در کوین سرا از جدیدترین و داغ ترین اخبار و مطالب دنیای ارزهای رمزپایه مطلع می شوید .

ویتالیک بوترین می گوید هوش مصنوعی می تواند به حل «بزرگترین ریسک فنی» اتریوم کمک کند

0 148

ویتالیک بوترین، یکی از بنیانگذاران اتریوم، اشتیاق خود را برای هوش مصنوعی در کمک به شناسایی نقص های احتمالی در پایگاه کد اتریوم به اشتراک گذاشته است.

ویتالیک بوترین، یکی از بنیان‌گذاران اتریوم، می‌گوید هوش مصنوعی (AI) می‌تواند برای حل یکی از «بزرگ‌ترین خطرات فنی» اتریوم حیاتی باشد مثل باگ‌هایی که در اعماق کد آن دفن شده‌اند. 

بوترین در X، هیجان خود را برای هوش مصنوعی که برای شناسایی و رفع اشکال باگ در شبکه اتریوم به اشتراک گذاشت و آن را به عنوان “بزرگترین خطر فنی” برای شبکه توصیف کرد.

او گفت:

یکی از کاربردهای هوش مصنوعی که من در مورد آن هیجان زده هستم، تأیید رسمی کد و یافتن اشکال با کمک هوش مصنوعی است.
در حال حاضر بزرگترین خطر فنی اتریوم احتمالاً اشکالات در کد است و هر چیزی که بتواند بازی را به طور قابل توجهی تغییر دهد شگفت انگیز خواهد بود.

نظرات بوترین در حالی بیان می شود که اتریوم به اجرای ارتقاء دنکون(Dencun)که مدت ها انتظارش را می کشید نزدیک می شود که در حال حاضر برای راه اندازی در 13 مارس برنامه ریزی شده است.

دنکون در 17 ژانویه در شبکه آزمایشی Goerli پیاده سازی شد، اما یک اشکال در Prsym مانع از نهایی شدن آن در شبکه شد. شبکه تست به مدت چهار ساعت ارتقاء شبکه اتریوم برای نقشه راه بلند مدت بلاک چین بسیار مهم است.

با این حال، همه موافق نیستند که یک یک استابزاری قابل اعتماد برای شناسایی اشکالات در کدهای مبتنی بر اتریوم باشد.

در جولای 2023، اپن زیپ لاین یک سری آزمایش انجام داد که از GPT-4 OpenAI برای شناسایی مسائل امنیتی در قراردادهای هوشمند Solidity زبان برنامه نویسی کد اتریوم استفاده کرد.

در طی این آزمایش‌ها، GPT-4 با موفقیت آسیب‌پذیری‌ها را در 20 مورد از 28 چالش شناسایی کرد.

ChatGPT یک قرارداد هوشمند را تجزیه و تحلیل می کند.

زمانی که GPT-4 نتواند نقص‌ها را شناسایی کند، اغلب از آن خواسته می‌شود تا اشتباهات خود را به سرعت اصلاح کند. با این حال، در زمان‌های دیگر، اپن زیپ لاین متوجه شد که هوش مصنوعی در واقع آسیب‌پذیری را پیدا کرده است که از ابتدا هرگز وجود نداشته است.

به طور مشابه، کانگ لی، مدیر ارشد امنیتی CertiK، گفت که استفاده از ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی مانند ChatGPT در کدنویسی اغلب بیش از آنکه مشکلی را حل کند، مشکلات امنیتی ایجاد می کند.

به طور کلی، لی توصیه می‌کند که دستیاران هوش مصنوعی باید فقط به عنوان دستیار کدنویس‌های با تجربه استفاده شوند.

لی گفت:

“من فکر می کنم ChatGPT یک ابزار مفید و عالی برای افرادی است که تجزیه و تحلیل کد و مهندسی معکوس را انجام می دهند و مطمئناً دستیار خوبی است و کارایی ما را به شدت بهبود می‌بخشد.»

در حالی که بوترین تا حد زیادی به آینده هوش مصنوعی خوشبین است، اما قبلاً به توسعه دهندگان هشدار داده بود که هنگام پیاده سازی هوش مصنوعی با فناوری بلاک چین، به ویژه در هنگام استقرار آن در کنار برنامه های پرخطر، مانند اوراکل احتیاط کنند.

منبع cointelegraph

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.