در کوین سرا از جدیدترین و داغ ترین اخبار و مطالب دنیای ارزهای رمزپایه مطلع می شوید .

چرا قیمت بیت کوین به زیر سطح 50000 دلار کاهش نیافت؟

0 1,503

بیت کوین اخیرا به بالاترین سطح قیمتی خود رسید. اما در روز یکشنبه نرخ هش شبکه به طور قابل توجهی کاهش یافت و از 172 میلیون تراهش در ثانیه به حدود 154 میلیون تراهش در ثانیه رسید. این بزرگ ترین کاهش 24 ساعته در تاریخ بیت کوین بود.

دلایل زیادی برای کاهش نرخ هش شبکه مطرح شده اند که انفجار معدن زغال سنگ و خاموشی شبکه های برق در منطقه سین کیانگ چین از جمله آنها هستند. با کاهش نرخ هش، قیمت بیت کوین اصلاح شدیدی داشت و از سطح 60000 دلار به حدود سطح 51000 دلار رسید. اما با وجود فشار فروش زیاد، سطح مهم 50000 دلار شکسته نشد. چرا؟

با وجود کاهش نرخ هش، شبکه بیت کوین 100 درصد فعال بود و به عملیات خود ادامه داد. تراکنش ها در حال پردازش بودند، بلاک ها استخراج شدند و ارزها به صورت آزاد معامله و تبدیل شدند.

قوی بودن پروتکل بیت کوین

نرخ هش بیت کوین ممکن است در یک روز بیش از 40 درصد کاهش داشته باشد، اما کدام استاندارد پولی یا شبکه پرداخت جهانی می تواند بعد از چنین اتفاقی به کار خود ادامه دهد و حتی یک کاربر هم از دریافت خدمات محروم نشود؟ سوئیفت؟ ویزا؟ مسترکارت؟ دلار، پوند، یورو یا ین؟ در جواب باید گفت که هیچکدام.

جدای از نگرانی در مورد جهتی که بیت کوین در پیش خواهد گرفت، این گواهی بر مقاومت پروتکل بیت کوین و قدرت طراحی غیر متمرکز آن است. این ارز مستقل از هر نهادی به کار خود ادامه می دهد و هیچ حادثه ای نمی تواند آن را متوقف کند. این همان چیزی است که قانونگذاران و دولت ها در سراسر جهان به سرعت متوجه آن خواهند شد.

به گفته گریک هیلمن، رئیس تحقیقات در  Blockchain.com و از اعضای دانشگاه اقتصاد لندن، 2021 سالی است که دولت ها شروع به انباشت و نگهداری بیت کوین خواهند کرد. وی دلیل این امر را هزینه های بیش از حد دولت ها، چاپ پول و تنش اقتصادی و ژئوپولیتکی بین ایالات متحده آمریکا و چین می داند.

حمایت میلیونی از بیت کوین

البته، صرف نظر از این که عوامل فوق دولت ها را به سمت بیت کوین سوق می دهد، بقای این ارز به لطف میلیون ها نفر در سراسر جهان است. با سرمایه گذاری سرمایه، وقت و تلاش خود در استخراج بیت کوین و زیرساخت های آن، ما به بقای این ارز کمک می کنیم. تا زمانی که یک استخراج کننده وجود داشته باشد، شبکه بیت کوین به کار خود ادامه خواهد داد.

مطمئنا، پردازش بلاک ها کند خواهد شد، اما هنوز پردازش می شوند و پس از مدتی که بلاک کافی به شبکه اضافه شد، سختی تنظیم می شود و عملکرد و زمان پردازش به سطح نرمال برخواهد گشت.

هنوز موانعی وجود دارند که باید از سر راه برداشته شوند، اما آنچه که با بیت کوین ایجاد می شود یک سیستم پولی جدید برای همه افراد  است که پی به مشکلات سیستم فعلی برده اند. بیت کوین باز، شفاف، مقاوم و آن قدر بزرگ است که شکست نخواهد خورد.

فشار فروش به دلیل کند شدن موقت زمان پردازش بلاک ها، دلیلی جز ترس ندارد و یک سیگنال قوی است که نشان می دهد اخیرا چه مقدار پول جدید به بیت کوین وارد شده است. کاهش قیمت بیت کوین در آینده قطعی خواهد بود، اما چشم انداز آن هرگز تا این حد روشن نبوده است.

منبع bitcoinmagazine.com

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.