در کوین سرا از جدیدترین و داغ ترین اخبار و مطالب دنیای ارزهای رمزپایه مطلع می شوید .

کاهش سرعت تولید بلاک های بیت کوین

0 1,665

طبق اطلاعات ارائه شده توسط یک تحلیلگر بیت کوین، با نام مستعار”digitalik.net”، به دلیل هاوینگ اخیر، تنها 95 بلاک در روز یک شنبه در بلاک چین بیت کوین تولید شده است. این تحلیلگر با اشاره به سه ماهه سوم سال 2017 در توییتی نوشت:

در 10 سال گذشته فقط 8 روز وجود داشته که کمتر از 100 بلاک تولید شده است.

این تحلیلگر در مصاحبه ای این کاهش تولید بلاک را به هاوینگ اخیر بیت کوین و به طور ویژه به کاهش نرخ هش این ارز نسبت داد:

در حال حاضر بسیاری از استخراج کنندگان نمی توانند سود کسب کنند، چون هزینه های آنها هنوز مانند قبل از هاوینگ بوده، در حالی که درآمد آنها کاهش یافته است.

طبق نمودار ارائه شده توسط این تحلیلگر، تولید روزانه بلاک بیت کوین پس از هاوینگ در حدود 100 تا 120 بلاک  بوده است، اما روز یک شنبه هفته جاری این تعداد به 95 بلاک کاهش یافت. وی توضیح داد که سرعت تولید بلاک به نرخ هش و سختی استخراج بیت کوین بستگی دارد. سختی استخراج به طور خودکار بعد ازهر 2016 بلاک تنظیم می شود و به گونه ای طراحی شده که استخراج یک بلاک تقریبا 10 دقیقه طول می کشد.

با توجه به این که قیمت بیت کوین زیر سطح 10000 دلار است، این کارشناس نسبت به سرعت تولید بلاک پس از تنظیم مجدد بعدی تردید دارد:

من فکر می کنم که تنظیم بعدی سختی نمی تواند منجر به تولید بلاک در 10 دقیقه شود. زیرا تنظیم براساس میانگین کل دوره (از آخرین تنظیم) صورت می گیرد. میانگین فعلی واقعی نیست، چون یک هفته قبل از هاوینگ را هم شامل می شود.

از طرف دیگر، اگر قیمت به بالای سطح 10000 دلار شکسته شود و در بالای این سطح به روند صعودی خود ادامه دهد، احتمالا برخی از استخراج کنندگان دستگاه های خود را دوباره روشن خواهند کرد و نرخ هش را افزایش خواهند داد.

دیگر پیامدهای پساهاوینگ

طبق گزارش اخیر، کارمزد تراکنش های بیت کوین در حین هاوینگ بیت کوین نوسانات غیر عادی داشته و طی یک ماه 800 درصد افزایش یافته است. با نصف شدن پاداش بلاک، حدود 17 درصد از درآمد استخراج کنندگان از محل کارمزد تراکنش ها تامین می شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.