در کوین سرا از جدیدترین و داغ ترین اخبار و مطالب دنیای ارزهای رمزپایه مطلع می شوید .

674 میلیون دلار رمزارز دزدیده شده در سال 2023 با موفقیت بازیابی شدند

0 252

شرکت امنیتی بلاک‌چین پک شیلد داده‌هایی را منتشر کرده است که خلاصه‌ای از زیان‌های ناشی از هک‌ها و کلاهبرداری‌ها در سال 2023 را نشان می‌دهد. به گفته این شرکت، 2.61 میلیارد دلار در این سال مورد سرقت قرار گرفته، به استثنای ضررهای چند زنجیره‌ای.

پک شیلد (PeckShield) در گزارش خود در 29 ژانویه اشاره کرد که این میزان در مقایسه با سال 2022 که کل سرقت های سایبری جهانی در حدود 3.6 میلیارد دلار بود، 27.78 درصد کاهش نشان می دهد.

این شرکت امنیتی همچنین تاکید کرد که بیش از 674 میلیون دلار از بیش از 600 هک در مقیاس بزرگ که آنها ردیابی کردند، بازیابی شد که معادل 25 درصد از رمزارزهای سرقت شده است.

تیم PeckShield در بیانیه‌ای به کوین تلگراف گفت که مقدار بازیابی شده در سال 2022 به میزان قابل توجهی افزایش یافته است، زیرا تخمین زده شد که تنها حدود 133 میلیون دلار از هک‌ها بازیابی شده است. به گفته تیم امنیتی، بازیابی وجوه ناشی از مذاکرات فعال تر با هکرها و افزایش برنامه های پاداش باگ است:

درگیر شدن در مذاکرات فعال با هکرها می‌تواند منجر به بازگرداندن وجوه سرقت شده شود.
اجرای برنامه‌های پاداش باگ یا جستجوی زنجیره‌ای برای شناسایی هکرها و آسیب‌پذیری‌ها در سیستم می‌تواند امنیت را افزایش دهد.

PeckShield همچنین گفت:

که همکاری با صرافی‌های متمرکز، Tether و مجریان قانون برای مسدود کردن وجوه در زمان شناسایی می‌تواند منجر به بازیابی وجوه شود.

امور مالی غیر متمرکز (DeFi) هدف اصلی هک‌ها

جدا از مقدار بازیابی شده از هک ها، PeckShield نقاط داده مختلفی از جمله وام های فلش که به کاربران اجازه می‌دهد دارایی‌ها را بدون وثیقه قرض کنند، البته به شرط اینکه در همان بلوک تراکنش بازگردانده شوند، امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) و تفاوت حجم بین هک ها و کلاهبرداری ها را برجسته کرد.

داده ها نشان می دهد که از میان هک هایی که در سال 2023 اتفاق افتاده است، 40 درصد شامل حملات وام فلش بوده است.

علاوه بر این، در حالی که برخی استدلال می‌کنند که پیشرفت‌ها در امنیت دیفای منجر به کاهش میزان سرقت رمزنگاری‌شده در سال 2023 شده است، پک شیلد تاکید کرد که DeFi همچنان هدف اصلی هک‌ها و کلاهبرداری‌ها است.

افزایش امنیت بلاک چین در سال 2023

در 4 ژانویه، رانگو (Ronghui Gu)، یکی از بنیانگذاران CertiK به کوین تلگراف گفت که سال 2023 یک “توسعه مثبت” در امنیت بلاک چین بود. او رشد پلتفرم های جایزه و اقدامات امنیتی پیشگیرانه را به عنوان یک نشانه خوب برای این سال برجسته کرد.

با وجود این، پک شیلد تاکید کرد که 67٪ از ضررها در سال 2023 در دیفای اتفاق افتاده است، در حالی که 33٪ در امور مالی متمرکز اتفاق افتاده است. همچنین تأکید کرد که 58 درصد از ضررها به دلیل هک و 42 درصد به دلیل کلاهبرداری بوده است.

هکر ها و کلاهبرداران همچنین کریپتوهایی را که برای فعالیت‌های خود هدف قرار داده‌اند، متنوع می‌کنند. از سال 2018 تا 2021، بیت کوین بر حجم معاملات برای معاملات غیرقانونی تسلط داشت.

با این حال، در سال‌های 2022 و 2023، همه چیز تغییر کرد زیرا استیبل کوین‌ها شروع به گرفتن بخش بزرگ‌تری از حجم تراکنش‌های غیرقانونی کردند.

منبع cointelegraph

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.