در کوین سرا از جدیدترین و داغ ترین اخبار و مطالب دنیای ارزهای رمزپایه مطلع می شوید .

اصلاح بازار ارز رمزنگاری به خاطر ترس از فشار فروش طلبکاران ام‌تی گاکس

0 513

صرافی کراکن در روز سه شنبه 23 جولای بازپرداخت بیت کوین به طلبکاران صرافی منحل شده ام‌تی گاکس را شروع کرد. بازار ارز رمزنگاری تحت تاثیر فشار فروش احتمالی این خبر قرار گرفت و قیمت ارزهای رمزنگاری کاهش یافت.
بیت کوین چیست؟ آموزش کامل بیت کوین

بیت کوین نزدیک به 4 درصد کاهش یافت و به حدود سطح 65500 دلار رسید، در حالی که بیت کوین کش بیش از 7 درصد سقوط کرد. شاخص کوین دسک 20 سه درصد کاهش یافت و سولانا، ریپل و کاردانو بین 4 تا 5 درصد کاهش یافتند.
سولانا چیست؟ آنچه باید درباره این شبکه و توکن SOL بدانید

فشار فروش

اتریوم عملکرد بهتری نسبت به اکثر ارزهای رمزنگاری داشت و در زیر سطح 3500 دلار معامله می شد که این به خاطر شروع معاملات ETF های اسپات آن در بورس آمریکا و حجم قابل توجه معاملات آنها (بیش از 1 میلیارد دلار) در اولین روز شروع به کار، بود.
صندوق قابل معامله در بورس یا ETF چیست و چگونه کار می کند

کاهش قیمت ناشی از ترس فشار فروش طلبکاران ام‌تی گاکس

کاهش قیمت در حالی رخ داد که چندین طلبکار صرافی ام‌تی گاکس گزارش دادند که ارزهای رمزنگاری خود را پس از ده سال انتظار دریافت کردند. ام‌تی گاکس یکی از بزرگ ترین صرافی های ارز رمزنگاری بود که در سال  2014 پس از هک ورشکسته و منحل شد. متولی برنامه بازپرداخت این صرافی از ابتدای ماه جولای شروع به انتقال دارایی ها به چندین صرافی ارز رمزنگاری کرد و کاربران در هفته های آتی وجوه خود را دریافت خواهند کرد.

انتقال و توزیع حدود 9 میلیارد دلار بیت کوین و بیت کوین کش باعث ایجاد نگرانی هایی در بین سرمایه گذاران شده است و این سوال را در ذهن آنها به وجود آورده  که طلبکاران ام‌تی گاکس چه مقدار از دارایی های دریافتی خود را در بازار خواهند فروخت تا از افزایش قابل توجه قیمت بیت کوین در ده سال گذشته سود ببرند.

ارزهای رمزنگاری اغلب به اخبار مربوط به انتقالات صرافی ام‌تی گاکس واکنش منفی نشان می دهند. اوایل روز سه شنبه 2.8 میلیارد دلار از کیف پول های مرتبط با این صرافی انتقال داده شد، قیمت بیت کوین به نزدیک سطح 66000 دلار کاهش یافت. صرافی بیت‌مکس یکی از صرافی های انتخاب شده برای بازپرداخت طلب طلبکاران ام‌تی گاکس است که روز گذشته 130 میلیون دلار بیت کوین دریافت کرد تا بین طلبکاران این صرافی منحل شده توزیع کند.

احتمال رسیدن قیمت BTC به سطح 72000 دلار

یک تحلیلگر ارز رمزنگاری با نام مستعار “آرتور سیگنالز (Arthur Signals)”، در پستی در تریدینگ ویو تحلیل جالبی از قیمت بیت کوین به اشتراک گذاشت و گفت که این ارز وارد موج پنجم (آخرین موج الیوت) شده است. این تحلیلگر عملکرد قیمت بیت کوین را در ماه جولای بررسی کرده و به گفته وی موج اول زمانی که قیمت برای اولین بار از پایین ترین سطح خود در زیر 54000 دلار افزایش یافت، شکل گرفته است.

موج دوم با سقوط قیمت از سطح 60000 دلار به سطح 56000 دلار اتفاق افتاد. موج سوم با افزایش به بالای سطح 65000 دلار کامل شد، در حالی که موج چهارم کاهش به سطح 63000 دلار بود که در 17 و 18 جولای رخ داد. 

اکنون فقط موج پنجم باقی مانده که معمولا صعودی ترین موج در بین تمام موج ها است. براساس این موج آخر، آرتور سیگنالز انتظار دارد که قیمت بیت کوین به بالای سطح 70000 دلار  افزایش یابد و به حدود 73000 دلار برسد. اما بیت کوین برای رسیدن به بالای 70000 دلار، باید سطح مقاومت 68275 دلار را که در روز یکشنبه ایجاد شد، بشکند. سپس، برای تایید شکست آن باید سقف جدیدی را ایجاد کند، که طبق تحلیل این تحلیلگر این سقف جدید در سطح 72000 دلار است. 

منبع coindesk newsbtc

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.