در کوین سرا از جدیدترین و داغ ترین اخبار و مطالب دنیای ارزهای رمزپایه مطلع می شوید .

ارائه ارزی با ارزش برابر با بیت کوین بر روی بلاک چین اتریوم

0 1,649

یک توکن جدید با ارزشی برابر بیت کوین به تازگی بر روی بلاک چین اتریوم راه اندازی شده است. Wrapped BTC(WBTC) با تایید رسمی به عنوان توکن ERC-20، بعد از ظهر روز چهارشنبه راه اندازی و منتشر شد.

این پروژه اولین بار در ماه اکتبر به عنوان یک پروژه مشترک بین استارتاپ صرافی غیرمتمرکز کیبر نتورک و رپابلیک پروتکل و همچنین شرکت نظارتی ارز رمزنگاری بیت گو، معرفی شد.

همانطور که در سایت این پروژه بیان شده است، هدف از WBTC این است که نقدینگی بیشتر از طریق صرافی های غیرمتمرکز و برنامه های کاربردی مالی وارد اکوسیستم اتریوم شود.

مدیر اجرائی شرکت بیت گو، WBTC را به عنوان یک ارز جدید که دارای ارزشی برابر با بیت کوین و در عین حال دارای انعطاف پذیری اتریوم است، توصیف می کند. او می گوید اگر چه ارزش این ارز در مقایسه و در برابر دلار نوسان دارد، اما در برابر بیت کوین دارای یک ارزش ثابت و پایدار است. بیت کوینی که دارای بیشترین ارزش بازار است.


این ارز از فناوری توانمند شده ای به نام اتمیک سواپ (atomic swaps) استفاده می کند که تبادلات ارزهای رمزنگاری بین زنجیره ای را تسهیل می کند. کاربران می توانند جهت تهیه WBTC، پس از گذشتن از پروسه تایید هویت مشتری و بررسی مراحل ضد پولشویی(AML/KYC)، از اتریوم و از طریق شرکت های بازرگانی تایید شده استفاده کنند.

شرکت های بازرگانی و تجاری نقش کلیدی را در تبادل و نقدینگی توکن جدید WBTC بازی می کنند. شرکت های تجاری در واقع به عنوان نهاد یا بخشی هستند که وظیفه تزریق توکن را بر عهده دارند.

طبق گفته تیم WBTC، در حال حاضر هشت شرکت تجاری تبدیل بین بیت کوین و WBTC را بر عهده دارند. این شرکت ها عبارتند از: AirSwap، Dharma، ETHfinex، GOPAX، Kyber Network، Prycto، Ren و Set Protocol.

مبادلات در صرافی ها

علاوه بر این تعدادی از صرافی ها با تهیه بخشی از موجودی اولیه WBTC قادر خواهند بود از آن پشتیبانی کنند. به عبارت دیگر قادرند عرضه مستقیم آن را در پلتفرم خود پشتیبانی کنند.

چند برنامه غیر متمرکز مالی بر روی پلتفرم اتریوم نیز می توانند امکان استفاده از توکن جدید را ارائه دهند. از جمله bZx، Compound و dYdX.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.