در کوین سرا از جدیدترین و داغ ترین اخبار و مطالب دنیای ارزهای رمزپایه مطلع می شوید .

سه ارز رمزنگاری که احتمالا بیشترین بهره را از به روزرسانی Merge خواهند برد

1 1,148

پس از سال ها انتظار، سرانجام اتریوم آماده انتقال از بلاک چین اثبات کار به اثبات سهام می شود. علاوه بر قیمت اتریوم، چند توکن دیگر نیز افزایش قیمت قابل توجهی داشته اند. اما این ارزها ممکن است پس از به روزرسانی Merge حتی عملکرد بهتری نسبت به دومین ارز بزرگ بازار داشته باشند.
الگوریتم اثبات کار یا PoW چیست و چگونه کار می کند؟
الگوریتم اثبات سهام یا PoS چیست؟

نزدیک تر شدن به زمان به روزرسانی Merge

اتریوم در 11 آگوست سومین و آخرین شبکه آزمایشی عمومی خود را با نام “گورلی” تکمیل کرد. بنابراین، نباید تاخیری در زمان به روزرسانی Merge وجود داشته باشد و طبق گزارش های قبلی، این به روز رسانی در 19 سپتامبر انجام خواهد شد. با این حال، به روزرسانی مذکور ممکن است زودتر از تاریخ اعلام شده انجام شود.
انجام به روزرسانی گورلی (Goerli) در شبکه اتریوم در روزهای آتی

توسعه دهندگان اصلی مانند ترنس تسائو و تیم بیکو تایید کردند که به روزرسانی Merge زمانی که حداکثر سختی کل (TTD) به 5875×1019 برسد، انجام می شود. بنابراین، این اتفاق ممکن است در 15 سپتامبر رخ دهد.

پس از انجام به روزرسانی گورلی، قیمت اتریوم با 5 درصد جهش به حدود 1950 دلار رسید که بالاترین سطح آن در بیش از دو ماه گذشته بود. در زمان انتشار این مطلب، قیمت آن در حدود سطح 1985 دلار نوسان می کرد. با این حال، برخی از ارزهای رمزنگاری هستند که می توانند از این به روزرسانی بیشتر بهره ببرند. این ارزها در حال افزایش قیمت هستند و حتی در ماه گذشته عملکرد بهتری نسبت به اتریوم داشته اند.

اتریوم
نمودار روزانه اتریوم

آیا این توکن ها تا ماه سپتامبر به افزایش قیمت خود ادامه خواهند داد یا خیر؟ در ادامه توکن هایی را بررسی خواهیم کرد که ممکن است به رشد خود همچنان ادامه دهند.

لیدو دائو (LDO)

با انجام به روزرسانی Merge، ماینرهای اتریوم با اعتبارسنج ها (تایید کننده ها) جایگزین خواهند شد و یک اعتبارسنج برای اجری یک نود باید 32 اتریوم را استیکینگ (سهام گذاری) کند.
استیکینگ اتریوم 2.0 چیست و چگونه کار می کند؟

شرط استیکنگ فرصت هایی را برای واسطه هایی (به عبارت دیگر پلتفرم هایی) فراهم کرده  که اتریوم را از کاربرانی که بودجه کافی ندارند جمع آوری می کنند و همه کوین های جمع شده را استیکینگ می کنند تا اعتبارسنج شبکه اتریوم شوند. لیدو دائو یکی از این پلتفرم ها است.

لیدو دائو از لحاظ مقدار اتریوم قفل شده در قرارداد هوشمند رسمی Merge، پیشروترین سرویس استیکنگ است. این پلتفرم 4.15 میلیون اتریوم در قرارداد موسوم به Eth2 واریز کرده که تقریبا 1.55 میلیون آن را از طرف مشتریان خود استیکینگ کرده است.
قرارداد هوشمند چیست؟

در صورت موفقیت آمیز بودن به روزرسانی Merge، تقاضا برای خدمات لیدو دائو افزایش خواهد یافت. این می تواند موجب ادامه روند صعودی توکن LDO شود. در 14 جولای اعلام شد که به روزرسانی Merge و انتقال شبکه به اثبات سهام احتمالا در اواخر ماه سپتامبر انجام خواهد شد و قیمت این توکن از آن زمان تاکنون بیش از 200 درصد افزایش یافته است.

لیدو دائو
نمودار روزانه لیدو

بنابراین، توکن LDO یکی از ارزهای رمزنگاری است که می تواند بیشترین بهره را از انتقال موفقیت آمیز اتریوم به اثبات سهام ببرد.

اتریوم کلاسیک

اتریوم کلاسیک یکی دیگر از ارزهای رمزنگاری است که در هفته های اخیر توجه سرمایه گذاران را به خود جلب کرده است. یکی از دلایل آن می تواند پتانسیل این شبکه در جذب ماینرهایی باشد که از شبکه اتریوم خارج می شوند.

از آنجایی که اتریوم کلاسیک زنجیره جدا شده از هاردفورک بحث برانگیز سال 2016 است، تقریبا تمام ویژگی های فنی شبکه اثبات کار فعلی اتریوم را دارد که آن را به یک مکان امن برای ماینرهای اتریوم تبدیل می کند.

قیمت اتریوم کلاسیک نیز مانند توکن LDO، از زمان اعلام تاریخ  انجام به روزرسانی Merge در 14 جولای، بیش از 200 درصد افزایش یافته است. بنابراین احتمال ادامه روند صعودی آن در آینده و پس از انجام این به روزرسانی بالا است.

Optimism 

Optimism یک سرویس رول آپ اتریوم است. به عبارت دیگر، این شبکه تراکنش های خارج از زنجیره را جمع آوری می کند و پس از رسیدن به اجماع، آنها را به صورت فشرده و در قالب یک تراکنش به شبکه اتریوم باز می گرداند. این کار مقیاس پذیری شبکه را افزایش و سرعت انجام تراکنش و کارمزد آنها را به طور قابل توجهی کاهش می دهد.

این راه حل لایه دو می تواند از نقشه راه رول آپ اتریوم پس از به روزرسانی Merge بهره ببرد. جالب اینجاست که توکن OP این شبکه از زمان اعلام تاریخ انجام این به روزرسانی، تقریبا 250 درصد افزایش یافته است.

رول آپ
نمودار روزانه توکن OP

احتمالا اتریوم پس از به روزرسانی Merge از Optimism در شبکه خود استفاده خواهد کرد و این می تواند یک کاتالیزور برای افزایش بیشتر قیمت توکن OP باشد.

لازم به ذکر است که این مطلب به هیچ عنوان سرمایه گذاری در این ارزها را توصیه نمی کند. کاربران قبل از سرمایه گذاری در هر پروژه ای، ابتدا خودشان باید در مورد آن به طور کامل تحقیق کنند تا متضرر نشوند.

منبع Cointelegraph

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 نظر
  1. mehdi می گوید

    Just ETC