در کوین سرا از جدیدترین و داغ ترین اخبار و مطالب دنیای ارزهای رمزپایه مطلع می شوید .

استفاده بازرگانان و مسافران ایرانی از ارزهای دیجیتال

0 1,444

در حالی که نهادهای مسئول در تدوین قوانین مربوط به استفاده از ارزهای دیجیتال، تعلل چندین ساله ای برای برخورد و تعیین تکلیف این صنعت داشته اند، روند استفاده از این نوع ارزهای مجازی در کشور به سرعت در حال افزایش است و برخی بازرگانان خرد و مسافران ایرانی در خارج از کشور به جای دلار از این ارزها برای پرداخت و خرید استفاده می کنند.

در شرایطی که به علت تحریم‌های آمریکا، روند مبادلات مالی و پرداخت‌های بین المللی با چالش مواجه شده و بازرگانان در انتقال دلار و سایر ارزهای مورد نیاز خود از طریق نظام بانکی، محدودیت دارند، برخی با استفاده از فناوری‌های جدید و به ویژه ارزهای دیجیتال توانسته‌اند این موانع را برطرف کنند.

طبق گزارش خبرگزاری ایرنا برخی مسافرانی که با مزیت‌های ارزهای دیجیتال آشنا شده‌اند به جای حمل دلار و یا ارز کشور مقصد، اقدام به واریز بیت کوین در کیف پول الکترونیکی خود می‌کنند.

این مسافران به جای اسکناس و ارز فیزیکی که احتمال سرقت آن وجود دارد از این ابزارهای جدید برای پرداخت در مراکز تجاری، خرید بلیط هواپیما و پرداخت هزینه رستوران استفاده می‌کنند.

به نظر می‌رسد که در سایه تعلل چندین ساله نهادهای ذیربط در به تصویب رساندن قوانین مرتبط با ارزهای دیجیتال، مردم راه خود را در استفاده از این ارزهای مجازی یافته و در حال رفع مشکلاتشان با بهره‌گیری از این فناوری‌های جدید هستند.

استفاده بازرگانان خرد از بیت کوین به جای دلار

یک بازرگان ایرانی که در زمینه صادرات و واردات به برخی کشورهای همسایه و اروپایی فعالیت می‌کند گفت:

استفاده از ارزهای دیجیتال مزایای زیادی دارد، از زمان استفاده از بیت کوین برای پرداخت‌های خود در خارج از کشور، دیگر نیازی به حمل دلار ندارم.

در سال‌های اخیر به علت تحریم‌ها برای حواله کردن دلار و یورو برای خرید محصولات، مشکلات زیادی داشتم، اما اکنون کارم راحت شده است.

این بازرگان خاطر نشان کرد:

البته استفاده از بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال مانند هر موضوع جدیدی نیاز به آموزش دارد، به همین دلیل به افراد تازه کار و کسانی که با سازوکار فعالیت با آنها آشنا نیستند توصیه نمی‌شود.

وی پیشنهاد داد: 

دستگاه‌های مسئول به جای موضع گرفتن و تهدید کردن، بهتر است از این ابزار برای دور زدن تحریم‌ها استفاده کرده و روند معاملات خارجی کشور را تسهیل کنند تا فعالان اقتصادی به صورت قانونی، فعالیت‌های خود را انجام دهند.

افزایش ۲۰ درصدی تقاضا برای رمز ارزها برای مبادلات خارجی

محمد حق وردی، کارشناس بازار مالی در کشور گفت:

بر اساس تخمین‌ها می‌توان گفت حدود ۲۰ درصد از افزایش تقاضا برای ارزهای دیجیتال در ماه‌های اخیر ناشی از تشدید تحریم‌ها بوده که جذابیت این ارزها را برای برخی فعالان اقتصادی افزایش داده است، اما علت اصلی بالا رفتن جذابیت ارزهای دیجیتال رشد قیمت این نوع ارزها در بازارهای جهانی و نیز رشد قیمت دلار است.

این فعال صنعت ارزهای دیجیتال درباره استفاده صادرکنندگان و واردکنندگان و فعالان اقتصادی از ارزهای دیجیتال برای نقل و انتقال پول گفت: 

به تازگی برخی از شرکت‌های فعال به سراغ ما و سایر فعالان صنعت ارز دیجیتال رفته و برای نقل و انتقال پول‌های خود از طریق این نوع ارزها درخواست داشته‌اند.

حق وردی گفت:

برای حل مشکل نوسان نرخ این ارزهای دیجیتال توصیه می‌شود که از ارزهای دیجیتال با ثبات که بر پایه نرخ دلار ارزش گذاری می‌شوند استفاده شود تا با چنین مشکلاتی مواجه نشوند.

استفاده گردشگران و مسافران از رمز ارزها

برخی کشورها مانند ژاپن، کشورهای شرق آسیا و اروپا اقدام به قانونی کردن استفاده از ارزهای دیجیتال کرده اند. در شماری از کشورهای اروپایی برای خریدهای خرد مثل بلیط هواپیما از ارزهای دیجیتال استفاده می شود. 

علاوه بر این یکی از روش های استفاده از ارزهای دیجیتال می تواند در رابطه با توریست و گردشگران خارجی باشد. زیرا نمی توانند از کارت های اعتباری خود مانند مسترکارت و یا ویزا کارت استفاده کنند.

همچنین از این ارزها می توان برای دور زدن تحریم ها به راحتی استفاده کرد.

منبع irna

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.