در کوین سرا از جدیدترین و داغ ترین اخبار و مطالب دنیای ارزهای رمزپایه مطلع می شوید .

روسیه نیز مانند ایران برای واردات از ارزهای رمزنگاری استفاده می کند

0 938

میخائیل میشوستین،نخست وزیر روسیه، گفت که پذیرش دارایی های دیجیتال فرصت خوبی برای تضمین پرداخت های بی وقفه در واردات و صادرات فراهم می کند. به گفته وی، روسیه با الهام گرفتن از ایران، ممکن است به زودی از ارزهای رمزنگاری برای واردات استفاده کند.

میشوستین روز سه شنبه در یک نشست استراتژیک در مورد توسعه سیستم مالی داخلی اعلام کرد که پذیرش دارایی های دیجیتال به عنوان یک “جایگزین امن” برای پرداخت های فرامرزی ضروری است.

میشوستین همچنین به اهمیت تضمین استقلال زیرساخت های فناوری و امنیت سایبری موسسات مالی اشاره کرد و گفت:

ما نیاز به توسعه حوزه های نوآورانه، از جمله پذیرش دارایی های دیجیتال، داریم. این یک جایگزین مطمئن برای همه طرف هایی است که می توانند امکان پرداخت های بی وقفه را برای تامین کالا از خارج و صادرات فراهم کنند.

اظهارات میشوستین اندکی پس از آن بیان شد که وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران استفاده از ارزهای رمزنگاری را برای واردات تایید کرد. رسانه های خبری در روز دوشنبه گزارش دادند که این وزارتخانه به دلیل تحریم های تجاری بین المللی علیه ایران، پرداخت با ارزهای رمزنگاری را در دستور کار خود قرار داده است.

مقامات روسیه قبلا بحث ارزهای رمزنگاری را برای پرداخت های بین المللی مطرح کرده بودند. ایوان چبسکوف (رئیس بخش سیاست های مالی وزارت دارایی روسیه) در ماه مه گفت که این نهاد در حال بررسی امکان اضافه کردن پرداخت های ارز رمزنگاری است. وی در آن زمان اظهار داشت که ایده استفاده از ارزهای دیجیتال برای تسویه حساب های بین المللی به طور جدی مورد بحث قرار گرفته است.

حتی بانک مرکزی روسیه (که بزرگ ترین سازمان دولتی مخالف ارز رمزنگاری بود) از ایده پرداخت های بین المللی با ارزهای رمزنگاری حمایت کرد. الویرا نابیولینا، رئیس این بانک، در ماه ژوئن اعلام کرد که می توان از ارزهای رمزنگاری برای پرداخت های فرامرزی یا بین المللی استفاده کرد، به شرط این که وارد سیستم مالی داخلی روسیه نشوند.

منبع Cointelegraph

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.