در کوین سرا از جدیدترین و داغ ترین اخبار و مطالب دنیای ارزهای رمزپایه مطلع می شوید .

نوسانات بیت کوین پس از اظهارات جروم پاول در کنگره آمریکا

0 521

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، در روز سه شنبه در اظهارات خود در کنگره گفت که به بازار کار ضعیف توجه دارد، اما یادآور شد که نرخ تورم همچنان بالا باقی مانده است. قیمت بیت کوین بعد از این اظهارات افزایش یافت، ولی دوباره به همان سطوح قبل از آن برگشت.

افزایش احتمال کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر

بعد از این که جروم پاول گفت افزایش نرخ تورم تنها خطری نیست که اقتصاد آمریکا با آن مواجه است، احتمال کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر کمی افزایش یافت.

پاول در جلسه استماع کنگره گفت:

نرخ تورم بالا تنها خطری نیست که اقتصاد آمریکا با آن مواجه است. اگر کاهش نرخ بهره خیلی دیر انجام شود یا خیلی کم باشد، می تواند فعالیت های اقتصادی و اشتغال را تضعیف کند.

پاول در جلسه پرسش و پاسخی که بعد از آن برگزار شد گفت که داده های اخیر بازار کار نشان می دهند که این بخش “کاهش قابل توجهی داشته”و فدرال رزرو از ریسک های رکود اقتصادی ” آگاه” است. رشد اقتصادی پس از رشد چشمگیر در نیمه دوم سال 2023، کاهش یافته است. طبق گزارش هفته قبل اداره کار آمریکا، نرخ بیکاری در ماه ژوئن برای سومین ماه متوالی افزایش یافت و به 4.1 درصد رسید.

در گذشته، پاول و سایر سیاستگذاران فدرال رزرو بارها تاکید کرده اند که قوی بودن اقتصاد و نرخ پایین بیکاری به این معناست که آنها می توانند در مورد کاهش نرخ بهره صبور باشند و منتظر بمانند تا مطمئن شوند که نرخ تورم واقعا کنترل شده است.

افزایش و کاهش بیت کوین با اظهارات جروم پاول

قیمت بیت کوین با اظهارات پاول کمی جهش کرد، اما همه آن افزایش را به سرعت از دست داد. در زمان انتشار این مطلب، قیمت این ارز در بالای سطح 585000 دلار نوسان می کرد. شاخص های بزرگ سهام ایالات متحده تقریبا ثابت باقی ماندند، در حالی که بازده اوراق قرضه و شاخص دلار کمی افزایش یافتند.
بیت کوین چیست؟ آموزش کامل بیت کوین

جروم پاول

اما در اظهارات پاول در مورد نرخ تورم هیچ نشانه ای از سیاست پولی انبساطی نبود. وی به کمیته بانکداری سنا گفت تا زمانی که از حرکت پیوسته نرخ تورم به سمت هدف 2 درصد فدرال رزرو مطمئن نشویم، کاهش نرخ بهره منطقی نیست.

براساس داده های CME FedWatch، احتمال کاهش نرخ بهره در جلسه ماه سپتامبر فدرال رزرو، در حال حاضر حدود 75 درصد است. این احتمال نسبت به 24 ساعت قبل از اظهارات پاول افزایش اندکی داشت، اما نسبت به یک ماه قبل 50 درصد افزایش یافته است.

انتشار داده های تورم

داده های شاخص مصرف کننده (CPI) و Core CPI آمریکا برای ماه ژوئن در روز پنجشنبه منتشر می شود. انتظار می رود که شاخص های CPI و Core CPI (که تغییرات قیمت کالاها و خدمات را به استثنای مواد غذایی و انرژی اندازه گیری می کند) در ماه گذشته به ترتیب 0.1 و 0.2 درصد افزایش داشته باشند. در مقیاس سالانه، 3.1 درصد برای CPI و 3.4 درصد برای Core CPI پیش بینی شده است. هرگونه افزایش یا کاهش در این شاخص ها می تواند بر احتمال کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر تاثیر بگذارد. CPI سالانه در ماه مه 3.3 درصد بود که انتظار می رود در ماه ژوئن 0.2 درصد کاهش داشته باشد.

علاوه بر این، داده های شاخص قیمت تولید کننده (PPI) در روز جمعه منتشر می شود که انتظار می رود 2.2 درصد باشد. این شاخص برای ماه ژوئن 2.2 درصد بود که پایین تر از انتظارات (2.5 درصد) بود. 

اگر عدد این شاخص بالاتر از انتظارات باشد، شاخص دلار افزایش و قیمت بیت کوین ممکن است کاهش یابد. برعکس، عدد پایین تر از انتظارات برای شاخص دلار نزولی و برای بیت کوین صعودی است.

قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین در آغاز روز معاملاتی آسیا از شرایط اشباع فروش برگشت کرد. شاخص قدرت نسبی به پایین ترین سطح خود در 10 ماه گذشته رسید. معامله گر ارز رمزنگاری با نام مستعار “Daan Crypto Trades” در پستی در 9 جولای گفت که واگرایی صعودی این شاخص با قیمت در نمودار روزانه تایید شد. این تحلیلگر سطح 59000 دلار را سطح مهمی می داند که بیت کوین باید آن را پس بگیرد. سایر تحلیلگران سطح 58400 را برای رسیدن به مقاومت 60000 دلار مهم می دانند.

براساس پیش بینی معامله گر جاستین بنت، اگر بیت کوین بتواند سطح 58400 دلار را پس بگیرد، احتمال تست مجدد 60000 تا 60700 دلار وجود دارد. این منطقه تعیین خواهد کرد که آیا بیت کوین به سطح 67000 دلار افزایش خواهد یافت یا این که تا سطح 48000 دلار سقوط خواهد کرد.

بنت تاکید کرد که داده های CPI و PPI دو عامل مهم هستند که در روزهای آتی بر حرکت بیت کوین تاثیر خواهند گذاشت.

منبع coindesk cointelegraph

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.