در کوین سرا از جدیدترین و داغ ترین اخبار و مطالب دنیای ارزهای رمزپایه مطلع می شوید .

قیمت اتریوم برای اولین بار بعد از سال 2021 به 3 هزار دلار رسید

0 209

اتریوم (ETH) از قیمت 2881 دلار در 19 فوریه، افزایش بیش از 4 درصدی در 24 ساعت گذشته و 74 درصدی در 12 ماه گذشته و برای اولین بار از سال 2022 به بالاترین سطح خود تا به امروز یعنی به 3000.97 دلار رسید.

نمودار روزانه ETH/USD.

عملکرد قیمت اتر در حالی است که بازار در انتظار تایید احتمالی صندوق قابل معامله در بورس اتریوم (ETF) توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده و اجرای پیشنهاد بهبود اتریوم از طریق ارتقاء دنکون است.

شانس فعلی Polymarket حاکی از 45 درصد احتمال تایید ETF نقطه ای اتریوم تا 31 می (11خرداد 1403)است.

شرکت مدیریت مالی Bernstein اخیراً پیشنهاد کرده است که اتریوم ممکن است تنها ارز دیجیتال دیگری باشد که جایگاه ETF را در ایالات متحده تضمین می کند.

گوتام چوگانی و ماهیکا ساپرا، تحلیلگران در یادداشتی در 19 فوریه نوشتند:

اتریوم با پویایی بازده، طراحی سازگار با محیط زیست، و ابزار سازمانی برای ایجاد بازارهای مالی جدید، موقعیت خوبی برای پذیرش نهادی اصلی دارد.

در همین حال، اریک بالچوناس، مدیر بلومبرگ، احتمال تایید 70 درصدی را پیش‌بینی می‌کند که در بحبوحه تاخیرهای نظارتی، چشم‌انداز مثبتی را برای ETF‌های این ارز نشان می‌دهد.

اریک بالچوناس، تحلیلگر ETF بلومبرگ، گفت:

70 درصد احتمال می رود که ETF نقطه ای اتریوم در ماه می تایید شود.

SEC باید تا پایان ماه می تصمیمات تاییدیه ای در مورد چندین برنامه ETF نقطه ای اتریوم از جمله VanEck، Ark 21Shares و Hashdex را بگیرد.

آخرین باری که اتریوم بالای 3000 دلار معامله شد، نزدیک به 22 ماه پیش، در 4 می 2022 بود، زمانی که به بالاترین سطح خود یعنی به 2966 دلار رسید، قبل از اینکه در بازار نزولی توسعه یافته فرو رود که قیمت آن را به 883 دلار در ژوئن 2022 رساند.

عملکرد اخیر ETH ممکن است به ارتقای مورد انتظارشبکه دنکون نیز مرتبط باشد.

به‌روزرسانی شبکه دنکون اتریوم، که برای 13 مارس برنامه‌ریزی شده است، انتظار می‌رود چندین EIP از جمله EIP-4844 را پیاده‌سازی کند.

به روز رسانی، فرآیند تراکنش را با ذخیره برخی از داده ها در بلاک چین، سرعت بخشیدن به تراکنش ها و کاهش هزینه ها، ساده می کند.

افزایش علاقه باز (OI) در بازار آتی اتر به رکورد 10.19 میلیارد دلار رسیده است که نوسانات فعلی قیمت ETH را تأیید می‌کند.

آتی اتر علاقه باز است. منبع: CoinGlass

بسیاری از فعالان بازار انتظار دارند که دور جدید اقدامات صعودی قیمت در میان هر گونه اخباری در مورد تایید ETF نقطه ای اتریوم و حرکت احتمالی در بازار گسترده تر ارزهای دیجیتال ادامه یابد.

منبع cointelegraph

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.