در کوین سرا از جدیدترین و داغ ترین اخبار و مطالب دنیای ارزهای رمزپایه مطلع می شوید .

پی پال در آرزوی ایجاد ارز رمزنگاری

0 1,165

لوک نوزک، یکی از بنیانگذار پی پال، می گوید که این شرکت در ابتدا خواستار ایجاد یک ارز رمزنگاری بود که مستقل از بانک ها و دولت باشد. فیلم اظهارات وی در رسانه رمزنگاری بلاکس لایو تی.وی پنجشنبه مورخ 31 ژانویه بارگذاری شد.

هفته ی گذشته در مجمع اقتصاد جهانی شهر داوُسِ سوئیس، از نوزک در رابطه با اینکه آیا پی پال یا وی چت پی(WeChat Pay: یک سیستم پرداخت درون برنامه ای که توسط پیام رسان برتر چینی مورد استفاده قرار می گیرد) تاکنون موفق به حل مشکلات مختلف تراکنش های اینترنتی شده اند، یا ارزهای رمزنگاری قادر به حل آن مشکلات خواهند بود، سوال شد.

موسس پی پال در پاسخ به این سوال گفت:

بسیاری از مردم اطلاع ندارند، اما رسالت اولیه پی پال، ایجاد یک ارز جهانی مستقل از دخالت کارتل های فاسد بانک ها و دولت هایی که ارزهای آنها را کم ارزش و بی اساس می پندارند، بود.

او در ادامه گفت:

پی پال از لحاظ اقتصادی موفق به ساخت چیزی بسیار قدرتمند شده است. وی تاکید کرد با این حال، این شرکت هرگز موفق به نائل آمدن به هدف اولیه خود نشده است و به بزرگترین موسسات مالی مانند ویزا، مسترکارت و سوئیفت به شدت متمرکز و وابسته می باشد.

نوزک گفت که پی پال مجبور به انجام هر آنچه که این موسسات را راضی نگه دارد، است. او افزود :

ما یاد گرفتیم نقش بازی کنیم.

نوزک عضو هیئت مدیره شرکت اسپیس اکس و دوست یکی دیگر از بنیانگذاران پی پال به نام اِلون ماسک است. وی از اینکه او و ماسک زمان کافی برای توسعه آنچه که بتواند بیشتر شبیه به مفهوم یک ارز رمزنگاری غیرمتمرکز باشد را نداشته اند، ابراز تاسف کرد. بنا به گفته نوزاک، شکست آنها در انجام چنین کاری به علت فشاری بوده که توسط سرمایه گذاران به آنها وارد شده است.

در نهایت نوزک خاطرنشان کرد، از توسعه دهندگان بیت کوین و اتریوم که اکوسیستم خود را ایجاد کردند، سپاسگزار است و امیدوار است مانند آنچه برای پی پال اتفاق افتاد، هرگز تحت فشارهای مشابهی از طرف سرمایه گذاران قرار نگیرند.

پی پال، یک سیستم پرداخت با بیش از 254 میلیون کاربر فعال در سه ماهه سوم سال 2018 است. این شرکت به تازگی یک سیستم پاداش مبتنی بر بلاک چین برای کارمندان خود راه اندازی کرده است. آنها به کارمندان خود برای شرکت در برنامه های مرتبط با نوآوری و ایده های مشارکتی توکن اهدا می کنند.

منبع Cointelegraph

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.