در کوین سرا از جدیدترین و داغ ترین اخبار و مطالب دنیای ارزهای رمزپایه مطلع می شوید .

رسیدن میانگین متحرک 200 روزه بیت کوین به بالای 50000 دلار؛ روند بلندمدت صعودی است

0 260

میانگین متحرک 200 روزه بیت کوین به بالاترین سطح خود در 50178 دلار رسیده که چشم انداز بلندمدت صعودی را برای این ارز بزرگ بازار نشان می دهد.
بیت کوین چیست؟ آموزش کامل بیت کوین

روند بلندمدت صعودی است

طبق داده های BuyBitcoinWorldwide، این شاخص مهم تکنیکال در 6 مه به این اوج رسید. قیمت بیت کوین پس از هاوینگ در 20 آوریل به زیر سطح حمایت 60000 دلار شکست و تا سطح 56800 دلار کاهش یافت، اما از این سطح به سطوح بالاتر برگشت و در 6 مه تا حدود 65500 دلار افزایش یافت.
هاوینگ بیت کوین چیست و چه تاثیری بر قیمت بیت کوین دارد؟

میانگین متحرک ساده 200 روزه قیمت بسته شده بیت کوین در 200 روز گذشته را جمع کرده و آن را تقسیم بر 200 می کند و تحلیلگران و معامله گران به کمک این شاخص می توانند روند بلندمدت قیمت را پیش بینی کنند.

زمانی که قیمت بیت کوین بالاتر از میانگین متحرک 200 روزه قرار دارد (مانند اکنون) معمولا نشان می دهد که روند بلندمدت صعودی است، اما وقتی که قیمت به زیر این میانگین متحرک می رسد حاکی از نزولی شدن روند بلندمدت است.

میانگین متحرک

آنتونی پمپلیانو، در گفتگو با برنامه Squawk Box سی‌ان‌بی‌سی در 6 مه، در مورد میانگین متحرک 200 روزه که برای اولین بار به بالای سطح 50000 دلار رسیده، اظهار نظر کرد.

بیت کوین در بلندمدت به روند صعودی خود ادامه می دهد؛ اگرچه قیمت در بازه روزانه نوساناتی خواهد داشت.

وی در پستی در پلتفرم ایکس افزود:

میانگین متحرک 200 روزه به بالاترین سطح خود رسید. صندوق GBTC گری اسکیل پس از 78 روز خروج سرمایه، شاهد اولین ورود سرمایه بود. گول بازار بدون روند بیت کوین را نخورید، روند بلندمدت مثل همیشه صعودی است.

قیمت بالاتر از میانگین متحرک 200 هفته ای

براساس مدل های قیمت WooCharts از تحلیلگر ویلی وو، میانگین متحرک 200 هفته ای (که یک شاخص روند بسیار طولانی مدت است) نیز در بالاترین سطح خود، یعنی بالای سطح 34000 دلار قرار دارد؛ به این معنی که چشم انداز روند سالانه بیشتر از قبل صعودی است.

قیمت بیت کوین در اواسط اکتبر سال 2023 به بالای میانگین متحرک 200 هفته ای رسید و از آن زمان تاکنون در بالای آن باقی مانده است. قیمت اسپات نیز بسیار بالاتر از شاخص قیمت تحقق یافته (RP) قرار دارد. این شاخص در حدود سطح 29000 دلار است.

قیمت تحقق یافته برابر است با مجموع ارزش تمام بیت کوین‌ها در آخرین باری که معامله شده‌اند تقسیم بر تعداد کل بیت کوین‌های در گردش. این نیز یکی دیگر از شاخص های روند بلندمدت است.

قیمت بیت کوین

با این حال، میانگین متحرک 50 روزه کمی از اوج خود در اواسط آوریل کاهش یافته، چون بیت کوین از اوج 73777 دلار در اواسط ماه مارس کاهش یافته است.

پمپلیانو همچنین گفت که صندوق GBTC شرکت گری اسکیل در سوم مه شاهد اولین ورودی سرمایه بود. این صندوق پس از  خروج بیش از 17.5 میلیارد دلار، 63 میلیون دلار ورودی داشت.

ورودی سرمایه ادامه یافته و براساس داده های فارساید (Farside)، این صندوق در 6 آوریل ورودی 3.9 میلیون دلار را ثبت کرد.

کاهش فشار فروش هولدرهای بلندمدت

خروج سرمایه از 11 صندوق ETF اسپات بیت کوین در آمریکا نیز در اصلاح قیمت این ارز بزرگ نقش داشته است. طبق داده های Dune، این صندوق ها در هفته گذشته در مجموع حدود 900 میلیون دلار خروجی داشتند و بزرگ ترین خروج هفتگی را از زمان راه اندازی تاکنون ثبت کردند.
اصلاح قیمت چیست و چه تفاوت هایی با بازار نزولی دارد

خروج سرمایه

داده ها نشان می دهند که هولدرهای بلندمدت (LTH) با قیمت 70000 دلار،فروش خود را به سرمایه گذاران جدید به پایان رسانده اند. طبق پست 6 مه آکسل آدلر جونیور، از تحلیلگران شرکت کریپتوکوانت، یک مرحله انباشت جدید ممکن است شروع شود.

فروشّ

به گفته ایتان کاتز، بنیانگذار پروتکل غیرمتمرکز Kima، این می تواند فشار فروش بیت کوین را به طور چشمگیری کاهش دهد و مسیر را برای صعود تدریجی به بالاترین سطح هموار کند.

انتظار اوج جدید قیمت تا پایان 2024

طبق گفته میتیل تاکور، مدیرعامل پروتکل Velar، به دلیل نگرانی ها در مورد نرخ تورم و کاهش انتظارات برای کاهش نرخ بهره، بیت کوین ممکن است در کوتاه مدت در منطقه فعلی به نوسان خود ادامه دهد.

تاکور پیش بینی می کند که قیمت پس از تثبیت کوتاه مدت در منطقه فعلی، تا قبل از پایان سال 2024 به 100000 دلار خواهد رسید. 

بخش پایانی سال 2024 برای بیت کوین نوید بخش خواهد بود. پیش بینی کاهش نرخ بهره، تقاضای مجدد برای ETFها و پیشرفت در راه حل های لایه دو بیت کوین ممکن است به احیای مجدد این ارز بزرگ بازار کمک کنند و قیمت آن را به رکورد جدید در حدود 100000 دلار برسانند.

منبع Cointelegraph cointelegraph

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.