در کوین سرا از جدیدترین و داغ ترین اخبار و مطالب دنیای ارزهای رمزپایه مطلع می شوید .

بهترین کیف پول ها برای توکن های بایننس اسمارت چین (BEP20)

0 5,109

بلاک چین بایننس اسمارت چین، بلاک چین نسبتا جدیدی است که اخیرا کاربران زیادی را به سمت خود جذب کرده است. بنابراین شناسایی کیف پول هایی که از توکن های این بلاک چین پشتیبانی کنند، بسیار ضروری است.

انتخاب یک کیف پول برای نگهداری ارزها بستگی به نیاز و توقع شما از کیف پول دارد. امنیت، محافظت، تعداد توکن هایی که پشتیبانی می کند و تعامل با قراردادهای هوشمند از جمله نکات کلیدی هستند که باید در نظر گرفته شوند. همچنین امکان دسترسی به کیف پول در دستگاه های مختلف از جمله مواردی خواهد بود که ممکن است نیاز داشته باشید.

از جمله کیف پول هایی که به صورت افزونه بوده و برای استفاده در مرورگرها طراحی شده می توان به متامسک، مس‌ولت(MathWallet) و بایننس چین ولت(Binance Chain Wallet) اشاره کرد. اگر ترجیح می دهید که از تلفن همراه استفاده کنید تراست والت، مس‌ولت، متامسک و سیف پال موارد مناسبی برای اندروید و iOS هستند. این کیف پول ها غیرمتمرکز  بوده و کلید خصوصی در دستگاه شما ذخیره می شود و تحت کنترل شما است. سیف پال یک کیف پول سخت افزاری است و از جمله کیف پول هایی است که بالاترین امنیت را دارد. به غیر از این کیف پول سخت افزاری، سایر کیف پول های معرفی شده رایگان هستند.

توصیه می کنیم قبل از مطالعه ادامه مطلب، حتما مقاله زیر را مطالعه نمایید:
تفاوت‌های شبکه بایننس‌اسمارت‌چین با بلاک‌چین اتریوم

مقدمه

بلاک چین بایننس اسمارت چین(BEP20) یا BSC تقریبا جدید است، بنابراین تمام کیف پول ها در حال حاضر از توکن های BEP20 پشتیبانی نمی کنند. پس از پیدا کردن کیف پولی که توکن های BEP20 را پشتیبانی می کند، مواردی وجود دارند که باید در نظر داشته باشید. گزینه های محافظتی، امنیت و سهولت و قابلیت استفاده از مهم ترین اولویت ها هستند. پنج کیف پولی که در ادامه معرفی خواهند شد کاملا متفاوت با یکدیگر هستند، بنابراین بهتر است قبل از انتخاب حتما آنها را بررسی کنید.

از چه کیف پولی استفاده کنیم؟

قبل از انتخاب یک کیف پول خاص، حتما مواردی را که از یک کیف پول انتظار دارید بررسی کنید. کیف پول های متعددی برای بررسی و انتخاب وجود دارند. اغلب کیف پول ها اصطلاحا غیرحضانتی هستند، به این معنی که کنترل کلید خصوصی در اختیار کاربر خواهد بود. کیف پول های BSC اکثرا کیف پول های گرم هستند که به شما این امکان را می دهند به سرعت به نرم افزار کیف پول متصل شده و معاملات خود را انجام دهید. هر کدام مزایا و معایب خود را دارند.

  1. حضانت: در صورتی که کلید خصوصی در اختیار شما نباشد، کیف پول از نوع حضانتی است. این نوع نگهداری دارایی رمزنگاری، در صرافی ها انجام می شود. بدون داشتن کلید خصوصی کنترل کیف پول کامل در اختیار شما نیست. اما اگر قصد دارید توکن های BSC و سایر ارزهای رمزنگاری را ترید کنید، انتخاب یک صرافی می تواند گزینه مناسبی باشد. اما مراقب باشید. اگر چه برخی صرافی ها ممکن است ایمن باشند، اما تمام دارایی های رمزنگاری خود را به صرافی منتقل نکنید.
  2. غیر حضانتی: اختیار کیف پول ها در دست شما است. این نوع کیف پول ها امن ترین گزینه برای اغلب معامله گران و سرمایه گذاران هستند. کیف پول هایی که در این مطلب معرفی می شوند همه از نوع غیر حضانتی بوده که به شما امکان تعامل با برنامه های غیرمتمرکز را نیز می دهند.
  3. کیف پول های گرم: این نوع کیف پول های رمزنگاری دائما به اینترنت متصل بوده و معمولا غیر حضانتی هستند. کیف پول های گرم برای انجام تراکنش و مبادلات مناسب و راحت هستند، اما برخی خطرات امنیتی را دارند. در این کیف پول ها کلید خصوصی به صورت آنلاین نگهداری می شود و معمولا با یک رمز عبور تعیین شده توسط کاربر، قابل دسترسی است. مانند هر سرویس آنلاین دیگری که با رمز عبور محافظت می شود، امکان هک یا فیشینگ وجود دارد. برای کاهش این خطرات بهتر است رمزعبور دو عاملی(2FA) نیز استفاده شود. برای آشنایی با رمز عبور دو عاملی می توانید به مطلب زیر مراجعه نمایید:
    با استفاده از رمز عبور دو عاملی(2FA) امنیت بیت کوین های خود را دو برابر کنید
  4. کیف پول سرد: در این نوع کیف پول ها، کلید خصوصی به صورت آفلاین بر روی سخت افزار کاربر ذخیره می شود. این گزینه امن ترین راه برای نگهداری توکن های BSC و سایر ارزهای رمزنگاری است، اما اغلب کار با آن برای انجام تراکنش و تعامل با برنامه های غیرمتمرکز مشکل است.

به راحتی می توان با در اختیار داشتن انواع این کیف پول ها از نقاط قوت آنها استفاده کرد. برای انجام تراکنش های روزانه و ترید می توان از کیف پول های گرم که امنیت مناسبی دارند، استفاده کرد. برای نگهداری بلند مدت و سرمایه گذاری نیز می توانید از کیف پول های سرد استفاده کنید.

مطلب زیر می تواند برای شناخت کیف پول های سرد و گرم به شما کمک کند:

کیف پول سرد چیست؟ بهترین کیف پول های سرد کدامند؟

در ادامه به برخی از محبوب ترین کیف پول ها برای نگهداری توکن های BSC اشاره می کنیم:

متامسک

متامسک به صورت افزونه مرورگر و نیز اپلیکیشن تلفن همراه در دسترس است که از بلاک چین BSC و سایر بلاک چین ها از جمله اتریوم، پالیگان و بایننس چین پشتیبانی می کند. کیف پول متامسک در سال 2016 توسط ConsenSys که یک شرکت برجسته بلاک چینی است توسعه یافت. افزونه متامسک این امکان را به شما می دهد تا تراکنش های خود را انجام دهید و با قراردادهای هوشمند و اپلیکیشن ها و صرافی های مختلف تعامل داشته باشید.

متامسک

همچنین این امکان در متامسک وجود دارد تا به شبکه های مختلف بلاک چین متصل شوید. در کیف پول متامسک کنترل کلیدهای خصوصی و عمومی در دست کاربر است. علاوه بر این یک سرویس SWAP را ارائه می دهد که می توانید ارز مورد نظر خود را با بهترین قیمت ها از چند صرافی غیرمتمرکز خریداری کنید. کیف پول متامسک به دلیل سهولت استفاده از محبوبترین کیف پول ها در بین کاربران BSC است.

نصب، راه‌اندازی و نحوه استفاده از کیف‌پول متامسک

بایننس چین ولت(Binance Chain Wallet)

بایننس چین ولت یک کیف پول افزونه ای برای مرورگر بوده که متعلق به صرافی بایننس است. در حال حاضر این کیف پول از بلاک چین بایننس اسمارت چین و اتریوم پشتیبانی می کند. این کیف پول یکی از مهمترین کیف پول های BSC است. اگر بیشتر مبادلات خود را در صرافی بایننس انجام می دهید، اما گاهی با سایر صرافی های غیرمتمرکز نیز کار می کنید، ویژگی Wallet Direct این کیف پول می تواند برای شما مفید باشد.

با اتصال حساب بایننس خود به کیف پول بایننس چین ولت می توانید دارایی های رمزنگاری مثل بایننس کوین و اتریوم را بین این دو پلتفرم بدون نیاز به وارد کردن آدرس، انتقال دهید.

تراست والت

تراست والت یک کیف پول تلفن همراه و متن باز بوده که برای iOS و اندروید در دسترس است. تراست ولت کیف پول غیرمتمرکز رسمی بایننس است و از بلاک چین های اتریوم، BSC، بایننس چین و غیره پشتیبانی می کند. در این کیف پول از طریق کلمات بازیابی به کلید خصوصی خود دسترسی خواهید داشت. این اپلیکیشن دارای برخی ویژگی های دیگر از جمله خرید ارز با استفاده از مسترکارت و کارت های اعتباری و پشتیبانی از توکن های غیرمثلی(NFT) است. نسخه اندروید آن نیز دارای یک مرورگر برای برنامه های غیر متمرکز است.

تراست والت دارای توکن بومی خود به نام TWT است. با داشتن این توکن می توانید در تصمیم گیری هایی مثل اضافه کردن پشتیبانی از بلاک چین ها و توکن های جدید شرکت کنید. همچنین می توانید در تبدیل و خرید ارزهای رمزنگاری با TWT تخفیف بگیرید.

اگر قصد دارید از کیف پول تراست والت استفاده کنید، مطلب زیر می تواند در نحوه استفاده از این کیف پول به شما کمک کند:

همه چیز درباره کیف پول تراست والت(trust wallet)؛ نحوه نصب، راه اندازی و کار با تراست والت

مس‌والت(MathWallet)

MathWallet یک کیف پول رمزنگاری بوده که به صورت افزونه، مبتنی بر وب و اپلیکیشن تلفن همراه برای سیستم عامل های اندروید و iOS در دسترس است. MathWallet از 40 بلاک چین مختلف پشتیبانی می کند و یکی از اولین کیف پول هایی است که از BSC پشتیبانی می کرد.

اگر می خواهید کیف پولی داشته باشید که در دستگاه های مختلف قابل استفاده باشد، کیف پول MathWallet می تواند گزینه مناسبی باشد. استفاده از کیف پول در مرورگر یا تلفن همراه یا تحت وب بسته به نیاز شما بسیار آسان است.

مس‌والت

سیف پال(SafePal)

سیف پال یک کیف پول سخت افزاری است که دارای یک اپلیکیشن غیرمتمرکز برای تلفن همراه نیز می باشد. عملکرد این اپلیکیشن مشابه تراست والت است و دارای یک بخش دیفای است. این بخش لینک هایی به پلتفرم های دیفای کاربردی محبوب و همچنین یک مرورگر دارد. اگر می خواهید بدون تغییر برنامه و اپلیکیشن خود به DApps دسترسی داشته باشید، کیف پول سیف پال گزینه مناسبی برای اندروید و iOS است. این پروژه همچنین دارای توکن بومی خود به نام SFP است که برای تخفیف و دریافت پاداش استفاده می شود.

کیف پول سخت افزاری سیف پال S1

کیف پول سخت افزاری سیف پال s1 در مقایسه با ترزور و لجر نانو انتخاب مقرون به صرفه تری است. اگر می خواهید توکن های BEP20 خود را در کیف پول امنی نگهداری کنید، این کیف پول انتخاب درستی خواهد بود. با این حال برای استفاده از DApps باید توکن های خود را به کیف پول گرم سیف پال منتقل کنید.

کیف پول سخت افزاری چیست؟

نتیجه گیری

داشتن یک کیف پول امن و پایدار باید برای تمام دارندگان ارزهای رمزنگاری یک اولویت باشد. پنج کیف پول معرفی شده در این مطلب در فضای ارزهای رمزنگاری بسیار قابل اعتماد بوده و میلیون ها کاربر ارزهای بایننس اسمارت چین یا BEP20 در سراسر دنیا از آنها استفاده می کنند. وقتی قصد استفاده از کیف پول های  بایننس اسمارت چین را دارید، گزینه های موجود برای انتخاب محدودتر می شوند. اما نکات کلیدی برای انتخاب یکسان هستند: تعامل با DApp  و حضانت، امنیت و قابلیت و سهولت استفاده. میزان اهمیت این موارد به نوع استفاده شما نیز بستگی دارد.

برای یک تریدر فعال، یک کیف پول گرم غیر حضانتی سریع ترین راه برای انجام ترید و همچنین داشتن امنیت مناسب است. سرمایه گذاران در دیفای از کیف پول های افزونه برای کنترل بیشتر بر دارایی ها و نیز اتصال به DAppها از طریق دسکتاپ می توانند استفاده کنند. اما اگر قصد شما فقط نگه داشتن ارزها برای طولانی مدت است(HODLing)، یک کیف پول تلفن همراه یا کیف پول سخت افزاری می تواند گزینه مناسب تری باشد.

کیف پول های توکن های بایننس اسمارت چین (BEP20) که در این مطلب معرفی شدند، همگی به جز کیف پول سخت افزاری رایگان هستند. بسته به سطح امنیت مورد نظر شما و سهولت استفاده می توانید یکی از آنها را انتخاب کنید. مهم تر از همه این است که اگر کلید خصوصی خود را دریافت کرده اید، حتما آن را در جایی امن نگهداری کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.