در کوین سرا از جدیدترین و داغ ترین اخبار و مطالب دنیای ارزهای رمزپایه مطلع می شوید .

بانک جی پی مورگان وارد حوزه متاورس شد

0 1,382

جی پی مورگان (بزرگ ترین بانک در آمریکا) اعلام کرد که با افتتاح یک سالن در دیسنترالند به اولین وام دهنده ای تبدیل شده که وارد متاورس شده است.

این بانک علاوه بر رونمایی از سالن اونیکس (Onyx)، مقاله ای منتشر کرد مبنی بر این که چگونه کسب و کارها می توانند از فرصت های بخش متاورس استفاده کنند.

با افزایش پذیرش پروژه هایی مانند توکن های غیرقابل تعویض (NFT) توسط شرکت های بزرگ، در سال 2021 شاهد پیشرفت مداوم در متاورس بودیم؛ یک فضای فراگیر برای بازی های سه بعدی، ساخت و ساز و سرگرمی که توسط اپلیکیشن های تجاری یکپارچه تقویت شده است. شرکت سامسونگ در ژانویه 2022 نسخه مجازی فروشگاه نیویورک خود را در دیسنترالند افتتاح کرد. کشور باربادوس در نوامبر 2021  سفارت مجازی خود را در دیسنترالند تاسیس کرد.

جی پی مورگان ارزیابی خود را از “فرصت واقعی در متاورس” با اشاره به این نکته آغاز می کند که میانگین قیمت یک قطعه زمین مجازی در چهار پلتفرم بزرگ (دیسنترالند، سندباکس، Somnium Space وCryptovoxels) در نیمه دوم سال 2021 دو برابر  شده و از 6000 دلار در ماه ژوئن به 12000 دلار در ماه دسامبر افزایش یافته است.

در گزارش این بانک آمده:

با گذشت زمان، شاهد به کارگیری خدمات دنیای واقعی از جمله اعتبار و قراردادهای رهن و اجاره در بازار املاک و مستغلات مجازی خواهیم بود. مدیریت وثیقه مالی غیرمتمرکز (دیفای) می تواند نقش موثری در این زمینه ایفا کند و تمام امور در این دنیای مجازی توسط سازمان های مستقل غیرمتمرکز (DAO) انجام می شوند.

این گزارش با اشاره به طیف وسیعی از ارائه دهندگان سرگرمی و همچنین اپلیکیشن هایی مانند RTFKT (یک طراح کفش مجازی که اخیرا توسط شرکت نایکی خریداری شده) در فضای متاورس،  افزود که کار در در این فضا نیز سودآور خواهد بود. این بانک با استناد به پیش بینی رسیدن هزینه های تبلیغات درون بازی به 18.41 میلیارد دلار تا سال 2027، گفت که احتمالا هزینه های زیادی صرف تبلیغات خواهد شد.

مقاله جی پی مورگان در پایان افزود که بسیاری از زمینه ها در متاورس (از جمله تجربه کلی کاربر و عملکرد آواتارها و همچنین زیرساخت های تجاری) نیاز به بهبود دارند.

منبع coindesk

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.