در کوین سرا از جدیدترین و داغ ترین اخبار و مطالب دنیای ارزهای رمزپایه مطلع می شوید .

نشانه های شروع احتمالی چرخه صعودی قیمت بیت کوین

0 378

قیمت بیت کوین از ابتدای سال 2024 تابه امروز 55 درصد افزایش داشته و 12.5 درصد این افزایش در ماه اکتبر رخ داده است. روند صعودی اخیر قیمت این ارز با افزایش تمایل به ریسک پذیری سرمایه گذاران (که ناشی از گزارش های درآمد فصلی فراتر از انتظارات وال استریت بود) تقویت شده است.

بیت کوین

علاوه بر این، انتظار سرمایه گذاران برای کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در ماه نوامبر و افزایش احتمال پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، احساسات صعودی را بیشتر تقویت می کنند.

به نظر می رسد که بیت کوین موقعیت خوبی برای ورود به چرخه صعودی در باقیمانده سال 2024 و پس از آن داشته باشد. در ضمن، برخی شاخص های تکنیکال و درون شبکه ای نیز چشم انداز صعودی مشابهی را برای این ارز بزرگ بازار نشان می دهند. در ادامه برخی از دلایل شروع چرخه صعودی آن را بررسی خواهیم کرد.
بیت کوین چیست؟ آموزش کامل بیت کوین

رسیدن قیمت بیت کوین به سطح 100000 دلار در سال 2025

اولین نشانه ورود بیت کوین به چرخه صعودی جدید از نمودار لگاریتمی دو ماهه آن می آید که کوش عالم‌زاده (Coosh Alemzadeh) آن را در پلتفرم ایکس به اشتراک گذاشته است.

این نمودار چرخه های صعودی بیت کوین در گذشته را، مانند افزایش 60 برابری قیمت در سال 2011، افزایش 20 برابری در سال 2017 و افزایش 6 برابری در طول دوره صعودی 2021-2020، نشان می دهد.

این چرخه های صعودی از الگویی پیروی می کنند که در آن قیمت بیت کوین ابتدا در منطقه ای تثبیت می شود و سپس روند صعودی اصلی آن شروع می شود.

روند صعودی سهموی

بیت کوین در حال حاضر نشانه هایی از خروج از مرحله تثبیت طولانی مدت را نشان می دهد که اغلب نشانه یک روند صعودی در کانال سهمی شکل (مشخص شده با دو خط چین قرمز در نمودار) است.

تحلیلگر تد پیلوز (Ted Pillows) نیز برشکست صعودی بیت کوین و خروج از مرحله تثبیت تاکید کرد.

قیمت بیت کوین

روند نزولی به پایان رسیده است.
مراحل تثبیت و خرید و انباشت تقریبا کامل شده اند.
اکنون زمان شروع روند صعودی سهموی یا پارابولیک است.
کسانی که بیت کوین را از ماه مارس تاکنون نگه داشته اند، کوین های خود را نفروشند.

تد پیلوز استدلال می کند که “مرحله روند صعودی سهموی” بیت کوین آغاز شده و این با الگوهای گذشته قیمت آن مطابقت دارد.

عالم‌زاده انتظار دارد که قیمت بیت کوین در سال 2025 به بالای 100000 دلار و در بلندمدت به 250000 دلار برسد.

فعالیت فعلی نهنگ ها مانند سال 2020

نشانه صعودی دیگر برای بیت کوین، افزایش فعالیت نهنگ ها در صرافی های اسپات است. “نسبت نهنگ صرافی” که با میانگین متحرک 30 روزه نشان داده می شود، در حال حاضر الگویی را نشان می دهد که آخرین بار در سال 2020 پس از سقوط ناشی از کووید 19 مشاهده شده است.
نهنگ های بیت کوین چه کسانی هستند و چگونه بر قیمت تاثیر می گذارند؟

نهنگ

تا اکتبر 2024 شاهد الگوی مشابهی از خرید و انباشت نهنگ ها بوده ایم که نشان می دهد آنها در حال تثبیت موقعیت های خود برای افزایش قیمت هستند. 

مایکل ون د پوپ گفت که الگوی خرید و انباشت فعلی نهنگ ها مانند الگوهای پیش از دوره های صعودی قبلی بیت کوین (به ویژه قبل از دوره 2021-2020 ) است. نهنگ های ارز رمزنگاری عادت به خرید و هولد کردن دارند که این در دوره های تثبیت قیمت رخ می دهد. این نشان می دهد که آنها نسبت به افزایش قیمت در آینده اطمینان دارند.

نرخ تسلط ارز پایدار در حال کاهش

کاهش نرخ تسلط ارز پایدار سومین نشانه صعودی برای بیت کوین است. به گفته دکتر مجیک (Doctor Magic)، نرخ تسلط ارزهای پایدار، مانند USDT، USDC و DAI از اواسط سال 2024 به طور پیوسته کاهش یافته است. این نشان می دهد که سرمایه گذاران در حال انتقال سرمایه از ارزهای پایدار به دارایی های پرنوسان مانند بیت کوین هستند. این روند نشان دهنده آغاز روند صعودی در بازار ارز رمزنگاری است، چون سرمایه زیادی به بیت کوین و سایر ارزهای رمزنگاری انتقال داده می شود.

در گذشته، بعد از خروج سرمایه از بازار ارزهای پایدار، ارزهای رمزنگاری بزرگ مانند بیت کوین افزایش قیمت قابل توجهی داشته اند. 

بازار صعودی

به عبارت دیگر، کاهش نرخ تسلط ارزهای پایدار نشان می دهد که سرمایه گذاران انتظار افزایش قیمت بیت کوین را دارند و این حاکی از افزایش ریسک پذیری و اطمینان در بازار است.

اگر این روند ادامه پیدا کند، می تواند تاییدیه قوی شروع مرحله صعودی سهموی بیت کوین باشد، چون نقدینگی بیشتری وارد بازار این ارز می شود و قیمت آن را بالاتر می برد.

تحلیل قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین در یک هفته گذشته تا حدود 9 درصد افزایش یافت که این نشان دهنده افزایش خرید از سوی خریداران است. حرکت صعودی در نزدیک سطح 69000 دلار با مقاومت مواجه شده، اما خریداران عجله ای برای خروج از موقعیت خود ندارند و این نشان می دهد که آنها انتظار افزایش بیشتر قیمت را دارند.

شرکت کیو‌سی‌پی کاپیتال (QCP Capital) نیز گفت که رشد بازارهای سهام آمریکا و ضعیف شدن روند ین ژاپن احتمالا احساسات ریسک پذیری را پیش از انتخابات ریاست جمهوری افزایش خواهد داد.

نمودار روزانه

قیمت بیت کوین با سطح مقاومت روانی 70000 دلار مواجه شده، اما نشانه مثبت این که خریداران تسلیم نشده اند.

چرخه صعودی

حرکت رو به بالای میانگین متحرک نمایی 20 روزه (سطح 65010 دلار) و رسیدن شاخص قدرت نسبی به نزدیکی منطقه اشباع خرید حاکی از تسلط خریداران است. اگر آنها بتوانند قیمت را به بالای سطح 70000 دلار برسانند، هدف بعدی می تواند سطح 72000 دلار باشد. انتظار می رود که فروشندگان در منطقه بین 70000 تا 73777 دلار مقاومت قوی ایجاد کنند.
استفاده از میانگین متحرک نمایی برای شناسایی جهت روند و مناطق حمایت و مقاومت

فروشندگان برای به دست گرفتن کنترل حرکت قیمت، باید سریع آن را به زیر سطح 66500 دلار و سپس میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسانند. در صورتی که آنها موفق به انجام این کار شوند، قیمت ممکن است به میانگین متحرک ساده 50 روزه (سطح 61749 دلار) سقوط کند.

نمودار چهار ساعته

شاخص قدرت نسبی در نمودار 4 ساعته واگرایی نزولی را نشان می دهد که بیانگر تضعیف حرکت صعودی است. شکست قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (سطح 67979.04 دلار) و بسته شدن شمع در زیر آن نشانه سیو سود توسط معامله گران کوتاه مدت خواهد بود. بنابراین، قیمت ممکن است به میانگین متحرک ساده 50 روزه (سطح 66349.35 دلار) کاهش یابد.

روند صعودی

برعکس، اگر قیمت به روند صعودی خود ادامه دهد و به بالای سطح 69000 دلار برسد، نشان می دهد که احساسات مثبت باقی مانده و خریداران در حال خرید در سطوح پایین تر هستند. در این صورت، قیمت ممکن است به سطح  70000 دلار و سپس به سطح 72000 دلار افزایش یابد.

منبع Cointelegraph cointelegraph

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.