در کوین سرا از جدیدترین و داغ ترین اخبار و مطالب دنیای ارزهای رمزپایه مطلع می شوید .

تنها 6 آلت کوین در میان 50 ارز برتر عملکرد بهتری نسبت به بیت کوین داشته اند

0 647

تنها 6 آلت کوین در میان 50 ارز برتر بازار توانسته اند در سال 2024 بهتر از بیت کوین عمل کنند، در حالی که نرخ تسلط این ارز بزرگ در 13 آوریل به بالاترین سطح خود در سه سال اخیر رسید.
چگونه از نرخ تسلط بیت کوین در معاملات استفاده کنیم؟

دوج کوین با افزایش بیش از 77 درصدی از ابتدای سال 2024 تا کنون بهترین عملکرد را در میان 50 آلت کوین برتر بازار داشته و از سطح 0.09 دلار در اول ژانویه به سطح 0.228 دلار در 28 مارس رسیده است. قیمت این میم کوین در زمان انتشار این مطلب در حدود سطح 0.156 دلار بود.

از دیگر توکن هایی که عملکرد بهتری داشته اند می توان به شیبا اینو (SHIB)، استکس (STX)، بایننس کوین (BNB)، منتل (MNT) و رندر نتورک (RNDR) اشاره کرد.

قیمت بیت کوین از ابتدای سال جاری میلادی حدود 67 درصد افزایش یافته و از سطح 44100 دلار در اول ژانویه به اوج جدید 73700 دلار در 14 مارس رسیده است. قیمت این ارز اکنون در حدود سطح 63000 دلار نوسان می کند.

بسیاری افزایش قیمت بیت کوین را به ورودی پیوسته سرمایه به 10 صندوق قابل معامله در بورس (ETF) ربط داده اند. براساس داده های فارساید اینوسترز (Farside Investors)، مجموع ورودی سرمایه به این صندوق ها 12 میلیارد دلار بوده است.

افزایش نرخ تسلط بیت کوین

همچنین لازم به ذکر است که نرخ تسلط بیت کوین در 13 آوریل به 56.5 درصد رسید که بالاترین سطح در سه سال اخیر بود.  این ارز بزرگ بازار پس از سقوط شدید ناشی از تنش های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه و حمله موشکی ایران به اسرائیل به سطوح بالا برگشت کرده است.

نرخ تسلط

نرخ تسلط بیت کوین به نست ارزش بازار این ارز به ارزش کل بازار ارز رمزنگاری اشاره دارد. به عبارت دیگر، این نرخ از تقسیم ارزش بازار بیت کوین بر ارزش کل بازار ضرب در عدد 100 به دست می آید.
ارزش بازار (Market Cap) چیست و چه اهمیتی دارد؟

کاهش شدید قیمت دو آلت کوین

برخی از آلت کوین ها در طول فشار فروش اخیر کاهش قابل توجهی یافتند. آپتوس (APT) و یونی سواپ (UNI) در هفت روز گذشته به ترتیب 35 و 31 درصد کاهش قیمت داشتند و بیشترین کاهش را در بین 50 ارز بزرگ بازار به ثبت رساندند.

تونی سیکامور، تحلیلگر بازار، در 14 آوریل گفت که به نظر می رسد بیت کوین در مسیر چهارمین کاهش هفتگی خود قرار دارد و انتظار می رود که نرخ بهره دیگر تاثیری بر احساسات سرمایه گذارن بازار ارز رمزنگاری نداشته باشد. علیرغم احساسات منفی فعلی نسبت به دارایی های ریسکی، سیکامور پیش بینی کرد که بیت کوین در ماه های آتی به تدریج به حدود سطح 80000 دلار افزایش خواهد یافت. البته، قیمت در صورتی به این سطح خواهد رسید که در بالای منطقه حمایت مهم 60000 تا 58000 دلار باقی بماند.

منبع Cointelegraph

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.