در کوین سرا از جدیدترین و داغ ترین اخبار و مطالب دنیای ارزهای رمزپایه مطلع می شوید .

بررسی ماه سپتامبر در مقابل ماه صعودی اکتبر از زبان رکت کپیتال

0 126

بیت کوین اخیراً از ساختار بازار خود جدا شد و نگرانی هایی را در مورد میزان کاهش آن در ماه های آینده ایجاد کرد. سپتامبر، یک ماه نزولی تاریخیست، بسیاری از افراد می خواهند بدانند که آیا کاهش قابل توجهی پیش رو است یا خیر.

رکت کپیتال (Rekt Capital)، یک تحلیلگر معروف ارزهای دیجیتال، روندهای گذشته، شرایط فعلی بازار و ماه اکتبر آینده را که یک ماه معمولاً صعودی است، تجزیه و تحلیل کرد.

معرفی 10 اینفلوئنسر معروف در بازار ارز رمزنگاری

سپتامبر ماه نزولی تاریخی

بر اساس تجزیه و تحلیل رکت کپیتال، افت 7 درصدی بیت کوین در ماه سپتامبر با سال های گذشته که بازار افت مداوم را تجربه می کرد، مطابقت دارد. در سال 2022، بیت کوین در سپتامبر 7 درصد کاهش یافت و ضررهای تک رقمی مشابهی در سال های 2021، 2020 و 2018 مشاهده شد.

این نشان می‌دهد که ماه سپتامبر اغلب منجر به حرکت نزولی می‌شود و کاهش فعلی نیز از این قاعده مستثنی نیست. با این حال، در موارد شدید مانند سال 2014، قیمت بیت کوین با افت شدیدتری مواجه شده است، مانند افت 19 درصدی در طول بازار نزولی.

علیرغم کاهش کنونی، سال 2024 که سالی است که هاوینگ در آن رخ داد نشان می دهد که این فشار نزولی ممکن است به اندازه سال های غیر هاوینگ باشد.

بازار جهانی در سپتامبر کاهش و در اکتبر افزایش می‌یابد

تاثیر سال هاوینگ بیت کوین

علاوه بر این، رکت کپیتال خاطرنشان می‌کند که احتمال کاهش شدید در طی سال‌های هاوینگ مانند 2016 و 2020 کمتر است. بیت‌کوین معمولاً در این سال‌ها حرکت‌های کوچک‌تری، هم به سمت بالا و هم پایین‌تر نشان می‌دهد. افت 7 درصدی محتمل تر به نظر می رسد که می تواند بیت کوین را به حدود 55000 دلار برساند.

حتی در سناریوهای بدتر، مانند افت 13 یا 19 درصدی، بیت کوین می تواند تا 48000 دلار یا کمتر سقوط کند. با این حال، چنین کاهش‌های شدیدی در سال‌های هاوینگ به ندرت اتفاق می‌افتد، مگر اینکه رویدادهای اقتصادی غیرمنتظره باعث فروش شود.

چشم انداز صعودی اکتبر

با وجود تاریخ نزولی سپتامبر، اکتبر معمولا یکی از بهترین ماه های بیت کوین است. از نظر تاریخی، بیت کوین در ماه اکتبر با میانگین بازدهی بیش از 20 درصد، سود قابل توجهی داشته است. در سال 2020، مانند سال 2024، بیت کوین در ماه اکتبر 27 درصد افزایش یافت و این امید را به وجود آورد که روند نزولی فعلی ممکن است به زودی پایان یابد.

بر اساس الگوهای تاریخی، اکتبر می‌تواند افزایشی بین 10 تا 30 درصد به همراه داشته باشد که با سال‌های هاوینگ قبلی که بیت‌کوین فاز صعودی جدیدی را آغاز کرد، همخوانی دارد. این نشان می دهد که در حالی که سپتامبر ممکن است باعث تثبیت قیمتها شود، اکتبر پتانسیل یک بهبود قوی را دارد.

چشم انداز صعودی و نزولی چه انتظاری داریم

تجزیه و تحلیل رکت کپیتال نشان می دهد که بیت کوین در حدود 55000 دلار تثبیت شده است و سطح کلیدی بعدی برای زیر نظر داشتن در 57000 دلار است. اگر بیت کوین این مقاومت را بشکند، می تواند منجر به حرکت صعودی قوی تری شود.

با این حال، احتیاط توصیه می شود زیرا بازار همچنان نامشخص است. اگر بیت کوین سطح مقاومت سه ساله نزدیک به 46000 دلار را دوباره آزمایش کند، عقب نشینی 19 درصدی می تواند بازار را به این سطح حمایت نزدیک کند. اگرچه این سناریو بعید است، اما می‌تواند زمینه را برای یک رشد قابل توجه در آینده فراهم کند.

منبع coinpedia

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.