در کوین سرا از جدیدترین و داغ ترین اخبار و مطالب دنیای ارزهای رمزپایه مطلع می شوید .

افزایش قابل توجه قیمت بیت کوین با کاهش عرضه آن

0 509

سرمایه گذاران مختلف بازار بیش از 48000 بیت کوین فروخته شده توسط دولت آلمان را خریداری کردند که همین منجر به افزایش قابل توجه قیمت این ارز شد. براساس داده های شرکت گلس‌نود، قیمت بیت کوین با عبور از سطح 65000 دلار، شاهد “فروکش کردن فشار فروش” است.
بیت کوین چیست؟ آموزش کامل بیت کوین

پایان فشار فروش دولت آلمان

داده های کوین تلگراف مارکتس پرو و تریدینگ ویو نشان می دهند که قیمت بیت کوین از کف 56616 دلار در روز جمعه 12 جولای بیش از 20 درصد افزایش یافته و به بالای سطح 65210 دلار در 16 جولای رسیده است. شركت گلس‌نود علت این افزایش را “پایان فشار فروش از سوی دولت آلمان” می داند.

طبق داده های شرکت گلس‌نود، نهادهای بزرگ، از جمله ماینرها و شرکت های سرمایه گذاری منشا اصلی فشار فروش بوده اند. دلیل کاهش اخیر قیمت بیت کوین به سطح 53000 دلار تا حد زیادی فروش از سوی دولت آلمان و آغاز بازپرداخت بیت کوین توسط صرافی ام تی گاکس به طلبکارانش بوده است. 

انتقال بیت کوین توسط ام‌تی گاکس به کراکن

طبق داده های شرکت آرکهام اینتلیجنس، صرافی ام‌تی گاکس در 16 جولای 48641 بیت کوین را به یک کیف پول مرتبط با صرافی کراکن انتقال داده است. براساس گزارش ها، صرافی کراکن ایمیلی به طلبکاران ام‌تی گاکس ارسال کرده مبنی بر این که طی 7 تا 14 روز کوین ها را بین آنها توزیع می کند. 

متولی برنامه بازپرداخت ام‌تی گاکس کوین ها را در هفته های گذشته از کیف پول های سرد این صرافی به کیف پول های گرم تحت کنترل خود انتقال داده است. طبق داده های آرکهام اینتلیجنس، این صرافی 138985 بیت کوین به ارزش تقریبی 8.93 میلیارد دلار دارد.

با تمرکز روی فشار فروش دولت آلمان، می توان متوجه شد که موجودی 48.8 هزار بیت کوین آن طی چند هفته تخلیه شده است. اکثر کوین ها (بیش از 39.8 هزار کوین) در یک بازه زمانی کوتاه بین 7 تا 10 جولای از کیف پول های برچسب دار خارج و فروخته شده اند.

بیت کوین

در گزارش شرکت گلس‌نود آمده که بیشتر فروش های دولت آلمان پس از کاهش قیمت به حدود 54000 دلار انجام شده و قیمت بیشتر از این کاهش نیافته است. این نشان می دهد که این فشار فروش قبلا تاثیر خود را بر بازار گذاشته است.

ورودی سرمایه به ETFهای اسپات بیت کوین

طبق گزارش این شرکت، ورود متوالی سرمایه به تمام ETFهای اسپات بیت کوین در چند روز گذشته به روند صعودی این ارز کمک کرده است. کاهش به سطح 54000 دلار همزمان با افت قیمت به زیر میانگین هزینه ورودی هولدرهای ETF (در حال حاضر در سطح 58200 دلار) و میانگین متحرک 200 روزه بوده است. ETFها شاهد افزایش قابل توجه علاقه سرمایه گذاران پس از اوایل ژوئن بودند و آنها در هفته گذشته در مجموع بیش از 1 میلیارد دلار ورودی سرمایه داشته اند.
صندوق قابل معامله در بورس یا ETF چیست و چگونه کار می کند

فروش بیت کوین

داده های شرکت کوین‌شیرز نیز این افزایش علاقه را تایید می کنند. طبق گزارش این شرکت، محصولات سرمایه گذاری بیت کوین بین 8 تا 12 جولای 1.347 میلیارد دلار ورودی سرمایه داشته اند و پنجمین ورودی بزرگ هفتگی را به ثبت رساندند.

علاوه بر این، داده های SoSo Value نشان می دهد که ETFهای اسپات بیت کوین 7 روز متوالی ورودی سرمایه داشته اند و ورودی همه آنها در  روز دوشنبه 15 جولای بیش از 300 میلیون دلار بوده است.

ETF بیت کوین

به نظر می رسد که تقاضا از طرف نهادهای سرمایه گذاری در هفته گذشته اثر فشار فروش دولت آلمان را خنثی کرده و همین منجر به افزایش قیمت بیت کوین شده است. 

در پاسخ به چراغ سبز SEC به راه اندازی ETFهای اتریوم، تقاضا در سمت ETFهای اسپات بیت کوین افزایش یافته است. ETFهای بیت کوین در طول ریزش بازار در 5 جولای دارای موجودی کل 870700 کوین بودند. اما در 6 جولای موجودی آنها به 878830 کوین رسید. این نشان می دهد که این صندوق ها تنها در 10 روز گذشته 8100 بیت کوین را به ارزش تقریبی 515 میلیون دلار خریداری کرده اند.

کاهش حجم بیت کوین صرافی ها

همچنین، “کاهش قابل توجه گردش کوین صرافی ها” به کاهش فشار فروش کمک کرده است. طبق گزارش شرکت گلس‌نود، گردش کوین صرافی ها ( حجم کوین های واریز و برداشت شده از صرافی ها) شاخص مهمی برای اندازه گیری میزان علاقه سرمایه گذاران و حجم نقدینگی بازار است.

نمودار زیر نشان می دهد که گردش کوین صرافی ها از زمان ثبت اوج خود در ماه مارس به میزان قابل توجهی کاهش یافته، به طوری که حجم بیت کوین در حدود 1.5 میلیارد دلار در روز تثبیت شده است.

قیمت بیت کوین

کاهش گردش کوین صرافی های ارز رمزنگاری نشانه ای از کاهش یافتن فشار فروش است.

منبع Cointelegraph cointelegraph

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.