در کوین سرا از جدیدترین و داغ ترین اخبار و مطالب دنیای ارزهای رمزپایه مطلع می شوید .

آذری جهرمی: تحول دیجیتال رفاه را به همراه دارد

0 1,842

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به افزایش 1600 میلیارد تومانی درآمد دولت در اثر اجرای یکی از زیر پروژه های دولت الکترونیک در اجرای طرح ثبت گوشی های همراه گفت: این درحالیست که با تمام سرمایه گذاری هایی که تاکنون صورت گرفته، سهم دولت از بازار ICT در کشور پنج هزار میلیارد تومان می شود.
به گزارش خبرنگار مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه معرفی پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با بیان اینکه هزینه در عرصه دانشگاهی نوعی سرمایه گذاری است، گفت: چراکه بعدا چند برابر این هزینه ها به جامعه باز می گردد و هر مجموعه ای که در این عرصه پا بگیرد در رشد و ترقی کشور موثر است.
وی با اشاره به اینکه با تغییر دولت ها، نقش و اثر مجموعه های دانشگاهی قابل جعل و تکذیب شدن نیست و فقط ممکن است اولویت ها جابه جا شود، افزود: جامعه ما با دو ابرچالش محدودیت منابع و دوم اشتغال روبروست.
آذری جهرمی با بیان اینکه بیشترین میزان بیکاری در کشور در میان قشر تحصیلکرده وجود دارد، اظهار کرد: باتوجه به شرایط بین المللی پیش بینی می شود با محدودیت های جدی تر روبرو شویم که راه حل مقابله با آن بهره وری ایست.
عضو کابینه دولت تدبیر و امید با تاکید بر اینکه یکی از بزرگترین کاربردهای فناوری اطلاعات افزایش بهره وری در همه حوزه هاست، تصریح کرد: با سرمایه گذاری هایی که از ابتدا تاکنون در عرصه ارتباطات و فناوری اطلاعات صورت گرفته است بازاری به ارزش 35 هزار میلیارد تومان ایجاد شده است که از این میزان پنج هزار میلیارد تومان به خزانه دولت تزریق می شود که یکی از منابع بودجه دولت به حساب می آید.
بالاترین مقام مسوول حوزه ICT کشور اشاره کرد که تا پایان برنامه ششم توسعه این بازار با رشد 2.5 برابری باید به بیش از 100هزار میلیارد تومان برسد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه تحول دیجیتال مبتنی بر فناوری است، گفت: نخستین نشانه تحول دیجیتال در حوزه اقتصادی است اما آثار آن در حوزه اجتماعی و فرهنگی نیز رخ می دهد که اگر به ظرفیت تحول دیجیتال در کشور اعتماد کنیم و با نگرانی های فرهنگی، با پیشرفت ها و دستاوردها مخالفت نکنیم، قطعا اثر بی نظیری در کشور می گذارد.
وی از آماده شدن طرحی با همکاری شش دستگاه دولتی خبر داد و افزود: با همکاری وزارت های ارتباطات، کار، صنعت، علوم و سازمان امور استخدامی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری طرح کارآفرین آماده شد که در دولت به کمیسیون اقتصادی ارجاع شده است.
آذری جهرمی با بیان اینکه یکی از مفاهیم موجود در این طرح پارک اقتصاد دیجیتال است، اظهار کرد: این پارک محیطی را برای ایجاد ظرفیت در مجموعه های فعال ایجاد می کند تا از مراحل رشد آنها حمایت شود.
عضو کابینه دولت دوازدهم با اشاره به اینکه حمایت های در نظر گرفته شده در این طرح شامل حمایت های بیمه ای، اعطای تسهیلات حمایتی، در نظر گرفتن معافیت های مالیاتی، تامین منابع مالی ارزان قیمت می شود، تصریح کرد: اثر مهم تحول دیجیتال ایجاد رفاه در زندگی مردم است که با ایجاد اشتغال و ثروت آفرینی بدست می آید.

منبع exchanging.ir

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.