در کوین سرا از جدیدترین و داغ ترین اخبار و مطالب دنیای ارزهای رمزپایه مطلع می شوید .

سود قابل توجه ویتالیک بوترین از سرمایه گذاری روی دوج کوین

0 1,174

ویتالیک بوترین ، هم بنیانگذار اتریوم، در حضور اخیر خود در پادکست “لِکس فریدمن” (Lex Fridman) گفت که از سرمایه گذاری 25000 دلاری  خود روی دوج کوین درسال 2016 ، بیش از 4 میلیون دلار سود کسب کرده است. اما همانطور که از وی انتظار می رفت، همه آنها را به موسسات خیریه بخشیده است.

او نیمی از دوج کوین های خود را همزمان با رسیدن قیمت به بالاترین سطح به ارزش 4.3 میلیون دلار فروخته است. دوج کوین در سال 2013 ایجاد شد و در آن زمان توسعه دهندگانش از محبوبیت سگ شیبا اینو برای جذب سرمایه استفاده کردند. ویتالیک این ارز را “اولین ارز برای سرگرمی” توصیف کرد که در اکوسیستم روبه رشد ارز رمزنگاری وارد شده است.

اگرچه ویتالیک بوترین تحت تاثیر جامعه ای قرار گرفت که جذب دوج کوین شده بودند، او در مورد نبود یک اصل سرمایه گذاری پیرامون تصمیم گیری خود شوخی کرد و اظهار داشت:

در ابتدا، مردم این ارز را خیلی جدی نمی گرفتند. من فقط به خاطر می آورم که با خودم فکر کردم که چگونه به مادرم توضیح دهم که 25000 دلار روی دوج کوین سرمایه گذاری کرده ام. تنها چیز جالب در مورد این ارز، آرم یک سگ است. اما یکی از بهترین سرمایه گذاری هایی بود که تاکنون انجام داده ام.

در زمانی که بوترین تصمیم گرفته بود روی دوج کوین سرمایه گذاری کند، این ارز ارزش چندانی نداشت و تقاضای زیادی برای آن در بازار وجود نداشت. اما دوج کوین در سال های بعد ” عملکرد واقعا خوبی” داشت و اخیرا به خاطر پشتیبانی های ایلان ماسک، قیمت آن به بالاترین سطح در حدود 0.72 دلار رسید. ارزی که در ابتدا برای شوخی و سرگرمی ساخته شده بود، باعث میلیونر شدن  بسیاری از دارندگان خود در سال 2021 شد.

به گفته بوترین، در پایان سال 2020، ایلان ماسک شروع به صحبت در مورد دوج کوین کرد، در نتیجه این ارز چندین بار افزایش قیمت داشت و ارزش بازار آن به 50 میلیارد دلار رسید. زمانی که قیمت دوج کوین در یک روز 775 درصد افزایش یافت و از سطح 0.008 درصد به 0.07 دلار رسید ، او در سنگاپور قرنطینه بوده است. بوتالیک گفت:

من بلافاصله با برخی از دوستانم تماس گرفتم و به آنها گفتم که همه چیز را رها کنند و به من کمک کنند. نیمی از دوج کوین ها را به قیمت 4.3 میلیون دلار فروختم. سود آن را به “GiveDirectly” اهدا کردم و چند ساعت پس از فروش، قیمت از 0.07 به 0.04 دلار کاهش یافت.

ویتالیک پس از فروش نیمی از دوج کوین هایش در سقف قیمت، احساس می کرد که یک معامله گر باهوش است. اما در ادامه قیمت از 0.04 به 0.07 دلار و سپس به سطح 0.5 دلار رسید.

اگر بوترین 50 درصد باقیمانده دوج کوین های خود را نگه داشته باشد، می تواند از فروش آنها حدود 20 میلیون دلار کسب کند. او معتقد است که افزایش چشمگیر قیمت دوج در حدی بوده که باعث رسانه‌ای شدن نام این ارز رمزنگاری شده است و اکنون بسیاری از افراد درباره آن اطلاع دارند درحالی که ممکن است حتی نام اتریوم نیز به گوششان نخورده باشد.

منبع Cointelegraph

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.