در کوین سرا از جدیدترین و داغ ترین اخبار و مطالب دنیای ارزهای رمزپایه مطلع می شوید .

صندوق های اتریوم پس از سقوط بازار بیشترین ورودی سرمایه را داشته اند

0 602

محصولات قابل معامله در بورس (ETP) اتریوم در هفته گذشته انتخاب اول نهادهای سرمایه گذاری بودند، زیرا پس از سقوط بازار ارز رمزنگاری در 5 آگوست، شاهد بیشترین ورودی سرمایه بوده اند.
اتریوم چیست؟ آموزش کامل اتریوم

بیشترین ورودی سرمایه به صندوق های اتریوم

 شرکت کوین‌شیرز در گزارش هفتگی خود به نام “Digital Asset Fund Flows” که در 12 آگوست منتشر کرد، فاش نمود که محصولات سرمایه گذاری ارزهای رمزنگاری در هفته منتهی به 11 آگوست، در مجموع 176 میلیون دلار ورودی سرمایه داشته اند.

در این گزارش آمده که صندوق های سرمایه گذاری مرتبط با اتریوم بیشترین بهره را از اصلاح بازار بردند و در هفته گذشته 155 میلیون دلار سرمایه (حدود 88 درصد از کل ورودی به صندوق های ارز رمزنگاری) را جذب کردند. علاوه بر این، صندوق های اتریوم با جذب 150 میلیون دلار سرمایه از ابتدای ماه آگوست تا کنون، از لحاظ عملکرد ماهانه نیز پیشتاز هستند.
اصلاح قیمت چیست و چه تفاوت هایی با بازار نزولی دارد

براساس گزارش کوین‌شیرز، ورودی صندوق های اتریوم از ابتدای سال 2024 تا به امروز 862 میلیون دلار بوده که  بالاترین میزان از سال 2021 تاکنون است.

کوین تلگراف در 12 آگوست گزارش داد که ETFهای اسپات اتریوم در ایالات متحده شاهد اولین ورودی هفتگی خود از زمان راه اندازی در اواخر ماه جولای بودند. 9 صندوق تازه راه اندازی شده در هفته منتهی به 11 آگوست، حدود 105 میلیون دلار ورودی خالص داشتند.
صندوق قابل معامله در بورس یا ETF چیست و چگونه کار می کند

 ورودی سرمایه

کاهش ورود سرمایه به صندوق های بیت کوین

طبق گزارش کوین‌شیرز، ورودی هفتگی محصولات قابل معامله در بورس بیت کوین تنها 13 میلیون دلار بوده، در حالی که خروج سرمایه از آنها از ابتدای ماه آگوست تاکنون 366 میلیون دلار بوده است.
بیت کوین چیست؟ آموزش کامل بیت کوین

جالب اینجاست که ETPهای شورت بیت کوین 16 میلیون دلار خروجی سرمایه داشته اند که بالاترین مقدار از ماه مه 2023 تاکنون بوده است. این امر دارایی های تحت مدیریت (AUM) را برای موقعیت های شورت به پایین ترین سطح از ابتدای سال 2024 تا به امروز کاهش داده که “نشان دهنده خروج قابل توجه سرمایه گذاران” است.
موقعیت خرید (long) یا فروش (short) چیست؟ چگونه می توان از آنها استفاده کرد؟

صندوق های چند دارایی یا آلت کوین نیز با ورود سرمایه 18.3 میلیون دلاری عملکرد بهتری نسبت به ETPهای بیت کوین  داشته اند.

بهبود بازار ارز رمزنگاری پس از کاهش شدید 

ارزش کل بازار ارز رمزنگاری پس از کاهش شدید در 5 آگوست حدود 20 درصد رشد داشته و در 13 آگوست به 2.09 تریلیون دلار بازگشته است.
ارزش بازار (Market Cap) چیست و چه اهمیتی دارد؟

کل دارایی های تحت مدیریت محصولات سرمایه گذاری نهادی نیز پس از ریزش بیش از 20 میلیارد دلاری در سقوط بازار، به 85 میلیارد دلار رسیده است.

علاوه بر این، قیمت اتریوم از 5 آگوست که به زیر سطح 2200 دلار کاهش یافت، 23 درصد افزایش یافته و به بالای سطح 2700 دلار رسیده است. در حالی که قیمت بیت کوین از زمان کاهش به زیر سطح 50000 دلار تاکنون نزدیک به 19 درصد افزایش داشته است.

منبع Cointelegraph

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.