در کوین سرا از جدیدترین و داغ ترین اخبار و مطالب دنیای ارزهای رمزپایه مطلع می شوید .

روند صعودی قیمت بیت کوین احتمالا بعد از انتخابات آمریکا شروع خواهد شد

0 43

به گفته وینترموت، با وجود این که ماه اکتبر از لحاظ تاریخی برای دارایی های ارز رمزنگاری صعودی است، معامله گران قراردادهای اختیار معامله انتظار دارند که طی چند هفته آینده قیمت این دارایی ها کاهش بیشتری پیدا کند و روند صعودی اصلی آنها پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، شروع شود.

کاهش قیمت بیت کوین در 30 سپتامبر

ارزهای رمزنگاری در روز دوشنبه 30 سپتامبر کاهش قیمت شدیدی را شاهد بودند. قیمت بیت کوین حدود 4 درصد کاهش یافت و از بالای سطح 65000 دلار به نزدیک سطح 63000 دلار رسید. با این حال، این ارز بزرگ موفق شد ماه سپتامبر را سبز به پایان برساند.
بیت کوین چیست؟ آموزش کامل بیت کوین

روند صعودی

اتریوم و سولانا به ترتیب 2.8 و 1.9 درصد کاهش قیمت داشتند. برخی از آلت کوین های بزرگ بازار، از جمله کاردانو، ریپل، پولکادات و چین لینک بیش از 5 درصد کاهش یافتند.
آلت کوین ها چه هستند؟آنچه باید درباره آنها بدانید

سقوط سهام مرتبط با ارز ررمزنگاری

سهام مرتبط با ارز رمزنگاری نیز افت قیمت داشتند و سهام شرکت های استخراج بیت کوین، از جمله ماراتن دیجیتال (MARA)، بیت‌دیر (BTDR)، هات (HUT)) و کلین‌سپارک (CLSK) بین 5 تا 10 درصد کاهش یافتند. سهام COIN صرافی کوین بیس بیش از 6 درصد سقوط کرد، در حالی که سهام MSTR شرکت مایکرواستراتژی 3 درصد افت قیمت داشت.

شاخص های سهام آمریکا در بیشتر ساعات روز معاملاتی دوشنبه ثابت بودند، اما در ساعات پایانی معاملات کاهش یافتند. بازارهای سهام بزرگ اروپا نیز 1 تا 2 درصد سقوط کردند.

شیگرو ایشیبا عامل اصلی کاهش بیت کوین

قیمت بیت کوین پس از کاهش 0.5 درصدی نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا خیلی سریع بیش از 14 درصد رشد کرد. بعد از این رشد شرایط برای فشار فروش قابل توجه مهیا شد و انتخاب شیگرو ایشیبا به سمت نخست وزیری کشور ژاپن محرکی برای  این فشار فروش بود.

انتخاب وی باعث شد که شاخص نیکی ژاپن (Nikkei) در روز دوشنبه 5 درصد سقوط کند. براساس گزارش رویترز، شیگرو ایشیبا اظهار داشته که از طرح بانک مرکزی ژاپن برای بازگرداندن سیاست پولی به حالت عادی، یعنی سیاست انقباضی و نرخ بهره بالاتر، حمایت می کند.

اظهارت جروم پاول در مورد نرخ بهره

جروم پاول در روز دوشنبه پس از سخنرانی در انجمن ملی اقتصاد کسب و کار در نشویل گفت که کاهش نرخ بهره در آینده به اندازه کاهش 0.5 درصدی ماه سپتامبر نخواهد بود. وی توضیح داد که اگر شرایط اقتصادی طبق انتظارات پیش برود، نرخ بهره دوبار دیگر در سال 2024 کاهش خواهد یافت، اما مقدار کاهش 0.25 درصد خواهد بود. پاول گفت:

در آینده اگر شرایط اقتصادی طبق انتظارات باشد، سیاست پولی ما به مرور زمان به سمت موضعی خنثی تر حرکت خواهد کرد. اما هیچ چیز از پیش تعیین شده نیست. ریسک در هر دو طرف وجود دارد و ما جلسه به جلسه تصمیم می گیریم. به طور کلی اقتصاد در شرایط خوبی قرار دارد و ما قصد داریم از ابزارهای خود برای حفظ این شرایط استفاده کنیم.

روند صعودی بیت کوین چه زمانی شروع می شود

بیت کوین با وجود این که در 30 سپتامبر کاهش قیمت داشت، موفق شد رشد 7 درصدی را برای این ماه ثبت کند که بهترین عملکرد آن از سال 2013 بود.

بازده مثبت در ماه سپتامبر می تواند نوید بخش خوبی برای ماه اکتبر باشد. چون در گذشته هر زمان که شمع ماه سپتامبر سبز بسته شده، قیمت در ماه بعدی افزایش بیشتری داشته است. علاوه بر این، اکتبر از لحاظ تاریخی یکی از بهترین ماه ها برای بیت کوین است. این ارز موفق به ثبت بازدهی مثبت در 9 مورد از 11 اکتبر گذشته (از سال 2013 تاکنون) شده است. به همین دلیل آن را “آپتوبر (Uptober)” نامیده اند.

چرخه صعودی

رشد قیمت بیت کوین پس از انتخابات آمریکا

به گفته چارلی موریس، از شرکت سرمایه گذاری بایت‌تری (ByteTree)، قیمت بیت کوین در گذشته تقریبا تا شش ماه بعد از هاوینگ در منطقه محدودی در نوسان بوده و سپس به اوج خود رسیده است. حرکت فعلی قیمت آن مطابق با همین الگو است. با توجه به این که هاوینگ امسال در 19 آوریل رخ داد، در صورت تداوم این الگو، قیمت این ارز ممکن است در اواخر اکتبر به بالاترین سطح خود برسد.
هاوینگ بیت کوین چیست

بازار صعودی

از طرف دیگر، معامله گر جیک استروسکیس می گوید که معامله گران قراردادهای اختیار معامله انتظار دارند که روند صعودی بزرگ قیمت بیت کوین پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شروع شود. آنها پیش بینی می کنند که قیمت این ارز ممکن است در هفته های آتی بیشتر کاهش یابد. استروسکیس افزود:

با کاهش قیمت بیت کوین به زیر سطح 65000 دلار، سطح نوسانات نشان دهنده تمایل معامله گران اختیار معامله به سمت نزولی تا اواخر اکتبر و نوامبر است. موقعیت های فعلی آنها بیانگر حمایت از یک روند صعودی بعد از انتخابات آمریکا است.

منبع coindesk

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.