در کوین سرا از جدیدترین و داغ ترین اخبار و مطالب دنیای ارزهای رمزپایه مطلع می شوید .

سوء استفاده هکرها از رایانه های شخصی برای استخراج ارزهای رمزنگاری

0 1,305

یک گزارش نشان می دهد که هک کننده های رمزنگاری با استفاده از ارز رمزنگاری مونرو بیش از 55 میلیون دلار را کسب کرده اند. رایانه های شخصی می تواند برای کمک به آنها مورد سوء استفاده قرار گیرد.

این تحقیق توسط سرخیو پاسترانا از دانشگاه کارلوس مادرید و گیلرمو سوارز تانگیل از دانشگاه کینگ لندن انجام شده است. تحقیق آنها بر روی جنایتکاران سایبری متمرکز شده است که نرم افزارهای مخرب را بر روی رایانه ها، بدون اطلاع صاحبان آنها نصب می کنند و می توانند ارز دیجیتال را به طور غیرقانونی استخراج کنند. ارزهای رمزنگاری از فناوری رمزگذاری برای ایجاد نسل جدید پول و تایید انتقال وجوه استفاده می کنند. این ارزها مستقل از هر نوع بانک مرکزی کار می کنند. بیت کوین معروفترین نمونه این نوع ارزها است. استخراج ارزهای رمزنگاری توسط رایانه های قدرتمند انجام می شود که مسائل ریاضی پیچیده ای را حل می کنند.  

کار مورد نیاز رایانه برای حل یکی از این مسائل معادل کاری است که یک استخراج کننده طلا انجام می دهد. اما با توجه به این که رایانه های زیادی در این فضا حضور دارند، شانس استخراج کاهش می یابد.

استخراج غیرقانونی مونرو

مجرمان سایبری اکنون وارد استخراج مونرو شده اند. این کار به این علت است که ارز مونرو دارای یک حریم خصوصی است و هیچ راهی برای رهگیری تراکنش های آن نیست.

طبق محاسبات انجام شده در این تحقیق 4.32 درصد از مونرو استخراج شده، از طریق استخراج غیرقانونی انجام شده است. این تحقیق نشان می دهد که استخراج کنندگان از مکانیزم های ساده برای جلوگیری از تشخیص عملیات خود توسط کاربران استفاده می کنند. آنها از زیر ساخت های موثر و ارزان برای استخراج مونرو استفاده می کنند.

برآورد شده که در زمینه استخراج غیرقانونی مونرو 2218 کمپین فعال وجود دارد که حدود 720 هزار مونرو، معادل 55 میلیون دلار را به دست آورده اند. این گزارش می گوید:

جالب این که تنها یکی از این کمپین ها 163 هزار مونرو استخراج کرده که حدود 23 درصد از کل مقدار استخراج شده است.

استخراج ارزهای رمزنگاری یک روش کسب درآمد با استفاده از سخت افزارهای رایانه ای است. با این وجود به سرمایه گذاری در تجهیزات نیاز دارد. علاوه بر این هزینه انرژی و مصرف برق بالایی نیز دارد. در ارزهای دیجیتال غیرقانونی، مجرمان از رایانه های قربانیان خود برای استخراج ارزهای دیجیتال به نفع خود استفاده می کنند.

این تهدید از سال 2009 و پس از ایجاد بیت کوین به وجود آمد. اما از سال 2014 در پی ایجاد کریپتونوت و سایر الگوریتم های PoW که به روش استخراج دستگاه های اسیک مقاوم هستند، افزایش یافت.

این تحقیق می افزاید که بدافزارهای استخراج ارزهای رمزنگاری می توانند به راحتی و در ازای پرداخت چندین دلار خریداری شوند. محققان ضمن این که نشان می دهند تهیه چنین نرم افزارهایی در جوامع زیرزمینی آسان است می افزایند:

این نشان می دهد که جنایات سایبری راهی کلیدی برای کسب درآمد از روش های غیرقانونی است.

افزایش پشتیبانی ارائه شده به جنایتکاران و رشد شدید میزان بدافزارها باعث کسب درآمدهای غیرقانونی از این راه شده است.

حملات بدافزارهای استخراج رمزنگاری در سال 2018 به میزان 4000 درصد افزایش داشته است. مونرو در این زمینه در بین سایر ارزها بیشترین رشد را دارد.

منبع express

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.