در کوین سرا از جدیدترین و داغ ترین اخبار و مطالب دنیای ارزهای رمزپایه مطلع می شوید .

رقابت گوگل با آمازون و مایکروسافت در زمینه توسعه بلاک چین

0 1,250

غـول جستجوی گوگل در رابطه با توسعه بلاک چین نسبت به سایر غول های فناوری نسبتا عقب تر است. در حالی که آمازون و مایکروسافت ابزارهایی را به منظور مدیریت و ایجاد بلاک چین راه اندازی کرده اند، گوگل به منظور جستجو پذیری این شبکه از ترکیب داده ها و الگوریتم های انبوه استفاده کرده است.

موتورهای جستجو برای بلاک چین

اَلن دی، یک توسعه دهنده برجسته گوگل کلود، نیاز مشتری را قبل از اینکه این محصولات وجود داشته باشند، پیش بینی کرده بود. از نظر وی یک شبکه بلاک چین قابل جستجو دومین مورد پرتقاضا است. بنابراین او آغاز به تغذیه کل شبکه بلاک چین بیت کوین و اتریوم در پلتفرم داده انبوه گوگل، به نام بیگ کوئری (BigQuery) کرد.

مرحله بعدی، ساخت مجموعه ای از ابزارهای نرم افزاری برای جستجوی داده ها بود. این پروژه به نام بلاک چین ای.ال.تی. (استخراج، دگرگونی، بارگذاری) شناخته شده است.

بدون هیچ گونه تبلیغی، این واژه در میان توسعه دهندگان رمزنگاری پخش شد و از آن زمان بیش از 500 پروژه با استفاده از این مجموعه ایجاد شده است. کاربردهای آن از پیش بینی قیمت بیت کوین تا دست یافتن به اختلاف سرمایه کیف پول های اتریوم رنج بندی شده است.

تمرکز آقای دی همچنان بر اینکه چه کسی از بلاک چین استفاده می کند و چگونگی استفاده ی او از بلاک چین است. اگر چه وی در این باره مطمئن نیست، اما گمان می کند ربات های مبادلات در حال انجام تجارت شستشو (wash trading) هستند.

توضیح: واش تریدینگ عملی در جهت دستکاری و فرار از مالیات است که در آن بازیگران بزرگ بازار، اقدام به خرید و بلافاصله فروش یک سهام یا ارز دیجیتال می‌کنند و این کار را به طور مرتب و با سرمایه بالا تکرار می‌کنند تا حجم معاملات آن را به طور مصنوعی بالا ببرند. این کار در بازار سهام غیرقانونی است و جرم محسوب می‌شود.

بنا به گفته او:

در آینده، انجام گرفتن اکثر فعالیت های اقتصادی بر روی زنجیره، تنها مستلزم سطح اعتماد عمومی نیست. بلکه مستلزم دانستن اطلاعاتی در مورد کسی که شما در حقیقت با او در حال تعامل هستید، است.

دانش قدرت است

پیش از این، انجام جستجو در بلاک چین به منظور استفاده از یک کاوشگر بلاک تلقی می‌شد (block explorer)  تا بتوان اطلاعات را به وسیله ی یک شماره تراکنش شخصی بازیابی کرد. بلاک چین ای.ال.تی امکان جستجوهای کلی را از تمام بلاک چین ها فراهم می کند.

تیم دی به دنبال بیت کوین و اتریوم، در حال اضافه کردن لایت کوین، زی کش، دش، بیت کوین کش، اتریوم کلاسیک و دوج کوین به بیگ کوئری هستند. در آگوست سال گذشته ویتس ویند، یک توسعه دهنده هلندی، تمام بلاک چین ریپل را به این پلتفرم اضافه کرد و یک طراح دانمارکی را به فعالیت وا داشت تا از شروع جریان تراکنش تا مقصد کیف پول شخصی نقشه برداری کند.

دی همچنین از ابزارهای خود به منظور تحلیل هارد فورک بیت کوین کش در سال 2017 استفاده کرد. او طبق آنچه که انتظار می رفت متوجه شد، به جای اینکه تراکنش های کوچک افزایش پیدا کنند، اکثر ارزها توسط سرمایه گذاران بزرگ نگهداری می شود.

گوگل امیدوار است که این مجموعه ابزارها به آنها کمک کند تا فاصله ای که بین آنها و آمازون و مایکروسافت در فضای بلاک چین ایجاد شده است، کاهش یابد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.