در کوین سرا از جدیدترین و داغ ترین اخبار و مطالب دنیای ارزهای رمزپایه مطلع می شوید .

معنی کاهش حجم و حجم مشتقات برای قیمت بیت کوین چیست؟

0 306

برای معامله گران بیت کوین از نظر قیمت، هفته ای آرام و با احتیاطی بود. این احتیاط به‌ویژه بر حجم معاملات تأثیر گذاشته است، زیرا حجم مبادلات ارزهای دیجیتال برای معاملات بیت‌کوین و مشتقات ان بسیار کمتر از سطح خود در ابتدای سال بوده است.

داده های زنجیره ای از نمودارهای CryptoQuant نشان می دهد که حجم معاملات روزانه بیت کوین و مشتقات از سه ماهه اول سال به طور پیوسته در حال کاهش بوده است.

سوال این است که این سقوط در حجم معاملات چه معنایی برای قیمت آینده بیت کوین دارد؟

کاهش حجم معاملات مشتقات 

حجم معاملات در سال جاری نسبت به بالاترین حد خود در ماه مارس در جریان شکست بانک سیلیکون ولی کاهش قابل توجهی داشته است . از این مدت، بازار مشتقه یا آتی 96 درصد و بازار نقدی 98 درصد افت داشته است.

معاملات بیت کوین به ویژه در هفته گذشته با حاشیه قابل توجهی کاهش یافته است.

داده های CoinMarketCap نشان می دهد که حجم معاملات نقدی بیت کوین در یک بازه زمانی 24 ساعته 33.67 درصد کاهش یافته است. به همین ترتیب، حجم مبادلات نقدی توسط داده‌های CryptoQuant به مقدار 9,627 بود که از 50692 در ابتدای هفته 81 درصد کاهش داشت.

زمانی که کاهش حجم مشتقات را نیز در نظر بگیرید، وضعیت واضح‌تر به نظر می‌رسد. داده های روی زنجیره جمع آوری شده توسط CryptoQuant نشان می دهد که حجم معاملات مشتقات در حال حاضر 108852 است. این نشان دهنده کاهش 88 درصدی نسبت به حجم 950331 در ابتدای هفته است.

ارزش بازار ارزهای دیجیتال در حال حاضر 1.03 تریلیون دلار است. نمودار: TradingView.com

برای قیمت بیت کوین این به چه معناست

هنگامی که فعالیت در این بازارها کاهش می یابد، نشان دهنده عدم علاقه معامله گران نهادی و سرمایه گذاران خرد است. با کاهش علاقه به نظر می رسد، چند هفته آینده می تواند مسیر کوتاه مدت بیت کوین را تعیین کند. به عنوان بزرگترین ارز دیجیتال در جهان، این می تواند جهت اکثریت بازار کریپتو را نیز تعیین کند.

در زمان نگارش این مقاله، بیت کوین با قیمت 26556 دلار معامله می شود. بدون فعالیت تجاری زیاد برای بالا بردن قیمت ها، بیت کوین می تواند به تجارت خود ادامه دهد یا حتی با فشار نزولی مواجه شود.

حمایت اصلی بعدی برای بیت کوین 25000 دلار است و سقوط به زیر این قیمت می تواند نشان دهنده روند نزولی طولانی مدت با افزایش فشار فروش باشد. 

راه دیگری که می تواند انجام شود این است که قیمت پایین تر در نهایت منجر به افزایش حجم دوباره می شود زیرا سرمایه گذاران فرصتی برای خرید می بینند.

بر اساس یک پست رسانه اجتماعی توسط کاپیتان فایبیک، تحلیلگر ارزهای دیجیتال، بیت کوین می تواند در ماه اکتبر به 23000 دلار برسد و در اوایل سال آینده به 34500 دلار برسد.

به همین ترتیب، دیدار بک باووف، بنیانگذار و مدیر عامل کسب و کار استخراج مشترک بیت کوین Xive، در صحبت با بیت کوینیست اظهار داشت که قیمت بیت کوین ممکن است از قیمت سال تا به امروز از (YTD) 31700 دلار عبور کند.

منبع bitcoinist

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.