومی پروتکل های باز هستند و اتریوم یک پروتکل باز است. همه می توانند روی بلاک چین اتریوم بازی بسازند. با انجام این کار، فرد اساساً بسیاری از هزینه های عملیاتی و سرمایه خود را به بلاک چین اتریوم برون سپاری می کند، به این معنی که شروع یک بازی برای کارآفرینان بسیار آسان تر است. موانع کم برای ورود باعث افزایش رقابت می شود. این در نهایت به نفع کاربران نهایی است. ما این اتفاق را بارها و بارها در تاریخ دیده‌ایم. بلاک چین ها به سادگی تکرار بعدی فناوری متن باز هستند.

غیر متمرکز

از آنجایی که بلاک چین ها باز و بدون نیاز به اجازه هستند، همه می توانند بازی های خود را بر روی انها بسازند. این بدان معناست که ما باید منتظر آینده‌ای باشیم که در آن بازی‌های بلاک چین بر روی بلاک‌چین‌های لایه-یک مختلف (مانند اتریوم، سولانا، کازموس و غیره) ساخته شده اند. کاربران می‌توانند به راحتی بازی‌ها را تغییر دهند و آنها می توانند دارایی های خود مانند NFT را به شکل اسکین ها، آواتارها یا اسلحه وارد بازی کنند. این قابلیتی است که در بازی های غیربلاک چینی فعلی وجود ندارد. علاوه بر این، کاربران در صورت تمایل می‌توانند دارایی‌های NFT خود را برای سود معامله کنند. آنها همچنین شاید بخواهند توکن NFT بسازند. مشکلی نیست؛ برای انجام این کار نیازی به داشتن یک پلتفرم بازی ندارید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بازی های بلاک چینی می توانید به مطلب زیر مراجعه نمایید:
بازی رمزنگاری یا بلاک چینی چیست و چگونه می توان از آن کسب درآمد کرد؟

منبع Cointelegraph

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.