در کوین سرا از جدیدترین و داغ ترین اخبار و مطالب دنیای ارزهای رمزپایه مطلع می شوید .

دلایل افزایش قیمت اتریوم

0 228

قیمت اتریوم امروز به دلیل افزایش فعالیت شبکه افزایش یافته است و انتظار سرمایه گذاران برای تایید ETF در سال 2024 باعث افزایش علاقه به آن شده است.

در هفته‌های منتهی به تایید ETF بیت‌کوین، قیمت اتریوم ( ETH ) بالاتر از 2700 دلار در سال گذشته بوده است.

این هفته، قیمت اتریوم قصد دارد تا بهبودی را آغاز کند که با افزایش فعالیت شبکه تقویت می شود.

نمودار روزانه ETH/USD. منبع: TradingView

بیایید به عوامل محرک قیمت اتریوم نگاهی بیندازیم.

افزایش چشمگیر فعالیت شبکه

اتریوم، بزرگترین بلاک چین لایه 1 با ارزش کل قفل شده، شاهد افزایش قابل توجهی در فعالیت شبکه است.

داده های شرکت اطلاعات بازار Santiment نشان می دهد روزانه 101000 آدرس جدید ETH و 484000 آدرس منحصر به فرد در تعامل با بلاک چین و فعالیت شبکه تقریباً 30 درصد بیشتر از 90 روز پیش بود. این نشان می دهد که کاربران بیشتری در حال تراکنش در شبکه هستند، قراردادهای هوشمند را به کار می گیرند و برنامه های غیرمتمرکز (DApps) می سازند.

سانتیمنت گفت:

اتریوم برای اولین بار از زمان شروع سقوطش در ۲۲ ژانویه به ارزش ۲۳۴۵ دلار بازگشته است.

این شبکه به طور دلگرم کننده ای در آدرس های فعال و رشد شبکه در حال افزایش است. افزایش سود یک ستون اصلی برای توجیه افزایش ارزش بازار ETH است.

خوش بینی فزاینده برای تایید ETF نقطه ای اتریوم

پس از تایید 11 ETF بیت کوین نقطه ای توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در 10 ژانویه، بازار گسترده تر ارزهای دیجیتال اکنون در این فکر است که آیا یک ETF نقطه ای اتریوم در مرحله بعدی قرار خواهد گرفت یا خیر.

معامله گران انتظار دارند که تایید ETF اتریوم نقطه ای نیز پیش بینی کند که قیمت آن در روزهای منتهی به تایید و پس از تایید در 23 می به میزان قابل توجهی افزایش یابد.

بانک استاندارد چارترد در گزارشی در 30 ژانویه گفت:

با رسیدن به تاریخ تصویبETF مورد انتظار در 23 مه، انتظار داریم که قیمت‌های اتریوم و بیت کوین ( BTC ) عملکرد بهتری داشته باشند.

اتریوم بالای یک منطقه حمایت قوی معامله می شود

از منظر فنی، اتریوم در مقایسه با مقاومتی که در مسیر بازیابی با آن مواجه است، در ناحیه حمایت قوی قرار دارد و پشتیبانی فوری در محدوده قیمتی 2250 ، 2230 و 2297 دلار دارد، جایی که قبلاً حدود 3.38 میلیوناتریوم توسط حدود 2.95 میلیون آدرس خریداری شده بود.

نمودار ETH IOMAP. منبع: IntoTheBlock

نمودار روزانه ETH/USD زیر نشان می دهد که قیمت از 5 دسامبر 2023 حول این سطح در نوسان بوده است که نشان می دهد این سطح برای خریداران و فروشندگان مهم است.

اگر گاوها بتوانند بالاتر از این سطح را حفظ کنند، می توانند قیمت را بالاتر از میانگین متحرک نمایی 50 روزه به 2306 دلار برسانند و سطح کلیدی برای مشاهده صعودی 2500 دلار است.

از سوی دیگر، فروشندگان می توانند قیمت را با متحرک نمایی 100 روزه در 2190 دلار به زیر این سطح برسانند و اولین پشتیبانی عمده را فراهم کنند.

خطوط دفاعی بیشتری می تواند از متحرک نمایی 200 روزه در 2039 دلار و سطح تقاضای 2000 دلار ظاهر شود.

منبع cointelegraph

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.