در کوین سرا از جدیدترین و داغ ترین اخبار و مطالب دنیای ارزهای رمزپایه مطلع می شوید .

افزایش موجودی نهنگ های بیت کوین در دو ماه گذشته

0 1,193


بازار ارزهای رمزنگاری در سال گذشته یک دوره طولانی نزولی را تجربه کرد. این روند در سال 2019 و تا به حال نیز ادامه داشته است. برخی از ارزهای رمزنگاری برتر مانند بیت کوین و بیت کوین کش بخش زیادی از ارزش خود را از دست دادند. در این وضعیت دارندگان بزرگ ارزهای رمزنگاری که اصطلاحا نهنگ نامیده می شوند، قادر به جمع آوری مقدار زیادی از دارایی های دیجیتال شدند. طبق بررسی 100 آدرس غنی از دو ارز بیت کوین و بیت کوین کش، نهنگ ها از مزیت قیمت های ارزان و کاهش قیمت به خوبی بهره برده اند.

دارندگان بیت کوین از 17 دسامبر 2018 در حدود 150 هزار بیت کوین جمع کردند

با شروع آخر هفته در تاریخ 22 فوریه، محبوب ترین ارز رمزنگاری پس از چند روز، افزایش قیمت محسوسی را آغاز کرد. اما در تاریخ 24 فوریه، قیمت ها دوباره به شدت افت کرد و بیشتر ارزها بیش از 10 درصد ارزش خود را در 30 دقیقه از دست دادند. این نوع روند در طی 14 ماه گذشته ثابت بوده است. این افت و خیزهای قیمتی به نهنگ های بیت کوین و بیت کوین کش این امکان را می دهد تا با قیمت های ارزان تر، هر بار که قیمت ها افت می‌کند، ارزهای مورد نظر خود را بخرند. بررسی 100 آدرس کیف پول غنی این دو ارز نشان می دهد که نهنگ ها هر بار که افت قیمت های بزرگ رخ می دهد، موجودی خود را افزایش می دهند. افت قیمتی که در تاریخ 24 فوریه رخ داد نیز استثنا نبود و نهنگ های بیت کوین و بیت کوین کش بلافاصله پس از کاهش قیمت شروع به جمع کردن ارز خود کردند.

بررسی 100 آدرس برتر غنی بیت کوین نشان می دهد که تعدادی از این آدرس ها متعلق به صرافی ها است. با توجه به مشخص بودن مالک این کیف پول ها، دنبال کردن این آدرس ها برای همه امکان پذیر است. تا تاریخ 25 فوریه صرافی رمزنگاری بیترکس دارای بزرگترین کیف پول سرد با موجودی 130005 بیت کوین است. در حقیقت 5 آدرس بزرگ دارنده بیت کوین متعلق به صرافی های بیت فینکس، بیت استامپ، هیوبی و بایننس است. به جز کیف پول صرافی ها، بخش اعظم صاحبان کیف پول های بزرگ ناشناس هستند. مشاهده لیست ثروت این افراد می تواند به خوبی نشان دهد که نهنگ ها چقدر بر قیمت ها موثر هستند.

در حال حاضر 100 آدرس غنی بین 10 هزار تا یک میلیون بیت کوین یا 16.18 درصد از کل بیت کوین در گردش را در اختیار دارند. از 17 دسامبر 2018 تا 25 فوریه 2019 پنج کیف پول بزرگ که متعلق به صرافی ها است، موجودی خود را 2879 بیت کوین(10.8 میلیون دلار) افزایش دادند. باقی 100 آدرس برتر متعلق به نهنگ ها، که برخی از آنها متعلق به صرافی های کوچکتر است، توانستند در مدت کمتر از دو ماه 151405 بیت کوین(572 میلیون دلار) جمع آوری کنند. دارندگانی که بین 100 تا 1000 بیت کوین دارند(14749 آدرس)، ظاهرا بخش زیادی از ارزهای خود را به نهنگ های بزرگتر داده اند، زیرا موجودی کیف پول آنها از 72.13 درصد به 62.08 درصد کاهش یافته است.

افزایش ذخایر نهنگ های بیت کوین کش

بررسی لیست 100 آدرس برتر غنی بیت کوین کش نیز نتایج مشابهی را نشان می دهد. با این حال توزیع ارزهای در گردش، کاملا متفاوت است. آدرس هایی که بیش از 10 هزار تا یک میلیون بیت کوین کش دارند، شامل 195 آدرس یا حدود 26.5 درصد از بیت کوین کش های در گردش است. این 100 آدرس برتر بیت کوین در هر بار افت قیمت، مقدار قابل توجهی ارز جمع کردند. در تاریخ 24 فوریه و پس از کاهش قیمت، این آدرس ها مقدار زیادی ارز خرید کردند. یکی از آدرس های خاص بیت کوین کش که حاوی 57899 بیت کوین کش است، در طی دو ماه گذشته و از ابتدای دسامبر 2018 موودی خود را بسیار افزایش داده است.

تعداد 103382 آدرس دارای 10 تا 100 بیت کوین کش هستند که تقریبا 20.66 درصد از بیت کوین کش های در گردش را در اختیار دارند. با وجود توزیع متفاوت بیت کوین کش و بیت کوین، نهنگ های 100 آدرس برتر بیت کوین کش، هزاران ارز را در طی افت قیمت ها جمع کردند. پنج آدرس برتر بیت کوین کش توانستند از 17 دسامبر 2018 در حدود 138014 بیت کوین کش(19.2 میلیون دلار) به دارایی های خود اضافه کنند.

یکی دیگر از مشاهداتی که در بررسی این آدرس ها جلب توجه می کند، آدرس های غنی هستند که سالهاست بدون حرکت بوده و صرفا در حال جمع آوری ارزاند. از آنجایی که قیمت ارزها در سطح کف یا نزدیک آن به نظر می‌رسد، این نهنگ ها در حال جمع آوری ارز بیشتری هستند. دلالان و معامله گران معتقدند که این نهنگ های ساکن ممکن است تلاش کنند که ارز بیشتری را در بهترین و مناسب ترین زمان جمع کنند.

بحث در مورد دارندگان بزرگ ارزها و نهنگ ها در طول این سال ها در میان جامعه رمزنگاری بسیار صورت گرفته است. هر بار که پدیده های ناشناخته ای در بازار رخ می دهد، مانند حرکت قیمت های اخیر، مردم نهنگ ها را مقصر می دانند. با این حال نقشه توزیع ثروتی که پس از این حوادث رخ می دهد، نشان داده که در این دوره ها جمع آوری بیت کوین و بیت کوین کش رخ می دهد. علاوه بر این آدرس های غنی سایر ارزها مانند اتریوم، لایت کوین و غیره نیز این عمل جمع آوری ارز در هر بار سقوط را نیز انجام می دهند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.