در کوین سرا از جدیدترین و داغ ترین اخبار و مطالب دنیای ارزهای رمزپایه مطلع می شوید .

روند نزولی قیمت بیت کوین در صورت نرسیدن به شمع کلیدی

1 1,951

نوسان یک شبه بیت کوین و رسیدن قیمت به بالای سطح 9900 دلار باعث شد تا این ارز وارد یک دوره ثابت معاملات جانبی شود و در تمام طول روز گذشته این معاملات ادامه داشته اند.

با وجود چندین بار اصلاح قیمت از سطح 10000 دلار، این ارز برتر بازار توانسته در وسط منطقه 9000 دلار به ثبات برسد و همین منجر به تقویت ساختار بازار آن شده است.

اکنون تحلیلگران می گویند که بسته شدن شمع بعدی هفتگی احتمالا جهت حرکت این ارز را در هفته ها و ماه های آتی مشخص خواهد کرد.

یکی از معامله گران متذکر شد که عدم بسته شدن این شمع در بالای سطح 10000 دلار ممکن است باعث کاهش شدید قیمت بیت کوین به سطح های پایین تر در منطقه 8000 دلار و از دست دادن بخش زیادی از دستاوردهای این ارز شود.

تلاش روندهای صعودی برای شکستن سطح مقاومت 10000 دلار

عصر روز گذشته، قیمت بیت کوین به آرامی شروع به افزایش به سطوح بالاتر کرد. این حرکت در نهایت منجر به یک روند صعودی شد و قیمت تا نزدیک سطح 10000 افزایش یافت. سپس این ارز حرکت صعودی خود را از دست داد و روند نزولی آن شروع شد. سرانجام  سطح حمایت خود را در حدود سطح 9400 دلار ایجاد کرد و سرعت کاهش قیمت کند شد.

قیمت بیت کوین یک بار دیگر در محدوده معاملاتی طولانی مدت خود بین 9500 و 9800 دلار گیر افتاد. در حال حاضر این ارز در حدود سطح 9540 دلار معامله می شود.

نیک پاتل، تحلیلگر برجسته بازار ارز رمزنگاری، در پست اخیر خود در مورد بیت کوین صحبت کرد و توضیح داد که اگر در دو روز آینده قیمت به بالای سطح 9970 دلار برسد، این ارز می تواند موقعیت مناسبی برای افزایش بیشتر داشته باشد.

وی گفت:

اگر قیمت به بالای سطح 9970 دلار افزایش یابد، انتظار می رود که روند صعودی در بالای این سطح ادامه پیدا کند. تا آن زمان باید منتظر ماند و هیچ اقدامی نکرد، اگرچه واکنش میانگین متحرک 200 روزه و نزدیک شدن به بالای سطح مقاومت خط روند به این معناست که من بیشتر طرفدار روند صعودی در هفته های آتی هستم.

نمودار قیمت بیت کوین
نمودار قیمت بیت کوین

اگر این سطح شکسته شود، قیمت بیت کوین به احتمال زیاد در سطوح 10100 دلار و 10500 دلار با مقاومت روبرو خواهد شد.

کاهش شدید قیمت بیت کوین در صورت بسته نشدن شمع هفتگی در بالای سطح 9970 دلار

پاتل در ادامه با تاکید بر اهمیت سطح 9970 دلار توضیح داد که اگر بیت کوین نتواند قبل از بسته شدن شمع هفتگی، قیمت را به بالای این سطح برساند، در روز یکشنبه هفته آینده با کاهش شدید قیمت مواجه خواهد شد. 

او حتی متذکر شد تا زمانی که بیت کوین نتواند یک سطح حمایت قوی ایجاد کند، قیمت آن تا سطح 8160 دلار کاهش خواهد یافت:

اگر آن شمع در زیر سطح 9970 دلار بسته شود، انتظار دارم که روند قیمت در هفته آینده نزولی شود و به سطح 8160 دلار کاهش یابد.

اگر این کاهش احتمالی رخ دهد، بیت کوین در پایین ترین سطح هایی معامله خواهد شد که از اواخر آوریل تاکنون شاهد آنها نبوده است. این می تواند ساختار صعودی بازار آن را بی اعتبار کند و حتی کاهش های بیشتر قیمت را در پی داشته باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 نظر
  1. Mohamad می گوید

    So mach