در کوین سرا از جدیدترین و داغ ترین اخبار و مطالب دنیای ارزهای رمزپایه مطلع می شوید .

چرا بیت کوین با اوج خود هنوز فاصله زیادی دارد

0 108

قیمت بیت کوین در 28 سپتامبر به بالاترین سطح خود در دو ماه گذشته رسید. قیمت این ارز پس از حرکت صعودی شاخص S&500 و رسیدن آن به بالاترین سطح در 26 سپتامبر رشد کرد. روند صعودی در بازار سهام و ارزهای رمزنگاری به خاطر داده های اقتصادی مثبت و اقدامات چین بوده که باعث تقویت بازارها و اعتماد سرمایه گذاران شدند. اما چند شاخص نشان می دهند که بیت کوین هنوز با چرخه صعودی خود فاصله دارد.
بیت کوین چیست؟ آموزش کامل بیت کوین

بازار صعودی

روند صعودی بیت کوین تحت تاثیر شک و تردید سرمایه گذاران

سرمایه گذاران ممکن است به خاطر چند بار اصلاح قیمت بیت کوین از سطح مقاومت 70000 دلار یا نگرانی از شروع رکود اقتصادی (که بر بازارهای ریسکی از جمله ارزهای رمزنگاری تاثیر منفی می گذارد) دچار تردید شده باشند.

اگرچه این احساسات به معنای فشار فروش نیست، القای ترس، عدم اطمینان و شک (FUD) را برای فروشندگان آسان تر می کند تا بتوانند قیمت بیت کوین را کاهش دهند. صرف نظر از آنچه احساسات معامله گران را تضعیف می کند، هیچ تضمینی وجود ندارد که قیمت این ارز بزرگ همچنان با حرکت صعودی بازار سهام رشد کند.

برخی تحلیلگران معتقدند که اتخاذ سیاست پولی انبساطی توسط بانک های مرکزی نشان می دهد که اقتصاد در آستانه رکود است. برخلاف تصور رایج، این لزوما به معنای احتمال بالای ترکیدن حباب بازار نیست، چون شرکت های فناوری با ارزش بالا می توانند در زمان کاهش درآمد، جذب ارزش کنند.

شرکت های دارای ترازنامه های قوی و ارزش بالا، مانند گوگل، آمازون، اپل و مایکروسافت، می توانند از خریدهای ویژه با تخفیف بهره ببرند و رقابت کمتری برای استخدام ها و تجهیزات جدید داشته باشند. 

سرمایه گذاران بیت کوین ممکن است به کمیاب بودن بیت کوین و تسلط آن اهمیت دهند، اما محرک های این ارز تفاوت های زیادی با بازار سهام دارند. علاوه بر این، زمانی که سرمایه گذاران نگران رکود اقتصادی هستند، تمایل دارند به سمت دارایی های امن مانند طلا و اوراق قرضه کوتاه مدت بروند.

اگرچه شاخص S&P 500 همچنان به رکوردهای جدید خود ادامه می دهد، این لزوما به این معنی نیست که قیمت بیت کوین نیز همسو با آن حرکت خواهد کرد.  بنابراین، خریداران بیت کوین قبل از این که به این نتیجه برسند که نرخ بهره پایین تر و بدهی بالای دولت برای افزایش قیمت کافی هستند، باید تجزیه و تحلیل کنند که آیا شرایط پس از اصلاح چندباره از سطح 70000 دلار تغییر کرده است یا خیر.

از دیگر نشانه های ورود سرمایه گذاران خُرد به بازار ارز رمزنگاری، افزایش دانلود اپلیکیشن موبایل کوین بیس است. این اپلیکیشن در 28 سپتامبر در رتبه سیصد و هشتاد و پنجمین اپلیکیشن پر دانلود قرار گرفت. اگرچه رتبه آن نسبت به رتبه چهارصد و هشتاد و دوم در 14 سپتامبر افزایش داشته، نشان دهنده علاقه پایین سرمایه گذاران خُرد حتی با افزایش 21 درصدی قیمت بیت کوین در سه هفته گذشته است.

کاهش تقاضا برای ارزهای پایدار

ورودی سرمایه از طرف نهادهای سرمایه گذاری ممکن است موجب افزایش اخیر قیمت بیت کوین شده و داده های ETFهای اسپات این نظریه را تایید می کنند. اما داده های اخیر چین عکس این را نشان می دهند. با بررسی تقاضا برای ارزهای پایدار در کشور چین، می توان میزان ورود سرمایه گذاران به بازار یا خروج آنها از بازار را ارزیابی کرد.
ارز پایدار یا استیبل کوین چیست؟

به طور معمول، تقاضای بیش از حد باعث می شود که ارزهای پایدار بیش از 1.5 درصد بالاتر از 1 دلار معامله شوند، در حالی که در بازارهای نزولی پایین تر از سطح 1 دلار معامله می شوند.

چرخه صعودی

پریمیوم تتر (USDT) در چین در دو هفته گذشته زیر 1 دلار باقی مانده که نشان دهنده احساسات نزولی است. این معیار با علاقه اخیر به ETFهای اسپات در آمریکا در تناقض بوده و استدلال فروشندگان مبنی بر عدم تقاضا از سوی سرمایه گذاران را بیشتر تقویت می کند.

بازارهای آتی بیت کوین نیزعدم اطمینان سرمایه گذاران را نشان می دهند. در بازارهای خنثی، قراردادهای آتی با پریمیوم 5 تا 15 درصد معامله می شوند.

روند صعودی

داده ها نشان می دهند که پریمیوم آتی بیت کوین علیرغم افزایش قیمت آن به سطح 66000 دلار در 29 سپتامبر، روی 6 درصد تثبیت شده است. معامله گران باتجربه بازار مشتقات موضع خنثی خود را حفظ کرده اند و علاقه ای به فومو (ترس از دست دادن) نشان نداده اند. این ممکن است سیگنال عدم اطمینان را به فروشندگان داده باشد.

احساسات در بالاترین سطح

به گزارش شرکت تحلیلی سانتیمنت، قیمت بیت کوین ممکن است به این زودی ها به بالاترین سطح خود نرسد، چون احساسات بازار ارزهای رمزنگاری طی ماه های گذشته به بالاترین سطح رسیده است.

شرکت سانتیمنت در 30 سپتامبر گفت که کسانی که انتظار اوج جدید برای قیمت بیت کوین را دارند، ممکن است لازم باشد ابتدا منتظر بمانند تا معامله گران “انتظارات خود را کاهش دهند.”

احساسات صعودی

این شرکت با بررسی داده های احساسات رسانه های اجتماعی افزود که در حال حاضر به ازای هر یک پست نزولی، 1.8 پست صعودی درباره بیت کوین وجود دارد.

بازارها همیشه در جهت مخالف انتظارات اکثر معامله گران حرکت می کنند.

احساسات طی دو هفته گذشته بسیار صعودی شده اند، در حالی که قیمت بیت کوین از سطح 58000 دلار در 17 سپتامبر حدود 14 درصد افزایش یافته و در 28 سپتامبر به بالای سطح 66000 دلار رسیده است.

علاوه بر این، بیت کوین از ابتدای ماه سپتامبر تاکنون حدود 12 درصد افزایش یافته و در مسیر ثبت بهترین رکورد ماه سپتامبر خود از زمان معرفی به بازار است.

شاخص ترس و طمع در روز دوشنبه 30 سپتامبر به عدد 61 (منطقه طمع) رسید. این شاخص در 6 سپتامبر به عدد 22 (منطقه ترس شدید) کاهش یافت که پایین ترین سطح آن در یک سال گذشته بود.
شاخص ترس و طمع و استفاده از آن برای پیدا کردن فرصت های خرید و فروش

براساس داده های وب سایت کوین گکو، قیمت بیت کوین اکنون در حدود سطح 64400 دلار نوسان می کند که نزدیک به 12.6 درصد از اوج 73734 دلاری خود در ماه مارس پایین تر است.

منبع Cointelegraph cointelegraph

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.