در کوین سرا از جدیدترین و داغ ترین اخبار و مطالب دنیای ارزهای رمزپایه مطلع می شوید .

شرکت سانتیمنت: برخی از ارزهای رمزنگاری در منطقه “فرصت خرید” هستند

0 555

پس از یک هفته پرنوسان در بازار ارز رمزنگاری، کاهش قیمت ها فرصتی را برای سرمایه گذاران ایجاده کرده تا وارد موقعیت های جدید شوند یا ریسک بیشتری را بپذیرند و بر موقعیت های قبلی خود اضافه کنند. شرکت تحلیلی سانتیمنت برخی از ارزهای رمزنگاری دارای ارزش بازار بالا را شناسایی کرده که ممکن است در منطقه “فرصت خرید” باشند.
ارزش بازار (Market Cap) چیست و چه اهمیتی دارد؟

استفاده از نسبت MVRV برای شناسایی موقعیت خرید

شرکت سانتیمنت در پستی در پلتفرم ایکس چشم انداز جالبی را در مورد بازار ارز رمزنگاری ارائه کرده است. طبق این پست، برخی از دارایی های ارز رمزنگاری “فرصت خرید” را نشان می دهند. این شرکت برای شناسایی ارزهای رمزنگاری که فرصت خرید ارائه می کنند، از نسبت ارزش بازار به ارزش واقعی (MVRV) استفاده می کند. این شاخص میانگین سود یا ضرر تمام کوین های در گردش را با توجه به قیمت روز بازار اندازه گیری می کند.

مقدار MVRV بیشتر از عدد 1 نشان می دهد که سرمایه گذاران یک دارایی در سود هستند. از طرف دیگر، زمانی که مقدار این شاخص کم تر از عدد 1 باشد، به این معنی است که بیشتر سرمایه گذاران یک ارز رمزنگاری متحمل ضرر می شوند. در ضمن، عدد 1 شاخص MVRV حاکی از آن است که سود تحقق نیافته یک ارز با ضرر تحقق نیافته آن برابر است.

به طور معمول، اعتقاد بر این است که اگر سود یک دارایی بالا باشد، احتمال اصلاح قیمت آن بیشتر می شود، چون سرمایه گذاران با افزایش سود تمایل بیشتری به فروش دارند. از طرف دیگر، زمانی که هولدرهای ارز رمزنگاری در ضرر هستند، از فروش دارایی های خود اجتناب می کنند، که این منجر به شکل گیری کف قیمت می شود. فرصت خرید و فروش شناسایی شده توسط شرکت سانتیمنت بر پایه این منطق است.

ارزهایی که در منطقه “فرصت خرید” هستند

شرکت سانتیمنت در پست اخیر خود بیان کرده که تمام ارزهای رمزنگاری دارای ارزش بازار بالا (به جز تون‌کوین (TON)) در کوتاه مدت در منطقه فرصت خرید قرار دارند. همانطور که در نمودار زیر نشان داده شده، نسبت ارزش بازار به ارزش واقعی 30 روزه این ارزها منفی است؛ به این معنی که در حال حاضر ریسک کمتری برای سرمایه گذاری در آنها وجود دارد.

موقعیت خرید

براساس داده های شرکت سانتیمنت، دوج کوین با نسبت ارزش بازار به ارزش واقعی منفی 19.7 درصد، بهترین “موقعیت خرید در کف” را ارائه می کند. پس از آن، توکن های UNI با نسبت منفی 16.3 درصد و لایت کوین (LTC) با نسبت منفی 15 درصد از لحاظ فرصت خرید در رده های دوم و سوم قرار دارند.

فرصت خرید

بیت کوین نیز از جمله ارزهای رمزنگاری ذکر شده در منطقه خرید است. این ارز بزرگ بازار در هفته گذشته شاهد اصلاح شدید قیمت بود، اما شاخص MVRV آن نشان می دهد که قیمت آن ممکن است به کف خود رسیده باشد و این ارز برای صعود به سطوح بالاتر آماده می شود.
بیت کوین چیست؟ آموزش کامل بیت کوین

روند نزولی در بازار ارز رمزنگاری

بازار ارز رمزنگاری در هفته گذشته شاهد فشار فروش شدید و سقوط قیمت ها بود، به طوری که ارزش کل بازار ارز رمزنگاری حدود 8 درصد کاهش یافت. این کاهش در بازه های زمانی طولانی تر حتی شدیدتر به نظر می رسد. برای مثال، بازار ارز رمزنگاری در 30 روز گذشته بیش از 21.5 درصد از ارزش خود را از دست داده است.

ارزش بازار

فشار فروش ماینرها، نهنگ ها، دولت های آلمان و آمریکا و همچنین انتقال حجم زیادی بیت کوین توسط صرافی ام‌تی گاکس به یک کیف باعث کاهش شدید بزرگ ترین ارز بازار شدند و قیمت آن را در 5 جولای به 53499 دلار رساندند که پایین ترین سطح آن در چهار ماه گذشته بود. صرافی ام‌تی گاکس روند بازپرداخت بیت کوین و بیت کوین کش به 127000 طلبکار خود را آغاز کرده و این می تواند فشار فروش را در هفته ها و ماه های آتی بیشتر کند.

سلب مسئولیت

این مطلب نظرات نویسنده اصلی متن را منعکس کرده و به هیچ عنوان مشاوره یا توصیه سرمایه گذاری نیست. بازار ارز رمزنگاری نوسانات زیادی دارد و معامله گران و سرمایه گذاران باید احتیاط کنند. 

مثل همیشه، از سرمایه گذاران حوزه ارز رمزنگاری خواسته می شود که قبل از سرمایه گذاری، خودشان در مورد پروژه ها تحقیق کنند.

منبع newsbtc

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.