در کوین سرا از جدیدترین و داغ ترین اخبار و مطالب دنیای ارزهای رمزپایه مطلع می شوید .

سه دلیل عدم بازگشت قیمت بیت کوین به سطح 13 هزار دلار

2 3,687

بر خلاف وعده تحلیلگران و نهادها، از جمله گلدمن ساکس، بیت کوین همچنان در یک قیمت 5 رقمی پایین شناور قرار دارد.

بیت کوین اوایل هفته پس از تلاش جهت حفظ قیمت در بالای سطح 11000 دلار، در مقابل فشار فروش تسلیم شد و برای بار دوم در طول سه هفته به زیر قیمت 10000 دلار افت کرد. بسیاری از تحلیلگران قبل از افت قیمت پیش بینی کردند، از آنجا که قیمت 10 هزار دلار سطح حمایت روانی مهمی را ارائه می دهد، در این سطح یک جهش قابل اطمینان روی خواهد داد.

این جهش رخ نداد. حتی پس از یک حرکت افزایشی قوی از 9500 دلار به 10450 دلار، بیت کوین همچنان در  تلاش است که قیمت را در بالای سطح 10100 دلار حفظ کند.

بیایید عوامل پایین ماندن قیمت پادشاه ارزهای رمزنگاری را بررسی کنیم.

دُوِی وَن: کلاهبرداری پونزی عامل سقوط بازار رمزنگاری

در 14 جولای، دوی وَن، شریک بنیانگذاری شرکت پرایمتیو کریپتو، اصلاح کاهشی شدید بازار را به فروش های بزرگ بیت کوین از سمت پلاس توکن نسبت داد. پلاس توکن یک طرح پونزی چینی است. این نوع کلاهبرداری توانست 200000 بیت کوین و بیش از 800000 اتریوم را از سرمایه گذاران بی تجربه چین بدست آورد.

طبق گفته ون، اخیرا بیش از 1000 بیت کوین از حساب های پلاس توکن به صرافی های هوبی و بیترکس انتقال داده شده است.

وَن بر این باور است که کلاهبرداران به طور مخفیانه سرمایه ها را به صورت بخش های کوچکتر مانند 50 تا 100 بیت کوین در هر بخش، به صرافی ها انتقال می دهند. ون نیز ادعا کرد، در یک چت بین معامله گران چینی متوجه شده که فردی 100 بیت کوین را با قیمت ارزان به بایننس منتقل کرده است.

در صورت صحت این موضوع، بعید نیست که فروش های بزرگ پشت سر هم بر نرخ صرافی ها تاثیر گذاشته اند، اما احتمالا این رویداد به تنهایی مسئولیت ضعف بیت کوین را به عهده نداشته است.

شکاف قیمتی قراردادهای آتی CME

نکته: شکاف قیمتی یا «گپ GAP» به محدوده ای از نمودار قیمت گفته می شود که در آن ناحیه معامله ای انجام  نشده است، به عبارت دیگر هیچ قیمت و حجم معاملاتی در این ناحیه مشاهده نمی شود. گپ به دو نوع صعودی و نزولی تقسیم بندی می شود.

شکاف قیمتی قرارداد های آتی بورس اوراق بهادار و کالای شیکاگو (CME)، یک عامل دیگر ضعف قیمت میان معامله گران است. بسیاری می گویند وجود این شکاف دلیلی برای افت قیمت بیت کوین به زیر 10000 دلار بوده است. با نگاهی اجمالی به نمودار روزانه قیمت بیت کوین متوجه یک شکاف قیمتی 870 دلاری  بین قیمت 7177 دلار و 8050 دلار می شوید.

این شکاف قیمتی صرفا در نتیجه حرکت قیمت بیت کوین در آخر هفته و بسته شدن بازار قراردادهای آتی CME بود، که به دلیل اختلاف قیمت ایجاد شده پیش از بسته شدن و پس از بازگشایی مجدد بازار CME است.

این شکاف قیمت عامل نگرانی است، زیرا معامله گران قیمتی را برای پر کردن این گپ هدف قرار می دهند. این معمولا زمانی رخ می دهد که ارزش یک دارایی اصلاح، و دوباره به سطوح حمایت در حدود قیمت گپ باز می گردد.

بسیاری از معامله گران معتقدند بیت کوین قبل از افزایش مجدد به بالاترین قیمت سال 2019،  باید دوباره به بازه قیمتی 7100 تا 8500 دلار اصلاح شود.

اندوختن بیت کوین قبل از موج ترس بحران اقتصادی

گروهی از تحلیلگران با ارائه نمودارهایی نشان دادند بیت کوین وارد مرحله تثبیت طولانی مدت شده است. تا زمانی که هیجان و شتاب بیشتری در رویداد نصف شدن پاداش استخراج سال 2020 ایجاد نشود، همچنان در بازه قیمت 9000 تا 14000 دلار باقی می ماند.

در اوایل هفته جاری، با رکود شدید بازار سهام به دلیل ضعف پایه های کلان اقتصادی، ترس از رکود اقتصاد همراه با تمرکز یک اقتصاددان بر منحنی عملکرد معکوس اوراق بهادار، ناگهان پدیدار شد.

هفته جاری، روند حرکت اوراق خزانه آمریکا معکوس شد و از نظر اقتصاددانان و تحلیلگران بازار، این معمولا نشان می‌دهد که رکورد اقتصادی در راه است.

در همین ضمن، قیمت طلا  همچنان به افزایش ادامه داد و بسیاری از سرمایه گذاران معتقدند که بیت کوین یک ذخیره ارزش مشابه به طلا و محافظ نوسانات قیمتی است.

اگر آمریکا و سایر کشورها واقعا در آستانه رکود اقتصادی قرار داشته باشند، جریان ورود به بیت کوین افزایش خواهد یافت و شاهد یک افزایش قابل توجه در قیمت و ارزش بازار آن خواهیم بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 نظر
  1. ارشیا می گوید

    سلام بیت کوین به سطح مقاومت مهکمی برخورد کرده که باعث شده قیمت بیت کوین در درجه ی اول به کف سطح هفت هزار و بعد چهار هزار برخورد کند که این تکرار نزول سه هزاری بیت کوین است

  2. مریم می گوید

    من مخام شمارحساب وارد