در کوین سرا از جدیدترین و داغ ترین اخبار و مطالب دنیای ارزهای رمزپایه مطلع می شوید .

آیا افزایش بیش از 50 هزار دلاری بیت کوین روند های ریپل، کاردانو و پالیگان را کاتالیز می کند؟

0 137

بازار ارزهای دیجیتال امروز شاهد افزایش بود که به پایان بالقوه فاز نزولی که از سال 2022 تا اواخر 2023 آغاز شده بود پایان داد. برای اولین بار در چند ماه گذشته بیت کوین از مرز 50 هزار دلار عبور کردو ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال را به 1.88 تریلیون دلار رساند. با این حال، این افزایش ناگهانی بدون ریسک نبود، زیرا منجر به انحلال نزدیک به 200 میلیون دلار موقعیت فروش شد.

همبستگی بازار ارز های دیجیتال با بازارهای سهام سنتی مانند S&P500 و میانگین صنعتی داوجونز که به بالاترین حد خود رسیده اند، چشم انداز خوش بینانه ارزهای دیجیتال را بیشتر تقویت می کند.

تحولات اخیر در ETF های بیت کوین در ایالات متحده، با انباشت بیش از 682 هزار بیت کوین، نه تنها اعتماد به بیت کوین را افزایش داده است، بلکه راه را برای ETF های متمرکز بر اتریوم هموار کرده است و غول هایی مانند فرانکلین تمپلتون نیز به این رقابت می پیوندند.

افزایش قیمت آلت کوین ها در کنار رشد قیمت بیت کوین

بازار آلت‌کوین‌ها ، که نشان‌دهنده یک شکست صعودی است، به سودهای بیشتر در آینده نزدیک اشاره می‌کند. قابل ذکر است که پالیگان (MATIC) به عنوان یکی از بهترین عملکردها ظاهر شد و نزدیک به 7 درصد افزایش داشت.

ریپل (XRP)، در حالی که کمتر مورد توجه بود، با این حال توانست یک افزایش 2 درصدی را تجربه کند که نشان دهنده روند ی صعودی است.

در میان این حال و هوای صعودی، کاردانو (ADA) نیز توجه سرمایه گذاران را به خود جلب کرده است و قیمت آن در میان افزایش 37 درصدی حجم معاملات روزانه بیش از 4 درصد افزایش داشته است.

این رشد با افزایش جریان ورودی به دارایی های دیجیتال مطابقت دارد و بیت کوین، اتریوم، سولانا و ADA پیشرو هستند.

اخیراً با جابجایی توکن های ریپل(XRP) به ارزش 33 میلیون دلار از بایننس به کیف پول های ناشناخته، در مرکز توجه قرار گرفته است.

این حدس و گمان با افزایش قابل توجه قیمت XRP که در هفته گذشته 5 درصد افزایش یافته است، پشتیبانی می شود. علاوه بر این، افزایش قابل توجه 34 درصدی در حجم معاملات 24 ساعته وجود دارد که اکنون به بیش از 1 تریلیون دلار رسیده است.

با این حال، علی‌رغم این شاخص‌های مثبت و افزایش فعالیت‌های بازار، ریپل (XRP) روند صعودی گسترده‌ای را که در بازار گسترده‌تر ارزهای دیجیتال مشاهده می‌شود، منعکس نکرده است، که منجر به بررسی دقیق‌تر سرمایه‌گذاران و تحلیل‌گران بازار شده است.

تجزیه و تحلیل فنی ریپل (XRP)

از نظر فنی، XRP در حال حاضر بین حمایت اول خود با 0.4453 دلار و مقاومت اول 0.6005 دلار معامله می شود.

میانگین متحرک نمایی (EMA) احساسات متفاوتی را نشان می دهد، میانگین متحرک نمایی 10 روزه در 0.5226 دلار کمی پایین تر از آخرین قیمت، اما EMA های 50 روزه و 200 روزه به ترتیب در 0.5479 دلار و 0.5602 دلار، نشان دهنده روند بلندمدت است.

شاخص قدرت نسبی (RSI) در 49.3 خنثی است، که نشان می دهد ریپل (XRP) نه بیش از حد خرید شده است و نه بیش از حد فروخته شده است. اما Stochastic در بالای 81.6 است که به شرایط احتمالی خرید بیش از حد اشاره می کند.

در همین حال، شاخص کانال کالا (CCI) در 92.6 نشان دهنده تمایلات صعودی کوتاه مدت است. با این حال، سطح MACD نزدیک به صفر و مومنتوم منفی (0.011-) نشان دهنده فقدان حرکت صعودی قوی است.

شاخص جهت دار متوسط ​​(ADI) در 30.5 نیز قدرت روند متوسطی را نشان می دهد.

پیش بینی قیمت ریپل (XRP)

در یک سناریوی صعودی، اگر ریپل بالاتر از مقاومت اولیه خود در 0.6005 دلار شکسته شود، می تواند اهداف بعدی را در 0.6982 دلار و 0.8534 دلار هدف قرار دهد.

از سوی دیگر، چشم‌انداز نزولی می‌تواند شاهد سقوط ریپل (XRP) به سطح حمایت اول خود در 0.4453 دلار باشد و اگر این احساسات منفی‌تر شود، حتی ممکن است پایه‌های پایین‌تری را در 0.3879 دلار و 0.2327 دلار آزمایش کند. نگرانی های مداوم در مورد ادغام Hooks در XRPL و خطرات بالقوه آن می تواند به یک احساس نزولی کمک کند. 

کاردانو (ADA) به دنبال ارتفاعات جدید در میان افزایش سرمایه گذاری

کاردانو (ADA) اخیراً به دلیل هجوم قابل توجه سرمایه گذاری ها، یک نقطه کانونی در بازار ارزهای دیجیتال بوده است. محصولات سرمایه گذاری مبتنی بر ADA تنها در یک هفته شاهد افزایش خیره کننده 1000 درصدی بودند که بالغ بر 6.1 میلیون دلار در جریان ورودی جدید بود. این افزایش، کاردانو (ADA) را با رقم قابل توجه 11 میلیون دلار تا به امروز به عنوان سومین دریافت کننده بزرگ وجوه قرار می دهد.

تجزیه و تحلیل فنی کاردانو (ADA)

از منظر فنی، ADA در حال حاضر بین پشتیبانی 0.417 دلار و مقاومت 0.608 دلار معامله می شود.

EMA ها روند صعودی را نشان می دهند، با میانگین متحرک نمایی 10 روزه در 0.535 دلار و متحرک نمایی 50 روزه در 0.519 دلار، بالاتر از متحرک نمایی 200 روزه در 0.433 دلار قرار دارند.

RSI در 59.4 نشان دهنده یک حرکت صعودی رو به رشد بدون خرید بیش از حد است. سطح MACD در 0.008 و شتاب بازار را در 0.042 هر دو روند صعودی فعلی تقویت می کنند.

اما ضریب (استوک استیک) Stochastic، که در حال حاضر در 84.9 است، نشان دهنده یک روند صعودی قوی در نزدیکی قلمرو خرید بیش از حد است.

CCI در 141.2 نیز به شرایط خرید بیش از حد اشاره می کند.

پیش بینی قیمت کاردانو (ADA)

در یک سناریوی صعودی، به دنبال تحلیل علی مارتینز ، کاردانو (ADA) می تواند از محدوده مقاومت اضافی بین 0.54 تا 0.56 دلار عبور کند، سطحی که در آن تعداد زیادی ADA نگهداری می شود. غلبه بر این مقاومت می تواند کاردانو (ADA) را به سمت مرز 0.68 دلار سوق دهد و با توجه به افزایش اخیر در جریان ورودی این ارز و احساسات مثبت در بین سرمایه گذاران، یک افزایش احتمالی 26 درصدی نسبت به موقعیت فعلی آن را نشان دهد.

موانع قیمت بیشتر 0.719 دلار و 0.91 دلار تعیین شده است.

از سوی دیگر، در یک سناریوی نزولی، اگر ADA نتواند حرکت را حفظ کند و به زیر سطح حمایت 0.417 دلار سقوط کند، ممکن است با کاهش بیشتر به سمت آستانه های پایین تر در 0.337 دلار و به طور بالقوه 0.146 دلار مواجه شود.

پالیگان (MATIC): رونمایی از «Prover نوع 1» و تأثیر آن بر بازار

پالیگان (MATIC) اخیراً پس از معرفی فناوری “Prover نوع 1” توسط آزمایشگاه های پالیگان در کانون توجه قرار گرفته است.

این نوآوری که قرار است در اواخر سال 2024 منتشر شود، زنجیره‌های سازگار با (Ethereum Virtual Machine) را تسهیل می‌کند تا مدارک دانش صفر را اتخاذ کنند. پروور نوع 1، ارتقای مکانیزم نوع 2 موجود، سازگاری را بدون نیاز به هارد فورک یا تنظیمات برای مشتریان فعلی ارائه می دهد.

این یک توسعه اساسی برای جاه طلبی پالیگان (MATIC) برای انتقال انواع بلاک چین به اعتبار شبکه های لایه 2 است که برای افزایش کارایی و هزینه های تراکنش کمتر استفاده میشود.

تجزیه و تحلیل فنی پالیگان (MATIC)

از دیدگاه تحلیل تکنیکال، پالیگان (MATIC) در حال حاضر بین حمایت اول خود با قیمت 0.6407 دلار و مقاومت اول با 0.9834 دلار معامله می شود.

EMA ها تصویر مثبتی را نشان می دهند، با میانگین متحرک نمایی 10 روزه در 0.8404 دلار، متحرک نمایی 50 روزه در 0.8221 دلار و متحرک نمایی 200 روزه در 0.7805 دلار، که همگی پایین تر از محدوده معاملات فعلی هستند، که نشان دهنده روند صعودی است.

RSI در 60.3 نشان می دهد که MATIC فضا را برای حرکت در هر جهت فراهم می کند، در حالی که Stochastic %K در 84.8 بالا است، که نشان دهنده شرایط بالقوه خرید بیش از حد است.

MACD در 0.0126 و Momentum در 0.0894 بیشتر از سوگیری صعودی در کوتاه مدت حمایت می کنند. اما قابل توجه است که ADI پایین در 15.6 نشان دهنده عدم وجود روند قوی است.

پیش بینی قیمت پالیگان (MATIC)

در یک سناریوی صعودی، اگر پالیگان (MATIC) به مسیر صعودی خود ادامه دهد و از سطح مقاومت اول 0.9834 دلار عبور کند، می تواند هدف دوم را در 1.1799 دلار قرار دهد و به طور بالقوه مطلوب ترین سقف را در 1.5226 دلار آزمایش کند. هیجان در مورد Polygon 2.0 آینده و پیشرفت‌های فناوری اخیر موجی از اشتیاق سرمایه‌گذاران را برانگیخته است.

برعکس، در یک سناریوی نزولی، شکست در حفظ مومنتوم می‌تواند منجر به سقوط MATIC به سمت اولین سطح حمایتی خود در 0.6407 دلار شود.

شکستن زیر این سطح می‌تواند منجر به آزمایش خط دفاعی دوم در 0.4945 دلار و در یک نزول قابل توجه تر، 0.1518 دلار شود. واکنش بازار به تحولات اخیر و آتی Polygon احتمالا تعیین خواهد کرد که کدام یک از این سناریوها آشکار می شود.

منبع cryptodaily

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.