در کوین سرا از جدیدترین و داغ ترین اخبار و مطالب دنیای ارزهای رمزپایه مطلع می شوید .

افزایش قیمت مونرو و دکرد با نزدیک شدن به تاریخ هاردفورک

0 908

شبکه های مونرو و دکرد( Decred) به زودی شاهد هاردفورک خواهند بود. هارد فورک مونرو برای بهبود پروتکل اصلی طراحی شده و منجر به تقسیم شبکه و ایجاد یک ارز جدید نمی شود. هدف هاردفورک آینده دکرد نیز افزایش پاداش اعتبارسنج های اثبات سهام (PoS) از 30 درصد به 80 درصد است. برای درک بهتر الگوریتم های اثبات سهام و اثبات کار، مطالب زیر را مطالعه نمایید:
الگوریتم اثبات سهام یا PoS چیست؟
الگوریتم اثبات کار یا PoW چیست و چگونه کار می کند؟

هارد فورک مونرو

طبق گفته توسعه دهندگان مونرو، شبکه این ارز اجماع عمومی را برای راه اندازی هاردفورک شبکه اصلی در بلاک 2,668,888 تصویب کرد. این هاردفورک شامل افزایش تعداد امضاهای حلقوی از 11 به 16، افزودن تگ (برچسب) به خروجی ها برای کاهش زمان اسکن کیف پول، معرفی پروتکل Bulletproofs و اعمال تغییرات در کارمزد تراکنش ها است.

افزایش تعداد امضاهای حلقوی برای اطمینان از این است که تراکنش ها دارای مجموعه های ناشناس بیشتری هستند و مهندسی معکوس منشا تراکنش را دشوارتر می کند. تگ ها می توانند زمان اسکن شبکه جهت استخراج کلید عمومی خروجی برای تراکنش های ناشناس آن را تا 40 درصد کاهش دهند. در رابطه با حداکثر اندازه بلاک مونرو، افزایش تا 14 برابر در سال به جای 32 برابر تایید شد که بر کارمزد آن تاثیر می گذارد. در نهایت، پروتکل Bulletproofs (یک پروتکل اثبات دانش صفر) برای اثبات های دامنه در مونرو استفاده خواهد شد. این ویژگی منجر به رمزگذاری تراکنش ها و تایید سریع تر آنها در بلاک چین می شود.

طبق گزارش های منتشر شده، ارزهای حریم خصوصی اخیرا افزایش قیمت داشته اند، زیرا به نظر می رسد که معامله گران و سرمایه گذارن برای محافظت از خود در برابر نوسانات شدید اخیر بازار، مقدار زیادی ارز مونرو را در کیف پول های خود نگهداری می کنند.

قیمت مونرو

قیمت مونرو در 7 روز گذشته 8.26 درصد و در 24 ساعت گذشته حدود 10 درصد افزایش یافته است. در حال حاضر، این ارز در حدود سطح 255 دلار معامله می شود. مونرو تقریبا 50 درصد پایین تر از اوج 513 دلار است.


قیمت مونرو
نمودار روزانه قیمت مونرو

هاردفورک دکرد (DCR)

قیمت توکن DCR در یک روز حدود 45 درصد افزایش یافت و به سطح 86 دلار رسید که بالاترین سطح ان در چهار ماه گذشته بود. علاوه بر این، این حرکت صعودی بزرگ با افزایش مشابهی در حجم معاملات آن همراه بود و تایید کرد که اکثر معامله گران از این حرکت صعودی روزانه حمایت کردند.

معامله گران پیش از هاردفورک مهم شبکه دکرد که برای اوایل ماه مه برنامه ریزی شده، برای خرید توکن DCR هجوم آوردند. این هاردفورک پاداش استخراج این توکن را از 60 درصد فعلی به 10 درصد کاهش می دهد.

این به روزرسانی در پاسخ به رای جامعه است که با محدود کردن دسترسی “ماینرهای مخرب” به دکرد موافقت کردند. از طرفی جامعه موافقت کرد که پاداش اعتبارسنج های اثبات سهام دکرد از 30 درصد به 80 درصد افزایش یابد. این نشان می دهد که این شبکه می خواهد به طور کامل از اثبات کار (PoW)به اثبات سهام منتقل شود.

به بیان ساده تر، کاربران دکرد ترغیب به قفل کردن توکن های DCR خود برای مدت معینی می شوند، بنابراین عرضه این توکن کاهش خواهد یافت که این می تواند منجر به افزایش بیشتر قیمت آن شود.

پرمابول نینو از تحلیلگران بازار خاطرنشان کرد که تغییر پاداش بلاک دکرد ظرف 20 روز انجام خواهد شد و به همین دلیل معامله گران باید توکن DCR را در هفته های آتی زیر نظر بگیرند.

تکنیکال قیمت DCR 

روند صعودی DCR 

  • قیمت DCR  پس از رسیدن به اوج 86 دلار تقریبا 20 درصد اصلاح شد.
  • در حال حاضر، DCR  با دو سطح مقاومت روبرو است: میانگین متحرک نمایی 200 روزه (موج آبی) در حدود سطح 78 دلار و خط فیبوناچی 23.6 درصد در حدود 96 دلار.
  • شکست قاطع به بالای این سطوح مقاومت، DCR را در مسیر تست سطح 125 دلار قرار خواهد داد.
هاردفورک مونرو
نمودار روزانه قیمت دکرد

روند نزولی DCR  

  • شاخص قدرت نسبی واگرایی نزولی بین افزایش قیمت DCR  و حرکت نزولی را نشان می دهد.
  • حرکت قیمت DCR  در 18 آوریل بسیار شبیه به روند صعودی آن در دسامبر 2021 بود. در هر دو شمع های روزانه بلند بودند. 
  • هیچ یک از حرکت های صعودی قبلی DCR  ادامه نیافته اند، چون ظاهرا معامله گران این توکن را برای سیو سود، پامپ و دامپ کرده اند.
  • بنابراین، احتمال کاهش DCR به میانگین متحرک نمایی 50 روزه (موج قرمز) در حدود 60 دلار وجود دارد.
منبع cointelegraph cointelegraph

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.