در کوین سرا از جدیدترین و داغ ترین اخبار و مطالب دنیای ارزهای رمزپایه مطلع می شوید .

کیف پول سخت افزاری چیست؟

0 3,200

وقتی صحبت از ارزهای رمزنگاری می شود، ذخیره سازی درست و امن آن از اهمیت بالایی برخوردار است. فضای رمزنگاری خطرناک است. هکرهای خرابکار همه جا هستند و راهکارهای بسیار زیادی برای سرقت موجودی کاربران دارند. اتخاذ یک استراتژی صحیح و درست برای محافظت از داراییتان باید مهمترین اولویت شما باشد.

طیف وسیعی از راهکارها برای ذخیره سازی ارزها در دسترس هستند که هر کدام دارای امنیت و قابلیت استفاده خاص خود هستند. بیشترین تبادلات در صرافی ها انجام می شود و به احتمال زیاد افراد تازه وارد، ارزهای خود را در آنجا ذخیره می کنند. صرافی ها اولین جایی هستند که می توان از آنها ارز خرید و برخی از آنها این امکان را به کاربران خود می دهند تا ارزهای خود را در کیف پول آنلاین آنها ذخیره کنند. اما کاربر از لحاظ فنی کنترل ارزهای خود را در اختیار ندارد. اگر صرافی هک و یا آفلاین شود، ممکن است کاربر دیگر امکان بازیابی ارزهای خود را نداشته باشد.

کاربر ممکن است نیازی به جابجایی ارزهای خود از صرافی نبیند. ممکن است مهارت کافی برای جابجایی ارزهای خود را نداشته باشد یا حتی راه حل های حفاظتی و امنیتی صرافی را امن و کافی بداند. از این گذشته اگر کاربر اشتباه کند، همین موارد امنیتی ممکن است باعث از بین رفتن سرمایه کاربر شود.

فکر کنترل ارزهای رمزنگاری ممکن است دلهره آور باشد. اما از نظر امنیتی، کیف پول های سخت افزاری بی همتا هستند. در اینجا قصد داریم در مورد این که آنها چه هستند، چگونه کار می کنند و چرا باید یکی از آنها تهیه کرد، صحبت می کنیم.

کلید خصوصی چیست؟

کلید خصوصی در واقع گذرنامه شما در اکوسیستم ارزهای رمزنگاری است. از بسیاری جهات این دقیقا مانند یک کلید در زندگی واقعی است. با استفاده از آن می توانید قفل سرمایه خود را برای استفاده از آن باز کنید. اگر این کلید در اختیار شخص دیگری قرار گیرد می تواند از آن برای دسترسی به سرمایه شما استفاده کند. اگر کلید را گم کنید، دسترسی به ارزهای خود را از دست داده اید. در این فضای غیرمتمرکز دکمه ای به عنوان فراموشی رمز عبور یا کلید، وجود ندارد. بانکی وجود ندارد که بتوانید با آن برای برگرداندن وجوه تماس بگیرید.

نکته مهم بعدی این است که کلیدهای خصوصی باید در جایی مخفی و امن نگهداری شوند. آنها برای کاربران ارزهای رمزنگاری فوق العاده با ارزش هستند. هکرها و کلاهبرداران دائما سعی در سرقت آنها دارند. آنها از تکنیک هایی مثل فیشینگ یا بدافزارها برای سرقت این اطلاعات استفاده می کنند.

ذخیره کردن کلیدها کار ساده ای است. آنها فقط مجموعه ای از اعداد و حروف هستند. می توان آنها را روی کاغذ نوشت و در جایی امن نگهداری کرد. با این حال باید روی دستگاهی نیز آنها را ذخیره داشته باشید تا در مواقع ضروری و برای جابجایی وجوه خود بتوانید سریعا از آنها استفاده کنید.

کیف پول سخت افزاری چیست؟

کیف پول های سخت افزاری دستگاه هایی هستند که به طور خاص برای ذخیره ایمن کلیدهای خصوصی طراحی شده اند. آنها به دلیل این که به اینترنت متصل نمی شوند، امن تر از کیف پول های دسکتاپی و کیف پول های تلفن همراه هستند. این خصوصیات احتمال دسترسی به اطلاعات کلیدهای خصوصی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. به این معنی که امکان دسترسی از طریق اینترنت به اطلاعات وجود ندارد.

یک کیف پول سخت افزاری به خوبی تضمین می کند که کلیدهای خصوصی به هیچ عنوان از دستگاه خارج نمی شوند. آنها معمولا در جایی خاص در دستگاه ذخیره می شوند که امکان حذفشان وجود ندارد.

از آنجا که کیف پول های سخت افزاری همیشه آفلاین هستند، باید از آنها در کنار دستگاه دیگری استفاده کرد. به دلیل شکل ساخت آنها، قابلیت اتصال به رایانه و تلفن همراه را، بدون خطر نشت اطلاعات کلید خصوصی، دارند. آنها از طریق نرم افزار خود ارتباط برقرار می کنند که به کاربر اجازه می دهد موجودی خود را مشاهده کند یا تراکنشی انجام دهد.

هنگامی که کاربر قصد انجام یک تراکنش را دارد، اطلاعات آن را به کیف پول سخت افزاری خود از طریق نرم افزار ارسال می کند.(1) توجه داشته باشید که تراکنش هنوز ناقص است. لازم است که تراکنش به وسیله کلید خصوصی دستگاه امضا شود. کاربر در صورت درخواست بررسی مجدد دستگاه، صحت مقدار و آدرس را تایید می کند. در این مرحله تراکنش امضا شده و مجددا به نرم افزار ارسال می شود(2). سپس تراکنش در شبکه  ارز رمزنگاری مورد نظر منتشر می شود(3).

کیف پول سخت افزاری

چرا باید از کیف پول سخت افزاری استفاده کرد

کیف پول هایی که کلیدهای خصوصی را در رایانه یا تلفن همراه هوشمند متصل به اینترنت ذخیره می کنند، ارز کاربر را در مقابل طیف گسترده ای از حملات، آسیب پذیر می کنند.

بدافزارهای می توانند فعالیت های مربوط به ارزهای رمزنگاری را در این دستگاه ها تشخیص داده و ارزهای کاربران را تخلیه کنند.

یک کیف پول سخت افزاری مانند یک گاوصندوق کوچک غیرقابل نفوذ است. تنها از طریق یک رابط، امکان انجام تراکنش ها وجود دارد و هیچ راهی برای خروج کلیدهای خصوصی نخواهد بود.

حتی اگر شخصی به کیف پول سخت افزاری شما دسترسی داشته باشد، با قرار دادن یک پین کد، می توانید سطح امنیت آن را افزایش دهید. اگر چند بار این پین کد اشتباه وارد شود، دستگاه نیاز به تنظیم مجدد خواهد داشت. 

ارزهایی که به شکل فعال استفاده نمی شوند(خرج نمی شوند، تبادل نمی شوند یا قصد نگهداری در طولانی مدت آنها را دارید) باید به شکل سرد ذخیره شوند. یک کیف پول سخت افزاری وسیله ای مناسب برای رسیدن به این اهداف است، حتی برای کسانی که دانش فنی محدودی در این زمینه دارند.

هنگام تنظیمات اولیه، اغلب از کاربر خواسته می شود تا عبارت بازیابی خود را ذخیره کنند، لیستی از کلمات که برای بازیابی وجوه در دستگاه جدید استفاده می شود. این کلمات به هر کسی این توانایی را می دهد که ارز را خرج کند، بنابراین باید در جایی امن نگهداری شود. توصیه می شود که این کلمات حتما نوشته شده و در جایی امن و خصوصی نگهداری شود.

محدودیت های کیف پول سخت افزاری

کیف پول های سخت افزاری، مانند سایر اشکال ذخیره سازی، دارای ویژگی ها و محدودیت هایی هستند. هر چند یکی از امن ترین اشکال ذخیره ارزهای رمزنگاری اند، اما هنوز محدودیت هایی دارند. آنها تعادلی بین امنیت و قابلیت استفاده ایجاد می کنند. راحتی استفاده از کیف پول های نرم افزاری و تلفن هوشمند بیشتر است، در حالی که کار با کیف پول های سخت افزاری دشوار است(با توجه به این که برای ارسال ارز باید از دو دستگاه استفاده کرد).

به هر حال کیف پول های سخت افزاری کاملا بی عیب نیستند. وجود تهدید فیزیکی علیه کاربر ممکن است او را مجبور کند قفل کیف پول را برای مهاجم باز کند. هکرهای ماهر نیز می توانند در صورت دسترسی فیزیکی به یک کیف پول سخت افزاری، از آن سوء استفاده کنند. 

با این حال هک موفقیت آمیزی از دستیابی به کلیدهای خصوصی در دنیای واقعی گزارش نشده است. هنگامی که یک آسیب پذیری جدی اعلام می شود، سازندگان به طور کلی سریعا عیب را برطرف می کنند. این به معنای غیرممکن بودن امکان هک نیست. محققان بارها امکان حمله به کیف پول های محبوب را نشان داده اند.

حملات در هنگام زنجیره تامین، می تواند در تضعیف امنیت کیف پول موثر باشد. این اتفاق زمانی رخ می دهد که یک فرد قبل از تحویل کیف پول، آن را دستکاری کرده باشد. بنابراین فرد می تواند با ضعیف شدن امنیت کیف پول، اقدام به سرقت ارزها و دستکاری آن کند.

محدودیت دیگر کیف پول های سخت افزاری این است که تمام امنیت و اطلاعات آن در دست خود کاربر است. البته بسیاری این را یک مزیت می دانند. اما اگر چیزی اشتباه پیش برود، دیگر هیچ راهی برای بازگشت و استفاده از آن وجود ندارد.

نتیجه گیری

محدودیت های کیف پول سخت افزاری بسیار کمتر از مزایای آن است. با وجود افزایش راه حل های ذخیره سازی، هیچ یک امنیتی به اندازه کیف پول های سخت افزاری ندارند.

هنگام جست و جوی کیف پول های سخت افزاری با طیف گسترده ای از آنها مواجه می شوید که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. قبل از انتخاب هر کدام لازم است روش استفاده از آن را مطالعه کرده و حتما با داشتن اطلاعات قبلی از آن، اقدام به خرید نمایید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.