در کوین سرا از جدیدترین و داغ ترین اخبار و مطالب دنیای ارزهای رمزپایه مطلع می شوید .

کناره گیری جو بایدن از رقابت های انتخاباتی و پیامد آن برای بازار ارز رمزنگاری

0 507

جو بایدن، رئیس جمهور فعلی آمریکا، در اقدامی غافل‌گیر کننده از رقابت های انتخابات ریاست جمهوری کناره گیری کرد و بازارهای مالی را با نوسانات زیادی روبرو کرد. 

 برخی تحلیل‌گران معتقدند که این اقدام بایدن می تواند بیت کوین و در کل بازار ارز رمزنگاری را در ماه های آتی تقویت کند، اما برخی دیگر می گویند که سرمایه گذاران و معامله گران نباید زیاد هیجان زده شوند و منتظر روند صعودی باشند.
بیت کوین چیست؟ آموزش کامل بیت کوین

نوسانات بیت کوین و لیکوئید شدن موقعیت های لانگ و شورت

براساس داده های تریدینگ ویو، قیمت بیت کوین بلافاصله پس از اعلام این خبر 2.8 درصد کاهش یافت و به حدود سطح 65800 دلار رسید، اما از این سطح برگشت کرد و با افزایش بیش از 3.6 درصدی به سطح 68480 دلار رسید.  در زمان انتشار این مطلب، قیمت آن در بالای سطح 67000 دلار نوسان می کرد.
موقعیت خرید (long) یا فروش (short) چیست؟ چگونه می توان از آنها استفاده کرد؟

گری بلک

نزدیک به 67 میلیون دلار از موقعیت های لانگ بازار ظرف 30 دقیقه پس از اعلام کناره گیری جو بایدن از رقابت های انتخاباتی (بین ساعت 21:00 تا 21:30 به وقت ایران)، لیکوئید شد.
لیکوئید شدن چیست و چگونه باید از آن جلوگیری کرد؟

جو بایدن

برگشت قیمت بیت کوین از سطح 65800 دلار و رسیدن آن به سطح 68480 دلار نیز منجر به لیکوئید شدن 34 میلیون دلار از موقعیت های شورت شد.

در بازه زمانی 12 ساعته، بیش از 81.1 میلیون دلار از موقعیت های لانگ و 53.4 میلیون دلار از موقعیت های شورت لیکوئید شدند. موقعیت های لیکوئید شده بیت کوین، اتریوم و سولانا به ترتیب 43.8 میلیون دلار، 31.1 میلیون دلار و 8.6 میلیون دلار بودند.
سولانا چیست؟ آنچه باید درباره این شبکه و توکن SOL بدانید

اقدام جو بایدن یک پیروزی برای بازار ارز رمزنگاری بود

جاش گیلبرت، تحلیلگر بازار eToro، کناره گیری ناگهانی بایدن از رقابت های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را یک پیروزی برای بازار ارز رمزنگاری توصیف کرد و گفت که افزایش شانس ترامپ برای انتخاب مجدد می تواند “به روند صعودی این بازار” کمک کند. وی افزود:

هر چه شانس ترامپ در نظرسنجی های انتخاباتی بیشتر باشد، دارایی های ارز رمزنگاری بیشتر افزایش خواهند یافت.

جاش گیلبرت گفت با توجه به این که تنها سه ماه از رقابت های انتخاباتی باقی مانده، بعید به نظر می رسد که کامالا هریس یا هر نامزد دیگر دموکرات بتواند از ترامپ پیشی بگیرد. اما در این مدت ممکن است اتفاقات زیادی رخ دهند، بنابراین هیچ چیز دور از ذهن نیست.

بیت کوین و ارزهای رمزنگاری به بخش مهمی از کمپین تبلیغاتی ترامپ  تبدیل شده اند و وی در 14 ژوئن اعلام کرد که در صورت پیروزی در انتخابات، به “جنگ بایدن علیه بازار ارز رمزنگاری” پایان خواهد داد.

مارکوس تیلن (بنیانگذار 10X Research) گفت که ممکن است ترامپ در 25 جولای در کنفرانس بیت کوین 2024 در نشویل، پنسیلوانیا، همه را غافل‌گیر کند و بیت کوین را یک ذخیره ارزی استراتژیک برای دولت آمریکا اعلام کند.

تیلن در گزارشی در 21 جولای نوشت که دولت آمریکا 212800 بیت کوین (به ارزش تقریبی 15 میلیارد دلار) دارد، در حالی که ذخایر طلای آن حدود 600 میلیارد دلار است. اگر دولت بخواهد ذخیره بیت کوین خود را دو برابر کند، تاثیر آن بر قیمت “تقریبا برابر” با تاثیر ورود سرمایه به ETFهای اسپات از ابتدای سال جاری میلادی تا به امروز خواهد بود.
صندوق قابل معامله در بورس یا ETF چیست و چگونه کار می کند

گیلبرت راه اندازی ETFهای اسپات اتریوم در ایالات متحده را یکی از کاتالیزورهای اصلی رشد در کل بازار ارز رمزنگاری می داند و انتظار دارد که این ETFها قیمت بیت کوین را افزایش دهند.

زیاد هیجان زده نشوید

برخی از تحلیل‌گران می گویند که اقدام اخیر بایدن ممکن است منجر به افزایش فوری ارزهای رمزنگاری نشود. پاو هوندال، تحلیلگر صرافی Swyftx، هشدار داد که اگرچه کناره گیری بایدن می تواند شانس پیروزی ترامپ را افزایش دهد، ایجاد ارتباط مستقیم بین این موضوع و جهش فعلی قیمت در بازار ارز رمزنگاری دشوار است.

هوندال گفت که ممکن است پیش از ادامه روند صعودی شاهد توقف موقت افزایش قیمت ها باشیم. وی افزود:

افزایش اخیر قیمت ها در بازار ارز رمزنگاری احتمالا به خاطر گمانه زنی های اولیه در مورد راه اندازی ETFهای اسپات اتریوم  بوده و لازم است که سرمایه گذاران احتیاط کنند و در کوتاه مدت بیش از حد هیجان زده نشوند.

علاوه بر این، گری بلک از صندوق The Future Fund، به 433000 دنبال کننده خود در پلتفرم ایکس هشدار داد که پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری قطعی نیست. وی در پستی در 22 جولای نوشت کسانی که فکر می کنند ترامپ و ونس با قاطعیت پیروز خواهند شد، بیش از حد عجول هستند.

بایدن

گری بلک در ادامه این پست گفت که مردم آمریکا پس از حوادث 6 ژانویه دیگر به ترامپ اعتماد ندارند. من طرفدار بایدن یا کامالا نیستم، دموکرات ها هنوز می توانند نیوسام، میشل اوباما یا یکی دیگر را برای نامزدی ریاست جمهوری انتخاب کنند. به نظر من خیلی زود است که با قاطعیت بگوییم ترامپ پیروز انتخابات است.

منبع Cointelegraph cointelegraph

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.