در کوین سرا از جدیدترین و داغ ترین اخبار و مطالب دنیای ارزهای رمزپایه مطلع می شوید .

فشار فروش بیت کوین و کاهش قیمت آن همچنان ادامه دارد

0 593

قیمت بیت کوین با فشار فروش قابل توجهی مواجه شده است. در حال حاضر، تحلیلگران نگران هجوم سرمایه گذاران خُرد برای فشار فروش بیشتر و کاهش شدیدتر قیمت هستند.

صرافی ام‌تی گاکس در اطلاعیه ای در 24 ژوئن اعلام کرد که بازپرداخت بیت کوین و بیت کوین کش را در ماه جولای آغاز خواهد کرد. این صرافی که در سال 2014 ورشکسته شد، بیش از 9.4 میلیارد دلار بیت کوین به حدود 127000 طلبکار خود بدهکار است. ام‌تی گاکس در 28 مه 141686 بیت کوین را از چندین کیف پول سرد خود به کیف پول جدیدی به نام “1Jbez” منتقل کرد.

سرمایه گذاران خُرد و بیت کوین

طبق داده های “IntoTheBlock”، حدود 5.45 میلیون آدرس، 3.03 میلیون بیت کوین را در منطقه بین 64300 تا 70800 دلار خریداری کرده اند. از این رو، این تجمع زیاد بیت کوین در سطوح بالاتر یک منطقه عرضه بزرگ یا مقاومت ایجاد کرده است. اگر قیمت بیت کوین به کاهش خود ادامه دهد، این هولدرها یا سرمایه گذاران خُرد ممکن است برای جلوگیری از ضرر بیشتر خود اقدام به فروش کنند و این می تواند فشار نزولی را تشدید کند.
بیت کوین چیست؟ آموزش کامل بیت کوین

فشار فروش

سرمایه گذاران شخصی یا خُرد در زمان روند نزولی به خاطر ترس اقدام به فروش می کنند. زمانی که قیمت به زیر سطح 67000 دلار رسیده نیز شاهد فشار فروش از طرف این گروه از سرمایه گذاران بوده ایم.

فعالیت کیف پول های غیرفعال

در ضمن، کیف پول های غیرفعال یا خُفته بیت کوین در این هفته فعال شده اند. به گفته یک تحلیلگر بازار، با کاهش قیمت به زیر سطح 65000 دلار، یک کیف پول 25000 کوین را در شش تراکنش جداگانه منتقل کرده و این انتقال بر نگرانی ها در بازار افزوده است.

داده های شاخص باندهای سن خروجی خرج شده بیت کوین نشان می دهد که سن کوین های این کیف پول بین 3 تا 5 سال است و به دلیل احساسات منفی در بازار، دارنده آن احتمالا خود را برای فروش دارایی هایش آماده می کند. 

اهمیت هفته پیش رو برای بیت کوین

بیت کوین و آلت کوین ها متحمل فشار فروش شدیدی هستند. طی یک ماه گذشته، بیت کوین 10 درصد کاهش داشته، در حالی که آلت کوین ها بین 20 تا 30 درصد  کاهش یافته اند. علاوه بر این، هفته جاری برای بازار ارز رمزنگاری اهمیت بسیار زیادی دارد.
آلت کوین ها چه هستند؟آنچه باید درباره آنها بدانید

روز جمعه 28 ژوئن (8 تیرماه) قراردادهای اختیار معامله 104000 بیت کوین به ارزش 6.72 میلیارد دلار منقضی خواهند شد. با نسبت خرید به فروش 0.52 و سطح حداکثر ضرر در 57000 دلار، انتظار می رود که قیمت همچنان با فشار فروش مواجه باشد. سطح حداکثر ضرر به سطح قیمتی اشاره دارد که در آن معامله گران قراردادهای اختیار معامله بیشترین ضرر را متحمل می شوند.

انتشار داده های اقتصادی آمریکا در هفته جاری

معامله گران همچنین منتظر انتشار داده های نرخ رشد تولید ناخالص داخلی (GDP) آمریکا در روز پنجشنبه و داده های شاخص هزینه های مصرف شخصی (PCE) در روز جمعه هستند. انتشار این داده ها همزمان با انقضای حجم زیادی از قراردادهای اختیار معامله بیت کوین است و این می تواند منجر به افزایش نوسانات و کاهش احتمالی به زیر 60000 دلار شود. قیمت حتی ممکن است تا سطح 57000 دلار کاهش یابد.

خروج سرمایه از ETFها و فروش توسط دولت آلمان

خروج سرمایه از ETFهای اسپات نیز بر فشار فروش افزوده اند. این صندوق ها در یک هفته گذشته بیش از 500 میلیون دلار خروجی داشته اند.

 از طرف دیگر، دولت آلمان مقادیر زیادی بیت کوین را به صرافی ها منتقل می کند و عرضه در بازار را افزایش می دهد. طبق داده های شرکت تحلیلی آرکهام (Arkham)، یک کیف پول مرتبط با دولت آلمان در 19 ژوئن 6500 بیت کوین به ارزش 425 میلیون دلار را به صرافی های کراکن، بیت‌استمپ و کوین بیس انتقال داده است. آرکهام ادعا کرده که این کیف پول 50000 بیت کوین دارد که دولت آلمان آنها را در سال 2013 از وب سایت Movie2k توقیف کرده است. 

احتمال ادامه فشار فروش

با وجود تداوم فشار فروش، بیش از 87 درصد از هولدرهای بیت کوین هنوز در سود هستند. این نشان می دهد که امکان سیو سود از طرف این هولدرها وجود دارد و قیمت ممکن است بیشتر کاهش یابد.

تحلیلگران معتقدند که که نوسان قیمت بیت کوین در منطقه فعلی به احتمال زیاد تا پایان تابستان 2024 ادامه خواهد داشت. از این رو، روند صعودی جدید ممکن است در حدود سپتامبر آغاز شود و انتظار می رود فعالیت های معاملاتی در حوالی انتخابات آمریکا (5 نوامبر) افزایش یابد.

یکی از نشانه های مثبت، کاهش موجودی بیت کوین در صرافی های ارز رمزنگاری است. در 30 روز گذشته، بیش از 107000 کوین از صرافی های ارز رمزنگاری برداشت شده که این می تواند منجر به کاهش عرضه شود. هاوینگ اخیر نیز پاداش های بلاک را از 6.25 به 3.125 کوین کاهش داد و به کنترل عرضه کمک کرد.

نقش فدرال رزرو در کاهش بیت کوین

در اوایل ماه ژوئن، فدرال رزرو آمریکا با وجود کاهش نرخ تورم در ماه مه، اعلام کرد که به سیاست انقباضی خود ادامه می دهد و نرخ بهره را برای مدتی در منطقه بین 5.25 تا 5.5 درصد نگه خواهد داشت. این امر باعث شد تا نهنگ ها و ماینرها برای فروش هجوم بیاورند و آنها بیش از 4 میلیارد دلار بیت کوین را فروختند. با این حال، برخی از تحلیلگران بر این باورند که اگر فدرال رزرو نرخ بهره را کاهش دهد، قیمت ممکن است تا پایان سال جاری میلادی به سطح 100000 دلار برسد.
نهنگ های بیت کوین چه کسانی هستند و چگونه بر قیمت تاثیر می گذارند؟

کاهش بیت کوین

تحلیلگر ارز رمزنگاری با نام مستعار رکت کاپیتال (Rekt Capital) در پستی در پلتفرم ایکس نوشت که اصلاح شدید از مقاومت خط روند نزولی باعث ادامه کاهش قیمت شد. بیت کوین هنوز آماده پایان دادن به روند نزولی ماه ژوئن خود نیست. به محض این که روند بیت کوین از نزولی به صعودی تغییر کند، باید منتظر شکست به بالای این خط روند بود. تحلیل وی حاکی از کاهش بیشتر قیمت در کوتاه مدت است.
خط روند چیست و چه کاربردی در پیش بینی قیمت بیت کوین دارد؟

کاهش تراکنش های نهنگ ها

تراکنش های نهنگ های بیت کوین در دو روز گذشته و درست قبل از کاهش قیمت به زیر سطح 63000 دلار کاهش یافته اند. براساس داده های شرکت سانتیمنت (Santiment)، تعداد کل تراکنش های نهنگ های بیت کوین (تراکنش های 100000 دلاری یا بیشتر) در 22 و 23 ژوئن 9923 تراکنش بوده که نسبت به 17091 تراکنش ثبت شده در دو روز قبل از آن، 42 درصد کاهش داشته است.

این تغییر در تراکنش های نهنگ ها در زمان کاهش قیمت بیت کوین از سطح 64685 دلار به سطح 63422 دلار رخ داده است. کاهش قیمت بعد از آن تا نزدیک سطح 62000 دلار ادامه یافت و در حال حاضر در حدود سطح 62800 دلار نوسان می کند.

نهنگ بیت کوین

کی یونگ جو، مدیرعامل شرکت کریپتوکوانت، در 23 ژوئن در پستی در پلتفرم ایکس نوشت که نهنگ ها در صرافی های مشتقات ارز رمزنگاری ریسک گریز شده اند و این حاکی از تغییر احساسات به نزولی است.

فروش نهنگ ها

کی یونگ جو به قرمز شدن شاخص “IFP” اشاره کرد. این شاخص نقل و انتقالات بین صرافی های اسپات و مشتقات را ردیابی می کند و منعکس کننده احساسات بازار است. قرمز شدن IFP بیانگر افزایش در تعداد معامله گرانی است که بیت کوین های خود را از صرافی های مشتقات خارج می کنند.

منبع coingape cointelegraph cointelegraph

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.