در کوین سرا از جدیدترین و داغ ترین اخبار و مطالب دنیای ارزهای رمزپایه مطلع می شوید .

سه دلیل کاهش قیمت بیت کوین به زیر سطح کلیدی10000 دلار

0 1,626

قیمت بیت کوین برای مدت کوتاهی به زیر سطح 10000 دلار کاهش یافت.همین باعث شد تا کل بازار ارزهای رمزنگاری سقوط کند.سه عامل در کاهش ناگهانی قیمت این ارز نقش داشته اند که عبارتند از: استخراج کنندگان، قوی شدن دلار و سودآوری نهنگ ها.

قیمت بیت کوین در تاریخ 5 سپتامبر بار دیگر در صرافی های بزرگ به زیر سطح 10000 دلار رسید. این ارز دو روز متوالی در حال تست کردن این سطح مهم بود. سایر ارزهای رمزپایه از جمله اتریوم تقریبا 10 درصد کاهش قیمت داشتند.

قیمت بیت کوین
نمودار روزانه قیمت بیت کوین

آیا نهنگ ها سود کسب کردند؟

وقتی قیمت بیت کوین در صرافی های بایننس و بیتمکس به طور ناگهانی با 5 درصد کاهش به سطح 9975 دلار رسید، ضرر قراردادهای آتی زیر 40 میلیون دلار بود. به طور معمول، وقتی یک حرکت گسترده قیمت رخ می دهد، ضرر و زیان قراردادهای آتی بیش از 100 میلیون دلار می شود.

داده های قراردادهای آتی نشان می دهند که فشار فروش از طرف بازار معاملات نقدی بوده است. احتمال کمی وجود دارد که سرمایه گذاران جزئی در بالای سطح 10500 دلار برای فروش هجوم آورده باشند.

به احتمال زیاد نهنگ ها در سطح 10500 دلار سود کسب کرده اند.به لحاظ تاریخی، 10500 دلار یک سطح مقاومت چند ساله برای بیت کوین بوده است.

اما از زمانی که بیت کوین به سطح 12000 دلار رسیده، نهنگ ها سودآوری داشته اند. طبق گزارش های قبلی، یک نهنگ بیش از دو سال بیت کوین های خود را انباشت کرده بود و با رسیدن قیمت به این سطح اقدام به فروش کرد.

احتمال فروش از طرف برخی استخراج کنندگان

طی هفته گذشته، شرکت کریپتوکوانت (ارائه دهنده داده های روی زنجیره) گفت که در حال حاضر استخرهای استخراج سودآوری دارند. کی یانگ جو،مدیر عامل این شرکت، گفت:

استخراج کنندگان به صورت دوره ای مقدار مشخصی بیت کوین به صرافی ها منتقل می کنند، بنابراین آنها اکنون مقدار زیادی بیت کوین در صرافی ها دارند. هر وقت که استخراج کنندگان تصمیم به فروش بگیرند، مقدار نسبتا قابل توجهی بیت کوین را به کیف پول های دیگر انتقال می دهند و برخی از آنها را به صرافی ها می فرستند.

فروش تدریجی بیت کوین توسط استخراج کنندگان از اواسط ماه آگوست احتمالا فشار فروش قابل توجهی را بوجود آورده است. آلخاندرو د لا توره، معاون رئیس پولین (Poolin)، تاکید کرد که پیگیری دقیق خروجی های استخراج کنندگان مشکل است. وی خاطرنشان کرد:

من می توانم به شما اطمینان دهم که شرکت کریپتوکوانت نمی داند کدام کیف پول ها متعلق به پولین هستند. شاید آنها تعداد انگشت شماری از استخراج کنندگان (بزرگ) را ردیابی کرده اند.

قوی شدن دلار

موضوع مطرح شده در طول دو هفته گذشته (همزمان با نوسان بیت کوین در یک منطقه محدود) تقویت دلار آمریکا بود. دلار پس از چهار ماه روند نزولی شاهد بازیابی بود در حالی که یورو شروع به سقوط کرد.

از آنجایی که بیت کوین و طلا بیشتر با دلار آمریکا ارزش گذاری می شوند و بسیاری از معامله گران در ایالات متحده آمریکا مستقر هستند، افزایش ارزش دلار روند حرکت بیت کوین را تضعیف خواهد کرد.

ضعیف بودن اتریوم

علاوه بر این، کاهش قابل توجه قیمت اتریوم احتمالا این روند نزولی را تقویت کرده است. قیمت اتریوم در تاریخ 5 سپتامبر ابتدا به زیر سطح 360 دلار و سپس به زیر سطح 340 دلار رسید. یک معامله گر معروف به “Byzantine General” گفت که اگر اتریوم به زیر سطح 360 دلار برسد، سطح 290 دلار هدف بعدی خواهد بود. وی اظهار داشت:

من آموخته ام که این یک الگوی مثلث صعودی است. به طور معمول بعد از یک روند صعودی و یک الگوی کاملا خنثی: 55 درصد از اوقات شکست صعودی رخ می دهد. اما بهتر است که سطح 360 دلار حفظ شود، در غیر این صورت قیمت مستقیما به سطح 290 (شاید هم 250 دلار) خواهد رسید.

اتریوم از ابتدای ماه آوریل و پیش از شروع روند صعودی بیت کوین، روند افزایشی داشته است و ضعیف شدن روند اتریوم احتمالا کاهش کوتاه مدت قیمت بیت کوین را به همراه داشته است. اما قیمت بیت کوین کمی بازیابی شده و در بالای سطح 10000 دلار نوسان می کند. این روند نشان می دهد که در بالای سطح 10000 دلار به اندازه کافی تقاضای خرید وجود دارد و همین می تواند منجر به نوسان طولانی مدت قیمت در بالای این منطقه شود.

مایکل ون د پوپ، معامله گر تمام وقت در بورس سهام آمستردام، گفت که این اقدام می تواند برای بیت کوین روند صعودی در پی داشته باشد. وی خاطرنشان کرد:

سرانجام، نقد شوندگی در کف های قیمت رخ داد. بازپس گیری سطح 10000 دلار به معنای تبدیل سطح مقاومت به حمایت بوده و به احتمال زیاد باید به دنبال نقدشوندگی در محدوده سقف ها باشیم. قیمت به منطقه 10750 تا 10900 دلار برگشت خواهد کرد و اکثر بازارها افزایش 25 تا 40 درصدی خواهند داشت.

منبع Cointelegraph

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.