در کوین سرا از جدیدترین و داغ ترین اخبار و مطالب دنیای ارزهای رمزپایه مطلع می شوید .

هولدرهای بلندمدت بیت کوین همچنان به جذب عرضه در حدود 30000 دلار ادامه می دهند

0 1,001

بازارهای نزولی معمولا با رویداد تسلیم شدن مشخص می شوند که در آن سرمایه گذاران دلسرد در نهایت از موقعیت های معاملاتی خود خارج می شوند و قیمت دارایی ها با کاهش جریان ورودی سرمایه یا وارد مرحله تثبیت می شوند یا روند نزولی خود را به سمت سطوح پایین تر ادامه می دهند.

طبق گزارش اخیر شرکت گلس نود، دارندگان بیت کوین اکنون تنها کسانی هستند که موقعیت های خود را حفظ کرده اند و به نظر می رسد که با کاهش قیمت به زیر سطح 30000 دلار بیشتر ریسک می کنند و موجودی خود را افزایش می دهند.

شواهدی از نبود خریداران جدید را می توان با بررسی تعداد کیف پول هایی با موجودی غیر صفر یافت که طی ماه گذشته تقریبا ثابت بوده است. چنین روندی پس از فشار فروش در بازار ارز رمزنگاری در ماه مه 2021 مشاهده شد.

آدرس بیت کوین
تعداد آدرس های بیت کوین با موجودی غیر صفر

برخلاف فشار فروش های رخ داده در مارس 2020 و نوامبر 2018 که بعد از آنها فعالیت های شبکه افزایش یافتند و روند صعودی آغاز شده، فشار فروش اخیر هنوز نتوانسته کاربران جدید را برای ورود به موقعیت تحریک کند. تحلیلگران شرکت گلس می گویند که در حال حاضر هولدرها بیشترین فعالیت را در شبکه دارند.

نشانه هایی از انباشت زیاد

در حالی که بسیاری از سرمایه گذاران به خاطر نوسان بیت کوین در یک منطقه محدود علاقه ای به خرید آن ندارند، برخی دیگر آن را فرصتی برای خرید و انباشت می دانند. شاخص انباشت بیت کوین که در دو هفته گذشته به بالای  0.9 رسیده نیز مرحله انباشت را نشان می دهد.

طبق گزارش گلس نود، عدد این شاخص در طول روندهای نزولی معمولا پس از یک اصلاح بسیار شدید شروع به افزایش می کند، چون احساسات سرمایه گذاران از بلاتکلیفی و عدم اطمینان به انباشت تغییر می کند.

کی یانگ جو، مدیرعامل شرکت کریپتوکوانت، نیز با انتشار توییتی، ایده ورود بیت کوین به مرحله انباشت را تکرار کرد.

نهاد سرمایه گذاری
آخرین مرحله انباشت بیت کوین در اواسط سال 2020 بود که شش ماه طول کشید. از نظر من، بیت کوین اکنون در مرحله انباشت قرار دارد. نهادهای سرمایه گذاری که روند صعودی سال 2021 را هدایت کردند، در منطقه 25000 تا 30000 دلار وارد موقعیت خرید شدند. چرا خرید نکنیم؟ این یک سوال جدی است.

با نگاه دقیق تر به داده ها می توان فهمید که انباشت اخیر عمدتا توسط نهادهایی با کمتر از 100 بیت کوین و نهادهایی با بیش از 10000 بیت کوین انجام شده است.

در نوسانات اخیر، موجودی کل نهادهای دارای کم تر از 100 بیت کوین 80724 کوین افزایش یافت و شرکت گلس نود خاطرنشان کرد که این مقدار تقریبا برابر با 80081 بیت کوین فروخته شده توسط بنیاد لونا است.

نهادهای دارای بیش از 10000 بیت کوین در همین بازه زمانی 46269 کوین به موجودی خود اضافه کرده اند، در حالی که  نرخ انباشت در بین نهادهای دارای 100 تا 10000 بیت کوین، حدود 0.5 بود  و این نشان دهنده تغییر بسیار کم در میزان دارایی های این گروه از هولدرها است.

دارندگان بلندمدت هنوز فعال هستند

به نظر می رسد که دارندگان بلندمدت محرک اصلی حرکت فعلی قیمت هستند، به طوری که برخی خرید و انباشت می کنند و برخی دیگر به طور متوسط 27 درصد در ضرر هستند.

هولدر
شاخص SOPR هولدرهای بلندمدت

با وجود این که برخی از دارندگان بلندمدت اقدام به فروش کرده اند، کل موجودی کیف پول های این گروه از هولدرها اخیرا به بالاترین سطح خود (یعنی 13.048 میلیون بیت‌کوین) برگشته است.

شرکت گلس نود نوشت:

اگر توزیع مجدد قابل توجهی رخ ندهد، می توان انتظار داشت که موجودی دارندگان بلندمدت در طول سه تا چهار ماه آینده شروع به افزایش کند که این نشان می دهد این هولدرها به جذب تدریجی عرضه ادامه می دهند و موجودی خود را حفظ می کنند.

نوسانات اخیر ممکن است برخی از دارندگان وفادار بی‌ کوین را وادار به فروش کرده باشد، اما داده ها نشان می دهند که اکثر دارندگان بزرگ حاضر نیستند دارایی های خود را بفروشند، حتی اگر آنها را با ضرر نگهداری کنند.

منبع Cointelegraph

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.