در کوین سرا از جدیدترین و داغ ترین اخبار و مطالب دنیای ارزهای رمزپایه مطلع می شوید .

چرا قیمت بیت کوین به زیر سطح 65000 دلار کاهش یافت

0 502

قیمت بیت کوین برای اولین بار در شش روز گذشته به زیر سطح 65000 دلار کاهش یافت که دلیل آن “ممکن است” کاهش احساسات بازار و روندهای فصلی باشد نه فروش توسط طلبکاران صرافی منحل شده ام‌تی گاکس.

کی یانگ جو، موسس شرکت کریپتوکوانت، در 24 جولای در پستی در پلتفرم ایکس نوشت:

فروش فوری که سرمایه گذاران نگران آن بودند رخ نداد. هرگونه کاهش قیمت احتمالا به دلیل احساسات بازار است، نه فروش طلبکاران ام‌تی گاکس.

معامله گر ارز رمزنگاری با نام  مستعار رومان (Roman) گفت فکر می کنم این ترس، عدم اطمینان و شک (FUD) است و همیشه اینطور بوده است. 

افت قیمت بیت کوین به زیر 65000 دلار پس از گمانه زنی های اخیر معامله گران مبنی بر احتمال ایجاد حمایت قوی در این منطقه قیمتی، رخ داد. طبق داده های شرکت کوین‌گلس، این حرکت نزولی نشان دهنده کاهش 2.5 درصدی در طول 24 ساعت گذشته است و 24.68 میلیون دلار از موقعیت های لانگ بیت کوین لیکوئید شده است.
موقعیت خرید (long) یا فروش (short) چیست؟ چگونه می توان از آنها استفاده کرد؟

طبق داده های وب‌سایت کوین‌مارکت‌کپ، در حال حاضر احتمال کاهش بیت کوین به زیر سطح حمایت مهم بعدی وجود دارد.
بیت کوین چیست؟ آموزش کامل بیت کوین

قیمت بیت کوین

قیمت اتریوم 8 درصد کاهش یافت و در حال حاضر در حدود سطح 3165 دلار نوسان می کند. ارزش کل بازار ارز رمزنگاری در حال حاضر 2.31 تریلیون دلار است که 3.99 درصد کاهش داشته است.
ارزش بازار (Market Cap) چیست و چه اهمیتی دارد؟

علاوه بر این، کاهش قیمت در بازار ارز رمزنگاری باعث لیکوئید شدن موقعیت های 72712 معامله گر به مبلغ 285.35 میلیون دلار شده است.

موقعیت بیت کوین

دلیل پشت کاهش قیمت بیت کوین

به گفته بسیاری از تحلیلگران، کاهش قیمت بیت کوین ممکن است تحت تاثیر روند های فصلی، راه اندازی ETFهای اسپات اتریوم و حتی عوامل سیاسی باشد.
صندوق قابل معامله در بورس یا ETF چیست و چگونه کار می کند

تیموتی پیترسون، بنیانگذار “Cane Island Alternative Advisors”، عملکرد ضعیف بیت کوین را به این فصل از سال مرتبط دانست. وی گفت تحقیقات ما نشان می دهد که این ارز در گذشته از 22 جولای تا 22 سپتامبر عملکرد ضعیفی داشته است. الگوهای فصلی بیت کوین تقریبا در اواخر سال رخ می دهند و زمینه را برای “آپتوبر” فراهم می کنند.

طبق ادعای چارلز ادواردز، بنیانگذار Capriole Investments، راه اندازی و شروع معاملات ETFهای اسپات اتریوم در 23 جولای ممکن است بر احساسات بازار تاثیر بگذارند. وی در 24 جولای در پستی در پلتفرم ایکس نوشت:

اگر راه اندازی ETFهای اسپات اتریوم در سال 2024 رخ نمی داد، برای کل بازار بهتر بود. راه اندازی این ETFها برای بیت کوین و خود اتریوم خوب نبود. اتریوم در چرخه فعلی عملکرد ضعیفی داشته و راه اندازی ETFهای آن، شرایط را پیچیده تر می کند.

اما معامله گر رومان گفت که این کاهش تنها یک اصلاح پس از افزایش قیمت بیت کوین بعد از ترور نافرجام دونالد ترامپ (رئیس جمهور سابق آمریکا و نامزد فعلی انتخابات ریاست جمهوری) بوده است. وی افزود در حرکت های مبتنی بر اخبار، قیمت کمی بعد از پامپ شدن، وارد مرحله اصلاح می شود.

طبق تحلیل رومان، اولین حمایت بیت کوین در 64000 دلار است و اگر این ارز نتواند در روزهای آتی به سطوح بالاتر بازگردد، به سطح حمایت بعدی در حدود 60000 دلار کاهش خواهد یافت.

بیت کوین

براساس شاخص ترس و طمع، احساسات کلی بازار همچنان صعودی است. این شاخص که احساسات بازار را نسبت به بیت کوین و ارزهای رمزنگاری ردیابی می کند، اکنون عدد 68 (طمع) را نشان می دهد که در هفت روز گذشته 7 واحد افزایش یافته است.
چگونه می توان با استفاده از شاخص ترس و طمع ترید کرد

کاهش بازارهای مالی سنتی و ارز رمزنگاری به دلیل وقایع ژئوپلیتیکی

بازار ارز رمزنگاری تنها بازاری نیست که با اصلاح قیمت مواجه شد. نزدک در روز چهارشنبه شاهد بدترین روز خود از سال 2022 بود و وضعیت بقیه بازارها کمی بهتر بود. سهام “Magnificent Seven” وارد مرحله اصلاح شد. سهام”Magnificent Seven” هفت شرکت قدرتمند فناوری مایکروسافت، اپل، آلفابت، انویدیا، آمازون، متا و تسلا را شامل می شود. کاهش این سهام تا حدی به دلیل انتشار گزارش درآمد شرکت های آلفابت و تسلا بود که خیلی پایین تر از انتظارات سرمایه گذاران وال استریت بود.

براساس گزارش ها، بانک مرکزی آمریکا به طور رسمی بیش از 1 تریلیون دلار زیان را ثبت کرده که ممکن است تاثیر قابل توجهی بر دلار داشته باشد. علاوه براین، فدرال رزرو در پایان سال 2023 تقریبا 984 میلیارد دلار زیان تحقق نیافته داشت.

این تمام ماجرا نبود. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، در یک سخنرانی عمومی در کنگره آمریکا شرکت کرد. حضور وی در کنگره و تشویق حضار باعث شد تا جامعه جهانی اعتماد خود را به بازارهای آمریکا و دلار این کشور از دست بدهند.

ایلان ماسک در این مراسم حضور داشت، اما نانسی پلوسی (رئیس پیشین مجلس نمایندگان) در سخنرانی نتانیاهو شرکت نکرد. وی در پستی در پلتفرم ایکس نوشت که سخنرانی امروز نتانیاهو در مجلس نمایندگان بدترین سخنرانی در بین مقامات خارجی دعوت شده بود.

همچنین، سناتور برنی سندرز گفت که نتانیاهو “نه تنها یک جنایتکار جنگی است”، بلکه “یک دروغگو است”. یکی از کاربران در پلتفرم ایکس نوشت که ” این یک روز شرم آور برای آمریکا بود”. این کاربر افزود، نتانیاهو در کنگره برای سناتورهایی که توسط لابی اسرائیل خریداری شده بودند، سخنرانی کرد و آنها وی را تشویق می کردند.

در حالی که ده ها دموکرات سخنان نتانیاهو را تحریم کردند و هزاران معترض حامی فلسطین در بیرون از ساختمان مجلس تجمع کرده بودند، وی انتقاد از جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه را کم اهمیت جلوه داد. 

نتانیاهو افزود که معترضان حامی حماس باید از خود خجالت بکشند و بدون هیچ مدرکی مدعی شد که ایران از این معترضان حمایت مالی می کند. وی در ادامه گفت که ایران قصد کشتن ترامپ را داشته است.

منبع Cointelegraph cryptopolitan

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.