در کوین سرا از جدیدترین و داغ ترین اخبار و مطالب دنیای ارزهای رمزپایه مطلع می شوید .

چه چیزی باعث کاهش سریع قیمت در روز یکشنبه شد؟

0 1,488

در روز یک شنبه قیمت بیت کوین طی ده دقیقه بیش از 10 درصد و 1400 دلار کاهش یافت.

اما چه چیزی باعث چنین کاهش شدید این ارز رمزنگاری شده است؟ و چگونه سرمایه گذاران و معامله گران می توانند برای چنین رویداد غیرقابل پیش بینی آماده شوند؟

چه چیزی باعث کاهش سریع قیمت بیت کوین شد؟

قیمت بیت کوین در ابتدای روز یک شنبه تا سطح 12098 دلار رسید. در همین لحظه کاهش سریع قیمت آن شروع شد.

فشار فروش ابتدایی قیمت را به زیر سطح 12000 دلار کاهش داد. کاهش قیمت به طور موقت متوقف شد. سپس قیمت به طور ناگهانی به سطح های پایین تر سقوط کرد.

10 دقیقه بعد قیمت بیت کوین بیش از 11 درصد و 1400 دلار دیگر کاهش یافت و به سطح 10600 دلار رسید.

در مجموع، در کمتر از یک ساعت قیمت این دارایی بیش از 12.5 درصد و 1500 دلار کاهش یافت.

احتمالا یک بازیگر بزرگ و استراتژیک که به دنبال کسب سود از کمترین نقدینگی بازار بوده، باعث این کاهش قیمت شده است. مارک ون دِر چایس می گوید که در آن زمان معامله گران آمریکای شمالی و اروپا خواب بوده اند. 

بعلاوه، این نهنگ بزرگ که از چنین نقدینگی پایین سود می برد باعث ایجاد یک اثر آبشاری بر معامله گران اهرم شده در بازار مشتقات شد. این معامله گران مجبور شدند تا موقعیت های خود را پشتیبانی مالی کنند یا  از طریق حدهای توقف وارد عمل شوند.

همین اتفاق در پنجشنبه سیاه رخ داد،هر چند که بسیار شدیدتر و متاثر از شرایط مختلف و نه فقط یک نهنگ بود.

عکس این اتفاق نیز در سال 2019 رخ داد، زمانی که قیمت بیت کوین به بالای سطح 4000 دلار شکست و روند صعودی خود را به  سمت سطح 14000 دلار آغاز کرد. یک بازیگر استراتژیک طی شب آخر هفته و در لحظه نقدینگی پایین چندین سفارش خرید در صرافی های ارز رمزنگاری ثبت کرد و بازار را تحت تاثیر قرار داد.

بیت کوین
کاهش سریع قیمت بیت کوین در روز یکشنبه

چگونه برای این چنین وقایع غیرقابل پیش بینی آماده شد؟

کاهش های شدید و سریع نادر هستند. اما هنوز هم در بازار ارز رمزنگاری اتفاق می افتند. پنجشنبه سیاه اتفاق قابل توجهی بود. دارایی های مختلف یک بحران نقدینگی را تجربه کردند.اما هیچ دارایی به اندازه چین لینک کاهش شدید نداشت. در آن زمان قیمت این ارز به حدود صفر رسید.

در این شرایط تقریبا غیر ممکن است که برای تعیین حدهای ضرر و توقف آمادگی داشته باشیم. همچنین غیر ممکن است که اصلا وارد موقعیت های بزرگ که ضررهای پر رسیک دارند، نشویم.

ون دِر چایس می گوید در شرایطی مانند کاهش روز یکشنبه ” نه بفروشید یا نترسید”. این چنین حرکتی برای بیت کوین در آخر هفته و طی یک “روند صعودی” طبیعی است.

وی به سرمایه گذاران توصیه می کند که برای کسب سود ارزهای خود را نگه دارند. یا شاید در افزایش های ناگهانی قیمت برای بدست آوردن سود وارد معامله شوند. او ادعا می کند که این فرصتی برای کسب درآمد سریع است. 

هیچ راهی برای جلوگیری از ضرر در صورت کاهش سریع قیمت وجود ندارد.اما تعیین دقیق یک حد توقف/ ضرر می تواند میزان ریسک را به حداقل برساند. فرقی نمی کند که یک معامله گر یا سرمایه گذار باشید، همه باید در مورد حد توقف/ ضرر اطلاعات کافی داشته باشند. و از آن به عنوان یک اقدام احتیاطی در زمان کاهش سریع قیمت استفاده کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.