در کوین سرا از جدیدترین و داغ ترین اخبار و مطالب دنیای ارزهای رمزپایه مطلع می شوید .

بررسی سناریوهای صعودی و نزولی 5 ارز برتر این هفته

0 1,037

پس از ثبت 9 شمع قرمز متوالی در نمودار هفتگی، سرانجام بیت کوین شمع هفتگی خود را سبز به پایان رساند. اگرچه احساسات منفی باقی مانده اند، آرتور هیز (مدیر عامل سابق بیتمکس) کف قیمت این ارز را منطقه 25000 تا 27000 دلار پیش بینی کرد.

داده های شرکت گلس نود نشان می دهند که نهادهای سرمایه گذاری احتمالا شروع به خرید و انباشت کرده اند. جریان خروجی خالص از صرافی های ارز رمزنگاری در 3 ژوئن به 23286 بیت کوین رسید که بالاترین میزان از 14 مه است.

براساس گزارش  Arcane Research، یکی دیگر از نشانه های مثبت انباشت، افزایش سرمایه گذاری در صندوق های قابل معامله در بورس بیت کوین (ETP) در ماه مه بود و این سرمایه گذاری ها در روزهای اول و دوم ژوئن افزایش بیشتری داشته اند. این صندوق ها 205000 بیت کوین را نگهداری می کنند که یک رکورد جدید است.

آیا بیت کوین می تواند روند نزولی خود را به پایان برساند و روند بازیابی به سطوح بالاتر را آغاز کند؟ اگر این اتفاق رخ دهد، آیا آلت کوین های بزرگ بازار از روند این ارز پیروی خواهند کرد. در این مطلب نمودارهای 5 ارز برتر هفته را  که ممکن است روند صعودی داشته باشند، بررسی خواهیم کرد.

بیت کوین

قیمت بیت کوین در اول ژوئن به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (30459 دلار) سقوط کرد. خریداران تلاش کردند تا قیمت را در 2 و  3 ژوئن به بالای این میانگین متحرک برسانند، اما با مقاومت فروشندگان مواجه شدند.

بیت کوین
نمودار روزانه بیت کوین

فروشندگان تلاش خواهند کرد تا قیمت را به زیر سطح حمایت قوی 28630 دلار برسانند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، احتمال کاهش قیمت به منطقه حمایت مهم 26700 دلار وجود  خواهد داشت. انتظار می رود که خریداران با تمام قدرت از این منطقه حمایت دفاع کنند، در صورتی که آنها این منطقه را از دست بدهند، روند نزولی به سمت سطوح پایین تر ادامه خواهد یافت.

در روند صعودی، خریداران باید قیمت را به بالای سطح 32659 دلار برسانند و موقعیت خود را در بالای آن حفظ کنند. اگر چنین اتفاقی رخ دهد، احتمالا یک روند صعودی جدید شروع خواهد شد. با شکست قیمت به بالای میانگین متحرک ساده 50 روزه (33778 دلار) و بسته شدن شمع روزانه در بالای آن، روند صعودی ممکن است ادامه یابد. سپس ، بیت کوین می تواند به هدف الگو در 36688 دلار و پس از آن به سطح 40000 دلار برسد.

نمودار 4 ساعته نشان می دهد که حرکت قیمت در حال محدود شدن است. اگرچه خریداران قیمت را به بالای میانگین متحرک نمایی 20 روزه رساندند، در میانگین متحرک  ساده 50 روزه با مقاومت قوی روبرو هستند. این نشان دهنده فعال بودن فروشندگان در سطوح بالاتر است.

نکته مثبت این که خریداران اجازه ندادند قیمت به زیر سطح حمایت 29282 دلار کاهش یابد. اگر قیمت از سطح فعلی افزایش یابد و به بالای خط روند نزولی بشکند، خریداران تلاش خواهند کرد تا آن را به میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسانند. برعکس، اگر قیمت به زیر سطح 29282 دلار برسد، توقف بعدی آن می تواند سطح 28630 دلار باشد.

کاردانو (ADA)

کاردانو در 31 مه به بالای خط روند نزولی شکست، اما همانطور که فتیله بلند شمع روزانه نشان می دهد، خریداران نتوانستند قیمت را در سطوح بالاتر نگه دارند.

کاردانو
نمودار روزانه کاردانو

اگرچه فروشندگان برای حفظ خط روند تلاش کردند، خریداران موفق شدند قیمت را در بالای میانگین متحرک نمایی 20 روزه (0.56 دلار) نگه دارند. این امر احتمال شکست به بالای خط روند نزولی را افزایش می دهد.

اگر این اتفاق رخ دهد، قیمت کاردانو احتمالا تا میانگین متحرک ساده 50 روزه (0.67 دلار) افزایش خواهد یافت. در این سطح فروشندگان ممکن است دوباره مقاومت قوی ایجاد کنند. شکست به بالای این میانگین متحرک و حفظ قیمت در بالای آن نشان دهنده تغییر احتمالی روند خواهد بود. سپس، قیمت می تواند تا سطح 0.74 دلار افزایش یابد.

برخلاف این سناریو، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر سطح 0.53 دلار سقوط کند، فروشندگان سعی خواهند کرد آن را به سطح 0.50 دلار و سپس به  سطح 0.44 دلار برسانند.

نمودار 4 ساعته نشان می دهد که قیمت بین میانگین متحرک ساده 200 و 50 روزه گیر افتاده است، اما بعید است که این منطقه محدود برای مدت طولانی ادامه یابد. اگر خریداران قیمت را به بالای میانگین متحرک ساده 200 روزه برسانند، احتمال رسیدن آن به سطح 0.64 دلار وجود خواهد داشت. شکست به بالای این سطح و بسته شدن شمع در بالای آن می تواند شرایط را برای صعود به سطح 0.69 دلار مهیا کند.

برعکس، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر سطح 0.53 دلار برسد، فشار فروش افزایش خواهد یافت. در این صورت، قیمت احتمالا به سطح 0.50 دلار و سپس به 0.47 دلار کاهش خواهد یافت.

استلار (XLM)

استلار در 30 مه به بالای میانگین متحرک نمایی 20 روزه (0.14 دلار) افزایش یافت و این اولین نشانه احتمالی از کاهش فشار فروش بود. فروشندگان حرکت صعودی را در نزدیکی میانگین متحرک ساده 50 روزه ( 0.15 دلار) متوقف کردند، اما نتوانستند قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسانند.

استلار
نمودار روزانه استلار

این نشان می دهد که خریداران در زمان کاهش به نزدیک این میانگین متحرک وارد موقعیت خرید می شوند. اگر آنها بتوانند قیمت را به بالای میانگین متحرک ساده 50 روزه برسانند، یک روند صعودی پایدار شروع خواهد شد. در این صورت، قیمت استلار احتمالا تا سطح 0.18 دلار و سپس تا میانگین متحرک ساده 200 روزه (0.21 دلار) افزایش خواهد یافت.

این سناریوی صعودی باطل خواهد شد، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر سطح 0.13 دلار برسد. اگر این اتفاق رخ دهد، معنایش کاهش تقاضا در سطوح بالاتر خواهد بود. این می تواند قیمت را به سطح 0.12 دلار کاهش دهد. در صورت شکسته شدن این سطح حمایت، فروشندگان تلاش خواهند کرد قیمت را به زیر سطح حمایت روانی 0.10 دلار برسانند و روند نزولی را از سر بگیرند.

نمودار 4 ساعته نشان می دهد که قیمت در داخل یک مثلث متقارن نوسان می کند. اگر خریداران قیمت را به بالای خط مقاومت این مثلث برسانند، احتمالا تا سطح 0.15 دلار افزایش خواهد یافت. سپس، قیمت به هدف الگو در سطح 0.17 دلار صعود خواهد کرد.

برعکس، اگر قیمت از سطح فعلی کاهش یابد، فروشندگان تلاش خواهند کرد تا آن را به زیر خط حمایت مثلث برسانند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، فشار فروش تشدید خواهد شد و قیمت ممکن است به سطح حمایت قوی 0.13 دلار سقوط کند.

مونرو (XMR)

عدم موفقیت مونرو در صعود به بالای میانگین متحرک ساده 50 روزه (202 دلار)، احتمالا معامله گران کوتاه مدت را ترغیب به سیو سود کرده و همین باعث کاهش قیمت به میانگین متحرک نمایی 20 روزه (189 دلار) شده است.

مونرو
نمودار روزانه مونرو

خریداران برای حفظ این میانگین متحرک تلاش می کنند، اما عدم برگشت قوی از این سطح، نشان دهنده تقاضای پایین است. اگر قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسد، توقف بعدی آن می تواند خط روند صعودی باشد. شکست به زیر این سطح حمایت می تواند قیمت را تا سطح 167 دلار کاهش دهد.

برعکس، اگر قیمت از سطوح فعلی برگشت کند، خریداران برای شکست منطقه مقاومت بین میانگین متحرک ساده 50 روزه و 210 دلار تلاش خواهند کرد. در صورت شکست این منطقه، قیمت احتمالا تا سطح 230 دلار افزایش خواهد یافت.

قیمت به داخل یک کانال نزولی کاهش یافته که نشان دهنده برتری جزئی فروشندگان است. اگر آنها قیمت را به زیر این کانال برسانند، روند نزولی ممکن است ادامه یابد و قیمت به 167 دلار کاهش یابد.

برعکس، اگر قیمت از خط حمایت کانال به سطوح بالاتر برگشت کند، خریداران سعی خواهند کرد آن را به بالای کانال برسانند. در صورتی که آنها موفق به انجام این کار شوند، قیمت احتمالا دوباره به بالای سطح مقاومت 210 دلار خواهد رسید.

دیسنترالند (MANA)

دیسنترالند طی چند روز گذشته نتوانسته به بالای میانگین متحرک نمایی 20 روزه (1.06 دلار) برسد، اما نکته مثبت این که خریداران تسلیم نشده اند و این نشان می دهد که آنها انتظار افزایش قیمت را دارند.

دیسنترالند
نمودار روزانه دیسنترالند

اگر خریداران قیمت را به بالای میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسانند، معنایش کاهش فشار فروشندگان خواهد بود. سپس، قیمت می تواند تا سطح مقاومت 1.36 دلار افزایش یابد. این سطح مهمی است که باید آن را زیر نظر گرفت، شکست به بالای آن می تواند منجر به افزایش قیمت تا سطح 1.68 دلار شود.

برعکس، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر سطح 0.90 دلار برسد، نشان خواهد داد که فروشندگان تمایلی به تسلیم شدن ندارند. سپس، قیمت ممکن است سطح حمایت مهم 0.60 دلار را مجدد تست کند. فروشندگان باید  قیمت را به زیر این سطح برسانند تا روند نزولی از سر گرفته شود.

نمودار 4 ساعته نشان می دهد که قیمت در منطقه محدود 0.94 تا 1.04 دلار نوسان می کند. شیب نزولی میانگین متحرک نمایی 20 روزه و ورود شاخص قدرت نسبی به منطقه نزولی، حاکی از برتری جزئی فروشندگان است. اگر آنها قیمت را به زیر سطح 0.94 دلار برسانند، احتمالا کاهش آن تا سطح 0.90 دلار وجود خواهد داشت.

برعکس، اگر خریداران قیمت را به بالای سطح 1.04 دلار برسانند، نشان می دهد که تقاضا از عرضه بیشتر است. این می تواند شرایط را برای افزایش احتمالی به سطح مقاومت 1.15 دلار مهیا کند. 

اگر قیمت از این سطح کاهش یابد، ممکن است برای مدتی بین 0.90 تا 1.15 دلار نوسان  کند. شکست به بالای سطح 1.15 دلار حاکی از برتری خریداران خواهد بود.

منبع Cointelegraph

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.