در کوین سرا از جدیدترین و داغ ترین اخبار و مطالب دنیای ارزهای رمزپایه مطلع می شوید .

5 چیزی که به دنبال هاوینگ می توان انتظار داشت

0 1,395

در حال حاضر دنیا و به خصوص اقتصاد جهانی درگیر شوک بزرگی به نام کرونا است. واشنگتن پست گزارش داد، تقریبا هر کلاس دارایی، اعم از سهام، اوراق قرضه، طلا، نفت و غیره تحت تاثیر قرار گرفته اند. شاخص داوجونز بیش از 1300 واحد کاهش داشته است. در تاریخ 12 مارس این امر باعث شد تا بازار ارزهای رمزنگاری تحت تاثیر این وحشت قرار گیرد. در طی این روند قیمت بیت کوین به شدت سقوط کرد. تیم دراپر که معتقد به صعود قیمت بیت کوین است، می گوید:

این بیت کوین است که ناجی این روزها است، نه بانک ها و دولت ها.

با توجه به نصف شدن پاداش استخراج بیت کوین در ماه مه، دراپر معتقد است که قیمت بیت کوین می تواند تا سال 2022 حداکثر به 250 هزار دلار برسد. اما با توجه به نزدیک بودن این رویداد(هاوینگ)، باید انتظار چه اتفاقاتی را داشت؟

نوسانات شدید قیمت

با وجود رکود اخیر قیمت بیت کوین و به طور کلی بازار ارزهای رمزنگاری، ریچارد اِلز، مدیرعامل الکترونیوم معتقد است که اقتصاد جهان از جنگ جهانی تاکنون، چیزی شبیه به آنچه در حال اتفاق است را به خود ندیده. اِلز می گوید:

برای مدت بسیار کوتاه، نمی توان چیزی جز نوسانات شدید را از بازار ارزهای رمزنگاری انتظار داشت. با این حال پس از کم شدن جنجال ها، نظر من مثبت است و می بینم که این بازار دوباره شکوفا می شود.

در حال حاضر بیت کوین پس از افت قیمت تا 3800 دلار، دوباره روند صعودی به خود گرفته و با 80 درصد افزایش نسبت به آن زمان، به قیمت بالاتر از 3200 دلار رسیده است. اِلز در ادامه می گوید:

نیم شدن بعدی پاداش استخراج بسیار نزدیک است و پذیرش ارزهای رمزنگاری نیز طی چند ماه گذشته در سراسر جهان افزایش یافته. به عنوان مثال پلتفرم نرم افزاری غیرمتمرکز AnyTask که به تازگی راه اندازی شده، فقط در طی یک هفته بیش از 51000 ثبت نام داشته است.

انعطاف پذیری بیت کوین

دن اسکات، مدیرعامل پلتفرم وام رمزنگاری Cred، معتقد است در حالی که جهانی شدن بحران نقدینگی فعلی این توانایی را دارد که برخی از دارایی ها را نابود کند، اما در کوتاه مدت بیت کوین و ارزهای رمزنگاری غالب خواهند شد.

بیت کوین ثابت کرده که بسیار انعطاف پذیر است. در حال حاضر قیمت بیت کوین هنوز 33 درصد بالاتر از سال گذشته است. چرا؟ چون بیت کوین همچنان به عنوان یک دارایی ارزش خود را حفظ کرده و حتی افزایش یافته است. ارزش یک دلار سال 1970، به دلیل تورم، در حال حاضر به 0.15 دلار کاهش یافته است. تا 50 سال آینده ما چنین نرخ تورمی را برای بیت کوین نخواهیم دید.

اسکات اضافه می کند:

در صورت مجاز شدن سرمایه گذاری بیشتر برای سرمایه گذاران در قالب ETFها یا سایر ابزارهای سرمایه گذاری، بیت کوین می تواند شاهد سرمایه گذاری و پذیرش بسیار گسترده باشد. هنگامی که شرایط نظارتی برای صندوق های بازنشستگی، صندوق های بیمه و غیره تایید شود، سیل سرمایه گذاری بازخواهد گشت.

خرید بیت کوین در قیمت های پایین تر

یک هفته پیش قیمت بیت کوین با افت بی سابقه 50 درصدی مواجه شد و در 24 ساعت از 7700 دلار به 3800 دلار رسید. با این حال، این روند قیمتی زیاد دوام نیاورد و در حال حاضر، قیمت نسبت به آن زمان بیش از 80 درصد افزایش یافته است. جفری لیو، مدیرعامل شرکت پردازش رمزنگاری  XanPool می گوید:

طبق بحث های انجام شده، سقوط اخیر قیمت بیت کوین عمدتا تحت تاثیر بازار مبادلات قراردادهای آتی بوده است.

وی گفت:

با وجود غالب شدن اخیر موج فروش، ما هنوز هم شاهد تمایل صعودی روند قیمت بیت کوین هستیم. از طریق پلتفرم  XanPool ما، که دارای بیش از 20 هزار کاربر در سراسر جنوب شرق آسیا است، در حال حاضر بیشتر مشتری ها به شدت در حال خرید هستند و تعداد کمی از آنها ارز خود را می فروشند. این نشان می دهد که افت قیمت اخیر تحت تاثیر بازار مشتقات بوده است.

این بدان معنا است که وقتی نهادهای سرمایه گذاری از بازار بیت کوین خارج می شوند، خریداران وارد بازار می شوند. لیو در ادامه می افزاید:

با توجه به رخداد هاوینگ که بسیار نزدیک است، عرضه بیت کوین در بازار به نصف حال حاضر کاهش خواهد یافت. با فرض این که تقاضا به مقدار فعلی باقی بماند، در نتیجه این باعث افزایش قیمت بیت کوین خواهد شد.

قیمت بیت کوین می تواند با بسته های حمایتی اقتصادی تقویت شود

با توجه به آشفتگی اقتصاد جهانی حال حاضر، احتمالا قیمت بیت کوین توسط بسته های اقتصادی حمایتی تقویت خواهد شد. تیم شالر، اقتصاددان ارشد iTrustCapital معتقد است که قیمت محصولات قابل سرمایه گذاری، به دلیل تقاضای سرمایه گذاران برای بازده آینده یک محصول خاص، که تابعی از اقتصاد کلی و بازده احتمالی سایر محصولات است، هدایت می شود. وی می گوید:

ما معتقدیم بازار ارزهای رمزنگاری بسیار سازنده است. به نظر می رسد ریپل توسط سرمایه گذارانی که معتقدند ارزهای رمزنگاری نقش مهمی را در بازار وام بین بانکی یا نقل و انتقالات بانکی بین المللی ایفا خواهند کرد، هدایت می شود. به نظر می رسد تقاضا برای بیت کوین زمانی تقویت می شود که افراد در اقتصادهای بسته(مثل چین و ونزوئلا) برای محافظت از ثروت خود، وقتی احساس می کنند ارز داخلی آنها احتمالا ارزش خود را از دست خواهد داد، بیت کوین بخرند.

شالر می افزاید:

زمانی که تهدید جنگ بین ایران و آمریکا در ژانویه 2020 شدت گرفت، قیمت بیت کوین از 7000 دلار به حدود 10000 دلار رسید. روند صعودی سال 2017 نیز ممکن است تا حدی ناشی از رشد موثر کنترل سرمایه در چین باشد. بنابراین به نظر می رسد بیت کوین برای بسیاری از سرمایه گذاران می تواند یک خرید عالی محسوب شود.

قیمت بیت کوین ممکن است در طی هاوینگ افزایش نداشته باشد

هاوینگ بیت کوین رویدادی است که هر چهار سال یک بار اتفاق رخ می دهد و طی آن نرخ تولید یا عرضه بیت کوین نصف میشود.هاوینگ قرار است در ماه مه انجام شود. از دیدگاه تاریخی، قیمت بیت کوین تحت تاثیر عرضه و تقاضا است. این باعث می شود که دو سناریو داشته باشیم:

  1. عرضه بیشتر از تقاضا باشد و بنابراین منجر به کاهش قیمت می شود.
  2. عرضه کمتر از تقاضا باشد که باعث افزایش قیمت خواهد شد.

بسیاری از معامله گران ارزهای رمزنگاری معتقدند که هاوینگ ماه مه باعث افزایش قیمت خواهد شد، اما نه همه آنها. نیکولای اودینسکی، مدیرعامل BTCU و بنیانگذار صرافی کوینسبیت، می گوید:

بسیاری از مردم معتقدند که پس از هاوینگ قیمت افزایش می یابد. اما همه آنها یک واقعیت را در نظر نمی گیرند. 2 هاوینگ قبلی باعث افزایش حواشی بیت کوین شد. در این مدت بازار، مملو از علاقمندانی بود که برای سرمایه گذاری و ریسک کردن آماده بودند.

اکنون اوضاع بسیار تغییر کرده است. دیگر صفی از افراد که مایل به خرید بیت کوین و ارزهای رمزنگاری هستند، وجود ندارد. تقریبا همه سرمایه گذاران در حال حاضر تجربه مشابهی دارند، و در مورد اینکه بخواهند ادامه دهند یا نه، تصمیم گیری کنند. هاوینگ یک استدلال کلیدی برای افزایش قیمت بیت کوین نیست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.