در کوین سرا از جدیدترین و داغ ترین اخبار و مطالب دنیای ارزهای رمزپایه مطلع می شوید .

وزیر ارتباطات: با توسعه اقتصاد دیجیتال بسیاری از مشکلات حل خواهد شد

0 1,656

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جمع نخبگان استان کرمان با اشاره به اینکه با دسترسی آزاد به اطلاعات کارها آسان‌تر و بهتر انجام می پذیرد، گفت: امروز عصر تحول و اقتصاد دیجیتال است و اگر زمینه رشد این نوع اقتصاد را فراهم آوریم بسیاری از مشکلات را حل خواهیم کرد.
به گزارش مرکز‌ روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بعدازظهر شنبه در جمع جوانان، دانشگاهیان و فعالان کسب وکارهای نوپا در دانشگاه شهید باهنر کرمان با اشاره به اینکه ایجاد امکانات ارتباطی امتیازی نیست که ما به مردم می دهیم بلکه حقی است که هر شهروند بر گردن ما دارد، گفت: امروز عصر تحول و اقتصاد دیجیتال است و اگر زمینه رشد این نوع اقتصاد را فراهم کنیم بسیاری از مشکلات را حل کرده ایم.
آذری جهرمی ظرفیت دانشگاه شهید باهنر را فرصت ارزشمندی برای تحول دیجیتال در استان کرمان دانست و اظهار کرد: سیاست های کلی نظام مبتنی بر افزایش بهره وری است و در برنامه ششم توسعه نیز به این موضوع تاکید شده است و بدون استفاده از فناوری دیجیتال، افزایش بهره وری امکان پذیر نیست.
بالاترین مقام حوزه ICT در کشور با بیان اینکه در آیین نامه طرح نوآفرین به موضوع آدرس مجازی پرداخته شده است، خاطرنشان کرد: برای رفع برخی از مشکلات کسب و کارهای نوین ظرفیتی چون پارک علم و فناوری با در نظر گرفتن معافیت های مالیاتی وجود دارد ضمن اینکه در طرح نوآفرین، ایجاد پارک اقتصاد دیجیتال در نظر گرفته شده است که مکان فیزیکی ندارد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: اگر در نظام تحول دیجیتال دسترسی آزاد به اطلاعات نباشد رانت ایجاد می شود و اگر دسترسی آزاد به اطلاعات وجود داشته باشد کارها با برنامه و دقیق صورت می گیرد.
وی افزود: دسترسی آزاد به اطلاعات یکی از مظاهر منشور حقوق شهروندی و مورد تاکید دولت تدبیر و امید است.
بر اساس این گزارش؛ آذری جهرمی در آخرین بخش از سفر خود به کرمان با حضور در برنامه سیمای مرکز استان به مردم این استان درباره طرح های توسعه ارتباطی که از امروز عملیاتی شدند، گزارش داد.

منبع exchanging.ir

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.