در کوین سرا از جدیدترین و داغ ترین اخبار و مطالب دنیای ارزهای رمزپایه مطلع می شوید .

صعودی شدن روند قیمت بیت کوین در صورت تایید الگوی سروشانه معکوس

0 415

به گفته متیو هایلند، معامله گر ارز رمزنگاری، در صورت تایید الگوی سروشانه معکوس، روند قیمت بیت کوین ممکن است صعودی شود و به سطوح بالاتر افزایش یابد.
استفاده از الگوی سروشانه معکوس برای شناسایی تغییر روند

هایلند در پست 4 مه خود در پلتفرم ایکس توضیح داد که اگر قیمت به طور مستقیم از سطح 67500 دلار عبور نکند، چیزی شبیه به این (اشاره به الگوی سروشانه معکوس) در ماه آینده تشکیل خواهد شد. این یک شاخص صعودی است که نشان می دهد روند نزولی رو به پایان بوده و خریداران بر بازار تسلط بیشتری دارند.

اگر الگوی سروشانه معکوس شکل بگیرد، قیمت بیت کوین پیش از رسیدن به بالاترین سطح خود، ممکن است تا سطح حمایت 60000 دلار کاهش یابد. طبق داده های کوین مارکت کپ، این کاهش 5 درصدی از سطح فعلی 63350 دلار را نشان می دهد. براساس داده های شرکت کوین گلس، کاهش به سطح 60000 دلار باعث لیکوئید شدن 530 میلیون دلار از موقعیت های لانگ خواهد شد.
موقعیت خرید (long) یا فروش (short) چیست؟ چگونه می توان از آنها استفاده کرد؟

روند قیمت بیت کوین

ادامه روند صعودی مشروط به حفظ قیمت در بالای 59500

ویلی وو، تحلیل گر ارز رمزنگاری و از بنیانگذاران CMCC Crest، در سوم مه به 1.1 میلیون دنبال کننده خود در پلتفرم ایکس گفت که برای حفظ روند صعودی، بسیار مهم است که قیمت بیت کوین در بالای میانگین قیمت خرید هولدرهای کوتاه مدت (یعنی سطح 59500 دلار) باقی بماند.

 قیمت بیت کوین

براساس مدل هایلند، قیمت بیت کوین احتمالا تا ماه ژوئن به بالای خط گردن افزایش خواهد یافت و از اوج ماه مارس خود در 73800 دلار  فراتر خواهد رفت.

علاوه بر این، شاخص ترس و طمع افزایش تدریجی علاقه خریداران را به بازار ارز رمزنگاری نشان می دهد. این شاخص در حال حاضر روی عدد 69 یعنی “طمع” قرار دارد که افزایش قابل توجهی نسبت به عدد 43 (ترس) در سه روز پیش داشته است.
شاخص ترس و طمع و استفاده از آن برای پیدا کردن فرصت های خرید و فروش

ترس وطمع

در ضمن، برخی از معامله گران انتظار دارند که قیمت بیت کوین در کوتاه مدت حرکت خاصی را نداشته باشد و در منطقه فعلی نوسان کند، اما آنها لزوما این را منفی نمی دانند.

معامله گر و تحلیلگر ارز رمزنگاری با نام مستعار “Titan of Crypto” افزود هر چه مرحله تثبیت بیت کوین بیشتر طول بکشد، احتمال رسیدن آن به بالای خط روند بیشتر می شود. 

معامله گر دیگری با نام مستعار “Daan Crypto Traders” در پستی در 4 مه در پلتفرم ایکس گفت قیمت بیت کوین در چرخه های قبلی پس از رسیدن به اوج  خود کاهش یافته و روند حرکت آن برای چند هفته متوقف شده است.

افزایش نوسانات بیت کوین با شروع آخر هفته

داده های کوین تلگراف مارکتس پرو و تریدینگ ویو سقف روزانه 64522 دلار (سقف جدید ماه مه) را در صرافی بیت استمپ تایید کردند.

داده های اشتغال و بازار کار آمریکا به همراه سیگنال های مثبت بازار، از جمله اولین ورودی سرمایه به صندوق GBTC گری اسکیل پس از سه ماه خروجی، روند صعودی قیمت بیت کوین را تقویت کردند.

طبق داده های شرکت کوین گلس، بیت کوین از اول ماه مه تاکنون 5 درصد افزایش یافته است. این ارز در ماه آوریل کاهش 15 درصدی را ثبت کرد.

روند نزولی

 معامله گر ارز رمزنگاری با نام مستعار “Daan Crypto Trades” در پستی در پلتفرم ایکس گفت:

در حالی که تمایل دارم بدانم که شمع ها در بازه های زمانی بالاتر چگونه بسته خواهند شد، صبر خواهم کرد و در آخر هفته (روزهای شنبه و یکشنبه) وارد موقعیت معاملاتی نخواهم شد.

شکاف CME

نمودار به اشتراک گذاشته شده توسط معامله گر فوق واگرایی آشکاری را با آخرین قیمت بسته شدن معاملات آتی بیت کوین CME نشان می دهد. این واگرایی یک شکاف ایجاد می کند که بیت کوین تمایل دارد بعدا آن را پر کند.

با وجود رشد قابل توجه بیت کوین در آخر هفته، برخی نگران ادامه رشد قیمت در غیاب مشارکت شرکت ها و نهادهای بخش مالی سنتی بودند. کیت آلن، از بنیانگذاران “Material Indicators”، هشدار داد که به دلیل حجم پایین سفارشات در دفتر سفارش” اصلاح ممکن است به راحتی رخ دهد. 

وی با بازتوییت کردن نمودار دفتر سفارش از “Material Indicators” به دنبال کنندگان خود در پلتفرم ایکس گفت که برای ادامه این روند صعودی به سفارشات خرید جدید نیاز است، در غیر این صورت حجم پایین قیمت را به راحتی کاهش می دهد.

دفتر سفارش

بیت کوین هنوز در زیر مقاومت اصلی

معامله گر و تحلیلگر محبوب بازار با نام مستعار “Credible Crypto” با جمع بندی دیدگاه های خود گفت که شرایط ممکن است مناسب ورود به موقعیت شورت در زیر مقاومت اصلی در حدود 69000 دلار باشد. وی با آپلود نموداری در پلتفرم ایکس، دو سناریوی احتمالی را برای حرکت قیمت پیش بینی کرد، در حالی که حجم نقدینگی در منطقه فعلی نسبتا پایین است.

در سناریوی اول، قیمت به سمت بالا حرکت می کند و به بالای سطح های مقاومت پیش روی خود می شکند و روند صعودی آن تا مقاومت اصلی ادامه می یابد. در سناریوی دوم قیمت از سطوح فعلی کاهش می یابد و به زیر سطح حمایت 60000 دلار می شکند و تا سطح 56000 دلار کاهش می یابد.

روند صعودی
منبع Cointelegraph cointelegraph

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.