در کوین سرا از جدیدترین و داغ ترین اخبار و مطالب دنیای ارزهای رمزپایه مطلع می شوید .

علت نوسانات بیت کوین در اوایل هفته ها چیست؟

0 2,839

آیا به سرمایه گذاری در بیت کوین فکر می کنید؟ اگر افت و خیز قیمت بیت کوین این هفته باعث ترس شما نشده باشد، ممکن است شنبه یا یکشنبه تصمیم به سرمایه گذاری در آن را بگیرید.

توجه: در اکثریت کشورهای جهان من جمله آمریکا و اروپا، شنبه و یکشنبه تعطیلات آخر هفته هستند.

با اینکه بیت کوین در 24 ساعت روز و 7 روز هفته معامله می شود اما معمولا آخر هفته ها تمایل به نوسان دارد. طبق اطلاعات جمع آوری شده توسط بلومبرگ، افزایش فعالیت در اوایل ماه مه، حدود 40 درصد افزایش سال جاری را دربر گرفت. طبق داده های موجود در صرافی بیت استمپ، بیت کوین در یکی از شنبه های دسامبر 2017 تا اوج قیمت خود و به مقدار 19666 دلار رسید.

در نمودار زیر به دایره های سبز رنگ توجه کنید
افزایش قیمت بیت کوین در آخر هفته ها

بر خلاف اوراق بهادار موجود در بیشتر صرافی های سنتی، ارزهای رمزنگاری به صورت 24 ساعته و در سراسر جهان قادر به معامله هستند. این ویژگی ارزهای رمزنگاری به این دلیل است که آنها بر روی شبکه های غیرمتمرکز مبتنی بر فناوری بلاک چین که تمام تراکنش ها را در خود ثبت می‎کند، اجرا می شوند و از اینرو امکان انجام معاملات را در هر زمان و مکان برای معامله گران فراهم می کنند.

دیوید تاویل، رییس صندوق سرمایه گذاری پرو چین کاپیتال گفت:

دارایی های دیجیتال واقعا منحصر بفرد هستند. 

نظریه های فراوانی وجود دارند که چرا نوسان قیمت ها در آخر هفته ها رخ می دهد. در اینجا برخی از دلایل احتمالی را برای شما عنوان می کنیم.

جلوتر از اخبار

چرخه خبری فضای رمزنگاری هیچ توقفی ندارد. اما بسیاری از شرکت های بزرگ ممکن است تا دوشنبه صبح صبر کنند تا اخبار مهم را انتشار دهند.

تاویل گفت، شرکت های رمزنگاری دوشنبه را برای اعلام اخبار خود انتخاب می کنند و معامله گران زیادی سعی می کنند معاملات خود را جلوتر از سیل اخبار آخر هفته انجام دهند.

او گفت:

با توجه به معاملات آخرهفته، اخبار تا حدودی قابل پیش بینی است. شما با این تفکر که دوشنبه صبح اخبار انتشار می یابند، تا حدودی چشم بسته پیش می روید، اما در یک چرخه خبری انبوه مانند فضای رمزنگاری که پیشرفت روزانه ای دارد، من فکر نکنم شرط بندی برای اینکه دوشنبه توسعه بازار مثبت خواهد بود، کار اشتباهی باشد.

تفکر گروهی

متناوبا، سرمایه گذاران رمزنگاری ممکن است شنبه و یکشنبه را به گفتگو در مورد اخبار با دوستان خود و یا سایر سرمایه گذاران بپردازند و آنها را به تجارت توکن ها ترغیب کنند.

هانتر هورسلی، مدیر اجرایی بیت وایز اَسِت منیجر گفت:

از نظر من در این بازار، هم سرمایه گذاران خرد و هم کلان هر دو  وقت بیشتری را برای مطالعه اخبار هفته، بیان موضوعات هیجانی و اشتراک تازه ها با دوستان خود در آخر هفته ها دارند.

در سال 2017 هنگام شکل گیری حباب قیمت بیت کوین، صحبت اصلی ضیافت های شام در روز شکرگزاری آمریکا راجع به قیمت بیت کوین بود. بسیاری از علاقه مندان این فضا در حال توضیح  ارزشمندی این بازار به خانواده و دوستان صمیمی خود بودند.

هورسلی گفت، کنفرانس های بزرگ رمزنگاری و بلاک چین نیز یک اثر مشابه در هدایت هیجان بازار دارند. قیمت بیت کوین در ماه مه امسال و در طول هفته ی بلاک چین، که در آن هزاران نفر دور هم جمع شدند تا جدیدترین تحولات آن را جشن بگیرند، افزایش یافت.

حجم کل معامله گران

طبق گفته جاناتان زپتینی، مخترع ارز رمزنگاری دکرد (Decred)، همانطور که قیمت ها در آخر هفته ها افزایش می یابند، ممکن است افراد کمتری تمایل به انجام مبادلات داشته باشند. در واقع این به دلیل نوسانات بیشتر قیمتی است.

زپتینی دریک ایمیل گفت:

واقعیت این است که فعالیت در بازارهای رمزنگاری در زمان تعطیلی بانک ها افزایش می یابد و منجر به تشدید جنبش های قیمت آن می شود. همچنین وقتی همه خواب هستند یا آخر هفته است زمان بسیار کمتری برای انتقال تراکنش ها نیاز خواهد بود.

این امر نیز برای مایک مک گلون، تحلیلگر بلومبرگ اینتلیجنس نیز آشکار شد. مک گلون گفت:

این امر بیشتر از آسیا نشات می گیرد و معامله گران حرفه ای تر زمان و روندی را که دارای کمترین مقاومت باشد انتخاب کرده تا سود بیشتری ببرند. انتظار دارم افرادی که پول بیشتر داشته و حرفه ای هستند از تمام ابزارها برای تحریک جنبش ها و کسب سود از آنها استفاده کنند.

فومو

افرادی وجود دارند که افزایش قیمت بیت کوین، بسیار بزرگ به چشم آنها می آید و نگران از دست دادن سودهای آتی آن هستند، پس وارد بازار می شوند. ترس از دست دادن فرصت خرید یا فومو (FOMO) می تواند سرمایه گذارانی را که تا به حال خجالتی بوده و از ورود با بازار امتناع می ورزیدند را ترغیب کند تا به بازار وارد شوند. به عنوان مثال با توجه به داده های موجود در صرافی بیت استمپ، آخر هفته 22 ژوئن را در نظر بگیرید. بیت کوین در جمعه آن هفته نزدیک به 19 درصد افزایش یافت و پس از آن 10 درصد دیگر نیز در آخر هفته افزایش یافت.

نعیم اسلام، تحلیلگر ارشد بازار در تینک مارکت گفت:

(در این مواقع) بازار عمدتا توسط سرمایه گذاران فرصت طلب هدایت می شود. آنها افرادی هستند که از جمعیت پیروی کرده و گروهی اقدام می کنند و بسیار جهت از دست دادن فرصت خرید، می ترسند.

این قضیه نیز می تواند عکس عمل کند. آن زمانی است که بعضی از سرمایه گذاران به دنبال خرید بیت کوین هنگام افت قیمت هستند. اسلام گفت:

با توجه به چندین هفته گذشته، من یقین دارم که بسیاری منتظر هستند تا بیت کوین را با قیمت کمتر خرید کنند.

او افزود در اینجا افت قیمت می تواند به عنوان یک فرصت دیده شود.

منبع Bloomberg

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.