در کوین سرا از جدیدترین و داغ ترین اخبار و مطالب دنیای ارزهای رمزپایه مطلع می شوید .

چانگ پنگ ژائو به چهار ماه زندان محکوم شد

0 418

چانگ پنگ ژائو(CZ)، مدیرعامل سابق صرافی بایننس، در 30 آوریل به چهار ماه زندان محکوم شد. وی پیش از صدور حکم از دادگاه درخواست بخشش و فرصتی دوباره کرد.

چانگ پنگ ژائو به دلیل جرایم مالی باید به زندان فدرال برود. این جرایم مالی باعث شد تا صرافی بایننس با پرداخت 4.3 میلیارد دلار جریمه موافقت کند. اما حسن شهرت وی، حداقل در دادگاه سیاتل در روز سه شنبه، هرگز بهتر از این نبوده است. قاضی، وکیل مدافعان CZ (سی زی) و حتی دادستان در جلسه دو نیم ساعته صدور حکم اذعان کردند که این میلیاردر 47 ساله مجرم حرفه ای نیست. در عوض، وی یک آدم خیّر، نیکوکار، خانواده دوست و البته قانون شکن برای اولین بار است که خود را فارغ از هر اتفاقی که ممکن است برایش رخ دهد، تسلیم کرد.

این تعریف و تمجید غیرمنتظره از حسن شهرت سی زی در نتیجه حکم آن تاثیر زیادی داشت. حکم وی سنگین نبود و فقط به چهار ماه زندان محکوم شد که بسیار کمتر از سه سال اعلام شده قبلی توسط دادستان ها بود. آنها به خاطر نقض آشکار و بی سابقه قانون رازداری بانکی (BSA) توسط CZ، به دنبال مجازات سنگین وی بودند.

البته، همه چیز در دادگاه به نفع ژائو نبود. او به دلیل عدم اجرای قوانین مبارزه با پولشویی در زمان اداره صرافی بایننس باید چهار ماه در زندان باشد. یک منبع در وزارت دادگستری آمریکا گفت که سی زی اولین مدیر اجرایی است که به خاطر نقض BSA به زندان می رود.

دادستان کوین مازلی به قاضی جونز در پاسخ به این سوال که آیا تیمش در محکومیت CZ، تلاش های بشردوستانه وی در جهان را در نظر گرفته، گفت بسیاری از افراد بسیارخوب، کارهای بدی انجام می دهند و قانون را نقض می کنند. 

قاضی جونز گفت که وی آخر هفته را صرف بررسی حجم زیادی از نامه هایی کرده که دوستان و خانواده CZ در حمایت از وی نوشته بودند. وی خاطرنشان کرد که تا به حال چنین حجمی از نامه هایی را که  در حمایت از یک متهم باشد، ندیده است.

ژائو در تمام مدت اظهارات قاضی جونز روی صندلی خود را به جلو خم کرده بود. هر بار که قاضی به مصادیق تخلف او اشاره می کرد، سرش را به نشانه تایید تکان می داد. ژائو با زبان بدنش این حکم سبک را پیش بینی کرده بود. چند ماه پیش که CZ عکسی از خود با چهار انگشت را منتشر کرد، می دانسته که چه اتفاقی می افتد.

چانگ پنگ ژائو

قاضی جونز یک زمانی به ژائو گفته بود که شما تمام ثروت خود را به خطر انداختید تا بایننس پیشرفت کند. طبیعی بود که بیشترین اظهارات و دفاعیات از طرف تیم حقوقی CZ باشد. آنها مکررا به قاضی یادآوری کردند که ژائو شهروند امارات متحده عربی است و این کشور هیچ معاهده ای با ایالات متحده برای استرداد افراد ندارد. آنها گفتند که ژائو با ثروت هنگفتش می توانست متواری شود و برای همیشه مخفیانه زندگی کند، اما وی ترجیح داد بماند و حکمش را بپذیرد.

قاضی جونز به ژائو گفت این واقعیت که نام شما با بزرگ ترین صرافی ارز رمزنگاری جهان در آمیخته شده، به شما اختیاری نمی دهد که کدام قوانین را انتخاب کنید و از کدام قوانین پیروی کنید. وی افزود که ثروت و قدرت این اختیار را به سی زی نمی دهند.

حکم زندان ژائو بیشتر یک شروع دوباره برای وی است تا یک خط پایان. همانطور که این میلیاردر اشاره کرد، وی چند ماه گذشته را صرف کار بر روی یک طرح آموزشی آنلاین جهانی برای کودکان کرده است. به نظر می رسد که ژائو بعد از اتمام دوره محکومیتش دوباره روی این طرح آموزشی تمرکز کند و این ممکن است در یک سال آینده اتفاق بیفتد.

منبع coindesk

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.