در کوین سرا از جدیدترین و داغ ترین اخبار و مطالب دنیای ارزهای رمزپایه مطلع می شوید .

افزایش قیمت توکن FTM؛ بررسی فاندامنتال ها و تکنیکال این ارز

0 359

قیمت فانتوم (FTM) طی هفت روز 25 درصد افزایش یافته و در 16 سپتامبر به بالای سطح 0.51 دلار رسیده است. این بخشی از روند صعودی FTM است که از 6 آگوست آغاز شد. قیمت این ارز در 30 روز گذشته بیش از 40 درصد افزایش داشته است.

افزایش قیمت توکن FTM

براساس داده های کوین تلگراف مارکتس پرو و تریدنگ ویو، قیمت توکن FTM از سطح 0.26 دلار در 5 آگوست بیش از 103 درصد افزایش یافته و در 16 سپتامبر به 0.53 دلار رسیده است.

 توکن FTM

در مقایسه، بیت کوین و اتریوم در 30 روز گذشته به ترتیب 4 و 12.6 درصد کاهش قیمت داشته اند. ارزش کل بازار ارز رمزنگاری نیز در همین مدت 2.5 درصد کاهش یافته و به 2.02 تریلیون دلار رسیده است.
بیت کوین چیست؟ آموزش کامل بیت کوین

افزایش قابل توجه قیمت FTM در سی روز گذشته باعث شده تا این ارز یکی از بزرگ ترین برندگان در میان 100 ارز برتر بازار در  همین بازه زمانی باشد.

قیمت توکن FTM

معامله گری با نام مستعار مستر کریپتو (Mister Crypto)، دلیل افزایش اخیر قیمت FTM را ” تغییر و تحولات در شبکه فانتوم” ذکر کرد. وی افزود:

معتقدم که در نهایت شاهد یک حرکت صعودی بزرگ خواهیم بود. ممکن است کمی طول بکشد، اما فکر می کنم این اتفاق رخ خواهد داد.

به روزرسانی سونیک (Sonic)

یکی از مهم ترین تحولات در شبکه فانتوم، به روزرسانی سونیک است که انتظار می رود با معرفی ماشین مجازی فانتوم (FVM)، مکانیزم اجماع بهینه سازی شده لاچسیس (Lachesis) و ذخیره سازی داده با استفاده از پایگاه داده کارمن (Carmen)، راندمان این شبکه را به طور قابل توجهی افزایش دهد.

به روزرسانی سونیک برای نوامبر یا دسامبر 2024 برنامه ریزی شده است. پس از این به روزرسانی، شبکه فانتوم قادر خواهد بود بیش از 2000 تراکنش در ثانیه را با زمان نهایی حدود یک ثانیه پردازش کند. این یک افزایش قابل توجه نسبت به نرخ پردازش فعلی این شبکه، یعنی 30 تراکنش در ثانیه، خواهد بود.

شبکه آزمایشی سونیک با ترافیک شبیه سازی شده، به رکورد پردازش 2000 تراکنش در ثانیه با زمان نهایی 729 میلی ثانیه دست یافت که نقطه عطف مهمی در توسعه بلاک چین است.

قیمت FTM

همچنین انتظار می رود که سونیک نیاز به فضای ذخیره سازی را تا 90 درصد کاهش دهد و اجرای نود را مقرون به صرفه تر و در دسترس تر کند.

پشتیبانی از اپلیکیشن های غیرمتمرکز پرکاربرد

سونیک که سازگاری کامل با ابزارها و قراردادهای موجود اتریوم دارد، آماده است تا از طیف وسیعی از اپلیکیشن های غیرمتمرکز پرکاربرد پشتیبانی کند،بدون این که امنیت یا غیرمتمرکز بودن را به خطر بیندازد.
اپلیکیشن های غیرمتمرکز چیستند و چه مزایا و معایبی دارند؟

با این حال، این به روزرسانی هنوز نتوانسته علاقه سرمایه گذاران را به اکوسیستم مالی غیرمتمرکز فانتوم تقویت کند. داده های وب سایت دیفای‌لاما (DefiLlama) نشان می دهد که ارزش کل دارایی های قفل شده (TVL) در اپلیکیشن های دیفای فانتوم به 86.5 میلیون دلار کاهش یافته که سقوط شدیدی نسبت به اوج 7.93 میلیارد دلاری در مارس 2022 داشته است.
دیفای چیست؟ اهداف، مزایا و موارد استفاده آن چه هستند؟

ارزش FTM

افزایش آدرس های روزانه

با این وجود، علاقه اندکی به اپلیکیشن های غیرمتمرکز فانتوم وجود داشته، چون TVL از 8 آگوست تاکنون 22 درصد افزایش یافته است. داده های شرکت گلس‌نود نیز این را تایید می کنند. براساس داده های این شرکت، تعداد آدرس های فعال روزانه در شبکه فانتوم از ابتدای ماه سپتامبر تا به امروز 67 درصد افزایش داشته و از 203 به 346 آدرس رسیده است.

آدرس FTM

تحلیل قیمت توکن FTM

داده های IntoTheBlock نشان می دهد که FTM در حال حاضر یک منطقه حمایت قوی دارد. شاخص در سود/ در ضرر نشان می دهد که 1560 آدرس حدود 242.56 میلیون توکن FTM را در منطقه 0.47 تا 0.48 دلار خریداری کرده اند. افزایش خرید توسط این سرمایه گذاران احتمالا در کوتاه مدت به حفظ روند صعودی FTM  کمک خواهد کرد.

سود FTM

از منظر تکنیکال، FTM در زیر خط گردن الگوی سروشانه معکوس معامله می شود. شکست به بالای خط گردن و بسته شدن شمع در بالای آن، این الگو را تکمیل می کند. این نشان می دهد که روند از نزولی به صعودی تغییر کرده است.
استفاده از الگوی سروشانه معکوس برای شناسایی تغییر روند

تکنیکال FTM

بسته شدن شمع روزانه در بالای خط گردن (سطح 0.53 دلار) نشان می دهد که این سطح از مقاومت به حمایت تبدیل شده است. اگر قیمت در بالای خط گردن باقی بماند، حاکی از قدرت خریداران برای حفظ سطوح بالاتر است.

این احتمال افزایش قیمت به سمت هدف الگوی سروشانه معکوس در 0.81 دلار را افزایش می دهد که نشان دهنده رشد 56 درصدی نسبت به سطح فعلی است. همچنین، شاخص قدرت نسبی نزدیک به عدد 62 است که تسلط خریداران بر بازار را تایید می کند.
شاخص قدرت نسبی (RSI) چیست و چگونه می توان از آن در تحلیل قیمت استفاده کرد؟

منبع Cointelegraph

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.